پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۹۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مجموعه برنامه‌هاي «ره برِ ره يافتگان» را به مناسبت بيست و دومين سالروز ارتحال امام خميني(ره) و سالروز حماسه پانزده خرداد، با محوريت فرهنگسراي رضوان واقع در بهشت زهرا (س) به اجرا مي‌گذارد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمد سعادت رئيس فرهنگسراي رضوان با اعلام فوق گفت: اين برنامه‌ها در فضاي مقابل فرهنگسراي رضوان، حد فاصل در ورودي گلزار شهدا تا قطعه شهداي هفتم تير از 12 تا 15 خرداد برگزار مي‌شود.

وي افزود: آغازگر اين مجموعه برنامه‌ها، «همايش علمي تخصصي امام خميني(ره) و بيداري اسلامي» و «نشست تخصصي حرم مطهر امام (ره) ؛ بهشت زهرا(س)، ظرفيت‌ها و فرصت‌ها» در روز12 خردادماه است.


به گفته وي، ويژه برنامه‌هاي روايتگري با موضوع امام و شهدا نيز در اين بازه زماني در قطعات گلزار شهدا و با حضور هموطنان عزيز برگزار مي‌شود.


رئيس فرهنگسراي رضوان همچنين از انتشار و توزيع نزديک به 140 هزار محصول متنوع فرهنگي ويژه اين ايام خبر داد و گفت: انتشار مجله «خم» با موضوع فرهنگ و انديشه پايداري، کتاب «شميم جماران» با موضوع رابطه امام(ره) و شهدا، کتاب «زيباتر از بهار» شامل خاطراتي ويژه از امام(ره)، پوستر و کارت پستال تصوير از امام(ره) و شهدا در جماران، بروشور «داغ بي تسلي» حاوي متن شهيد آويني در خصوص امام(ره)، بروشور «مبشر صبح» حاوي متن شهيد آويني در خصوص مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، بروشور «امام(ره) در يک نگاه» حاوي سخنان شخصيت‌هاي مطرح در خصوص امام(ره)، بروشور «خلاصه کتاب چهل حديث امام خميني(ره)»، کارت پستال جهت مکتوب كردن دل نوشته به امام(ره) و نيز توزيع محصولات فرهنگي شامل نشريه «مهر خاوران» و مجموعه بسته‌هاي فرهنگي سازمان بهشت زهرا(س) و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران و ... در اين ايام به انجام مي‌رسد که در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.



محمد سعادت خاطرنشان کرد: نمايشگاه فرهنگي هنري ره بر ره يافتگان شامل نمايشگاه عکس بحرين، لبنان و عراق با عنوان «بيداري اسلامي»، نمايشگاه داستان تصويري «مهرخاوران»، نمايشگاه تابلونوشته «مبشر صبح»، نمايشگاه 22 تصوير از سيره عملي امام خميني(ره) و نمايشگاه 22 تصوير از امام خميني(ره) و بيداري اسلامي، نيز در اين مکان برپا خواهد شد.



وي با اشاره به برپايي 30 غرفه در اين مکان گفت: اين غرفه‌ها شامل غرفه‌هاي ارائه محصولات فرهنگي، غرفه پاسخگويي به شبهات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، غرفه پاسخگويي به گفتمان ديني و عقيدتي، غرفه روايتگري، غرفه کودک و نوجوان، غرفه سامانه پيام کوتاه و بلوتوث، غرفه عکاسخانه جهت گرفتن عکس يادگاري با تصوير امام(ره)، غرفه بزرگ نمايش فيلم با موضوع امام خميني(ره) است .



اجراي 12نمايش خياباني و تئاتر در سطح بهشت زهرا (س) و تهيه پارچه نوشته و امضاي مردمي در حمايت از بيداري اسلامي و مردم بحرين ؛ برگزاري شب خاطره با امام و شهدا در قطعات شهدا از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده اين فرهنگسرا است.

نظر شما