پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۸۶۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
از اول تا 15 خرداد به نمايش گذاشته شده است
عكس و اسناد رونمايي نشده انقلاب اسلامي به مناسبت سي و دومين دهه فجر در فرهنگسراي انقلاب اسلامي به نمايش در آمده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاتم ، جعفر رئيسيان زاده رئيس فرهنگسراي خاتم با اشاره به اينكه اين نمايشگاه، برشي از حوادثي است كه نشان دهنده آميختگي انقلاب ملت ايران با اسلام است، گفت: اين نمايشگاه جلوه‌هايي از مظلوميت مردم ايران در رويدادهاي 15 خرداد 42 انقلاب اسلامي را به تصوير كشيده و و نشان از آميختگي قيام اين مردم با اسلام و عليه استكبار دارد.

وي تصاوير ارائه شده در اين نمايشگاه را نشان دهنده صحنه‌هاي بديعي از ارتباط مردم با امام خميني(ره) دانست و افزود: اصلي‌ترين و مهمترين وظيفه در حوزه تاريخ انقلاب اسلامي ايران نشان دادن اسناد تاريخي و معرفي آن اتفاقات و وقايع عظيم اين دوران به نسل آينده انقلاب و جوانان و نوجوانان است.

رييس فرهنگسراي خاتم، عكس‌هاي اين نمايشگاه را شامل سير تاريخي از مستندات تصويري مربوط به شكل‌گيري تا پيروزي انقلاب اسلامي دانست و گفت: بيش از 50 قطعه عكس و اسناد انتخابي در اين نمايشگاه است كه نشانگر نخستين جرقه‌هاي انقلاب تا زمان پيروزي انقلاب در شهرهاي قم، تبريز و همچنين عكس‌هايي از حكومت نظامي در اصفهان و حادثه سينما ركس آبادان و حضور مردم در تظاهرات و راهپيمايي‌هاست.

همچنين فريبا فرزام، مديركل اطلاع‌رساني و ارتباطات سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به اينكه بر اساس قانون بايد حدود 40 سال از زمان وقوع اسناد گذشته باشد تا جنبه اطلاع‌رساني پيدا كند، افزود: هدف اصلي ما قرار دادن اين اسناد در معرض ديد عموم بود و اميدواريم كه بازديد خوبي از آن به عمل آيد چرا كه هدف اصلي ما از برگزاري نمايشگاه نشان دادن و اطلاع‌رساني عمومي است.

فرزام ويژگي برجسته اين نمايشگاه را نمايش عمومي عكس‌ها و اسناد دانست و گفت: برجسته‌ترين ويژگي اين نمايشگاه اين است كه اين اسناد براي نخستين بار در معرض ديد عموم قرار گرفته تا هم‌ميهنان عزيز ما با اين مقطع تاريخي از منظر اسناد و مدارك تاريخي نيز آشنا شوند.


اسناد كه حاوي اعلاميه‌هاي حضرت امام (ره)، اعلاميه‌هاي اقشار مختلف شامل كارمندان راديو و تلويزيون و كارمندان وزارت فرهنگ و هنر و....و همچنين قطعات عكس از خاطرات و لحظات انقلاب از تهران، تبريز و كرمان است در اين نمايشگاه ارائه شده است. همچنين بخش‌هايي از مصاحبه‌هاي بخش 17 نفر از فعالان انقلاب در اين نمايشگاه ارائه شده كه مي‌توانند زنجيره‌ها و حلقه‌هاي مفقود شده تاريخ را بيابد، جمع‌آوري شده است.

نمايشگاه عكس و اسناد 15 خرداد 42 انقلاب اسلامي تا پايان خرداد ماه ماه از ساعت 9:30 تا 18 در نگارخانه 15 خرداد واقع در نگارخانه خاتم داير است.

در حاشيه اين نمايشگاه، كتابخانه تخصصي انقلاب فرهنگسراي انقلاب اسلامي بيش از 200 عنوان كتاب درباره انقلاب اسلامي را درمعرض ديد عموم قرار داده است .

علاقه‌مندان براي بهره‌برداري مي‌توانند به نشاني: شهرک وليعصر(عج)، خيابان حيدري جنوبي، خيابان شهيد پژاند، بوستان لواساني، فرهنگسراي خاتم(ص) و ميدان معلم، بوستان 15 خرداد، کتابخانه 15 خرداد مراجعه كنند و براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 66207068 تماس بگيرند.
نظر شما