جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۱
کد خبر: ۳۸۸۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
معاون شهردار تهران تصريح كرد: از ابزارهاي مقابله با جنگ نرم ايجاد فضاهاي فرهنگي و تفريحي مناسب براي اوقات فراغت شهروندان به‌ويژه جوانان است. بوستان ولايت نه‌تنها در جنوب شهر، در تهران و كشور بي‌نظير بوده كه در آن مرغوب‌ترين اجناس، با بالاترين استانداردها و بهترين مصالح به‌كار رفته است.

به گزارش خبرنگار «شهر» مازيار حسيني، معاون فني و عمراني شهرداري تهران عصر روز سه شنبه ـ سوم خرداد ـ در آيين گشايش بوستان ولايت که با حضور مقامات لشگري و کشوري و مسئولين شهري برگزار شد، ضمن ارائه گزارشي از روند اجرايي اين پروژه گفت:خوشحاليم که توانستيم به فرمايش رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانيم و اميدواريم رضايت ايشان به وجود آيد که رضايت ايشان رضايت امام زمان (عج) و رضايت امام زمان رضايت خداوند را با خود به همراه دارد.


او افزود: 17 اسفندماه سال گذشته با حضور مقام معظم رهبري در بوستان ولايت ؛ طرح اوليه اجراي بوستان آماده شد و از 27 اسفندماه تشکيل کارگاه به انجام رسيد و عمليات اجرايي شروع شد که اين عمليات 67 روز به طول انجاميد .


مرغوب‌ترين‌ها با بالاترين استانداردها و بهترين مصالح به‌كار رفته است

معاون شهردار تهران تصريح كرد: از ابزارهاي مقابله با جنگ نرم ايجاد فضاهاي فرهنگي و تفريحي مناسب براي اوقات فراغت شهروندان به‌ويژه جوانان است. بوستان ولايت نه‌تنها در جنوب شهر، در تهران و كشور بي‌نظير بوده كه در آن مرغوب‌ترين اجناس، با بالاترين استانداردها و بهترين مصالح به‌كار رفته است.


معاون شهردار تهران تصريح كرد: به‌ثمر رسيدن بوستان ولايت نتيجه همكاري معاونت‌ها و سازمان‌هاي مختلف شهرداري است كه در آن 4 مشاور و 18 پيمانکار عمليات اجرايي را به انجام رسانده‌اند. در فضاي 70 هکتاري بوستان ولايت 7 کيلومتر براي درشکه سواري، 7 جاده تندرستي و 7 کيلومتر براي پياده روي ايجاد شده است.


او خاطرنشان کرد: در بوستان ولايت 288 باب نمازخانه روباز، 3 باب نمازخانه سرپوشيده، 28 دستگاه آلاچيق ، 12 غرفه خدمات فرهنگي، 10 سرويس بهداشتي، 6 هکتار پياده رو سازي، 42هكتار فضاي سبز با کاشت 37 هزار اصله درخت شامل عمدتاً گونه هاي بومي تهران مانند چنار، توت و سپيدار بوده، کاشت 30 هزار درخت ميوه ايجاد شده است.


به‌گته وي، در اين بوستان احياي 5 حلقه چاه آب صورت گرفته و 38 كيلومتر سيستم آب‌رساني قطره اي و باراني ايجاد شده است.


18 هزار مترمربع ساختمان مقاوم‌سازي لرزه اي شده است

حسيني تاكيد كرد: 18 هزار متر مربع از ساختمان‌هايي که در پادگان قلعه مرغي وجود داشته با تغيير کاربري بهسازي و مقاوم سازي لرزه اي شده است، ضمن اين‌كه هم‌چنين نخستين سالن سينماي منطقه 19 امروز احداث شده و سالن شماره 2 آن نيز به زودي احداث مي شود.


او خاطر نشان کرد: در ضلع جنوبي بوستان ولايت سالن ورزش به مساحت 1000 متر، خانه کودک، ايستگاه آتش نشاني و کتابخانه علامه اميني احداث شده است که مسئوليت طراحي آن ها با شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهر تهران بوده است.


معاون فني و عمراني شهردار تهران اضافه کرد: شهر ورزش اين بوستان به مساحت 42 هکتار در مجموعه بوستان ولايت احداث شده که علاوه بر ورزش هاي هوايي پيست موتورسواري، اسب سواري و ورزش صخره نوردي نيز در آن نهاد شده است.


او خاطر نشان کرد: شهر بازي بوستان ولايت به مساحت 2/1 هکتار با داشتن 2 سالن سرپوشيده 5 هزار متر مربعي بيش از 100 بازي جذاب داشته و وسايل آن کاملا استاندارد است.


ساخت 7 كيلومتر مسير كندرو در كم‌تر از يك‌ماه

سيد مازيار حسيني در ادامه عنوان کرد: مجموعه اي براي بانوان به عنوان شهر بانو نيز در بوستان ولايت احداث شده و پيرامون بوستان ولايت به دليل کاهش ترافيک 7 کيلومتر رينگ پيراموني ايجاد شده است که

كار ساخت اين رينگ اول ارديبهشت مصوب شد و پس از 2 بار نقشه برداري از مسير، احداث آن از هشتم ارديبهشت آغاز شد، تاکنون 5/3 کيلومتر آن آماده بهره برداري بوده و مابقي تا آخر خردادماه به بهره برداري مي رسد.


او در ادامه همچنين از اجراي 164 هزار متر مکعب خاک برداري، 156هزار مترمربع متر خاك‌ريزي، 48 کيلومتر جدول کاري بيش از 25 هزار تن استفاده از آسفالت اشاره کرد و گفت: آزمايشگاهي در بوستان ولايت مستقر شده بود تا از نظر کيفي مصالحي که در اين بوستان استفاده مي شود کاملاً‌استاندارد باشد.


وي در ادامه افزود : در بوستان ولايت نصب 2800 روشنايي خورشيدي، 20 روشنايي با توربين بادي، 10 دستگاه آبگرمکن خورشيدي انجام شده است.


2.158.000 هزار نفر ساعت كار بوستان

او با بيان اين كه دو ميليون و 158 هزار نفر ساعت كار در اين بوستان به‌انجام رسيده است، گفت: در اين بوستان به طور متوسط روزانه 3000 نفر مشغول به‌كار بوده‌اند كه فعاليت 3834 نفر در روز 21 ارديبهشت يك ركورد محسوب مي‌شود.


او اضافه كرد: دست‌آورد بزرگ اين پروژه، خودباوري براي جامعه مديريت كشور بود كه كارهاي بزرگ با توكل به خدا انجامپذير است كه نمونه‌اي از كارهاي جهادي بر اساس فرهنگ روحاني و ديني حول محور ولايت به‌شمار مي آيد.


خبرهاي بيش‌تر از بوستان ولايت
نظر شما