جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۸۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
فرمانده نيروهاي آمريکايي در عراق ،فرمانده ناو "ونيسني" امريکا، رئيس سابق اف.بي.اي، فرمانده زندان گوانتانامو، فرمانده کنوني زندان گواشانامو، وزير سابق دفاع امريکا، فرماندار نظامي آمريکا در عراق و يک مقام نظامي آمريکا، 8 تن از مقام‏هايي هستند که از سوي ايران در ليست تحريم قرار گرفتند.

به گزارش خانه ملت، نام 8 تن از مقام‎هاي آمريکايي در ليست تحريم ايران قرار گرفت.

 

بر اين اساس "توماس. جي. پيکارد"؛ رئيس اف.بي.اي در سال 1993ناقض حقوق بشر در جريان حمله به فرقه داوديه در آوريل 1993در شهر وبکو درايالت تگزاس و کشتن بيش از 82نفر از پيروان اين فرقه مسيحي و نقض حقوقبشر در زمان رياست وي بر سازمان سيا در سال 2003در افغانستان و عراق در اين ليست تحريم مقامات آمريکايي قرار گرفت.

 

همچنين "جفري.دي.ميلر" فرمانده زندان گوانتانامو از سال 2002تا سال 2007به اتهام نقض حقوق بشر، شکنجه و آزار زندانيان، دريادار "جفري هربسول" فرمانده کنوني زندان گواشانامو به دليل تداوم در مشارکت و آزار زندانيان و نقض حقوق از سال 2010، ناخدا "ويليام راجرز" فرمانده ناو "ونيسني" امريکا در جريان حمله به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران در سوم ژوئيه 1983از جمله ديگر افرادي هستند که نامشان در ليست تحريم درج شده است.

 

"دونالد رامسفيلد" وزير دفاع امريکا از سال 2001تا سال 2006به اتهام کشتار مردم غيرنظامي، شکنجه و آزار زندانيان ابوغريب گوانتانامو و "بگرام" و همچنين کشتار هزاران انسان بيگناه در افغانستان و عراق ، "پل برمر" فرماندار نظامي آمريکا در عراق از سال 2003، "ريچارد پرل" از مقامات نظامي آمريکا، "ژنرال تامي فرانکس" فرمانده نيروهاي آمريکايي در عراق و حدود بيست نفر ديگر از مقامات امريکايي از سوي اعضاي کميسيون امنيت ملي در ليست تحريم ايران قرار گرفتند.

نظر شما