جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۸۲۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
مديرعامل خانه سينما، مشکلات اقتصادي سينماي ايران را از عوامل كاهش گرايش فيلمسازان به ساخت فيلم‌هاي شهري عنوان كرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره فيلم شهر، «محمدمهدي عسگرپور»، ضمن بيان اين نكته گفت: نقش آثار سينمايي و تلويزيوني را بايد در بررسي مسايل شهري از يکديگر تفکيک کرد.


کارگردان فيلم «قدمگاه» افزود: سينما يک هنر است و تلويزيون بيشتر به عنوان يک رسانه محسوب مي‌شود و اين‌دو نقشي متفاوت دارند.


کارگردان فيلم «اقليما» يادآورشد: سينماي ايران در دوره‌اي آثار قابل توجهي را در نقد مسايل شهري به مخاطبان ارايه کرد، اما به مرور نقش سينما در پرداختن به موضوعات شهري کمرنگ شد.


به عقيده مدير عامل خانه سينما، بخشي از عدم رغبت سينماگران به پرداختن به مسايل شهري به وضعيت اقتصادي سينماي ايران باز مي‌گردد. وضعيت نامناسب اقتصاد سينما موجب شده تا موضوع‌هاي سطحي به عنوان دستمايه ساخت آثار سينمايي قرار گيرند.


عسگر پور تصريح کرد: بازگشت سينما به شرايط عادي توليد و نمايش موجبات پرداختن به موضوعات شهري و مسايل چالش برانگيز مورد نياز جامعه را بيش از پيش فراهم مي‌کند.


کارگردان مجموعه «جراحت» به نقش خطير مديران شهري در ترغيب سينماگران به ساخت فيلم‌هاي سينمايي با موضوع شهري اشاره کرد و گفت: آشنايي هرچه بيشتر مديران سينمايي با مقوله فرهنگ از جمله عواملي است که منجر به تعامل هرچه بيشتر مديران با فيلمسازان مي‌شود.


کارگردان فيلم «هفت و پنج دقيقه» يادآورشد: بدون شک در عرصه مديريت شهري بدون توجه به شاخص‌هاي فرهنگي موفقيت چنداني حاصل نمي‌شود، از اين رو بهتر است مديران و البته هنرمندان ما با اين شاخص‌ها بيش از گذشته آشنا باشند.


چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهربا رويکرد «شهري انساني براي انسان شهري» از 18 تا 31 ارديبهشت ماه در تهران و گيلان برگزار مي‌شود.


در اين زمينه بيشتر بخوانيد:
اسب حيوان نجيبي است و آلزايمر به پرديس سينمايي ملت مي‌آيند 
اريکه ايرانيان ميزبان آثار حاتمي کيا و کيميايي شد 
آيين گشايش چهارمين جشنواره فيلم شهر برگزار شد

نظر شما