شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۵
کد خبر: ۳۹۱۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
قائم‌مقام معاونت خدمات شهري و رييس ستاد ارتحال امام(ره) در شهرداري تهران جزئيات اقدامات و برنامه‌هاي شهرداري تهران به مناسبت سالگرد درگذشت بنيانگذار جمهوري اسلامي را تشريح کرد.

به گزارش«شهر»، احمدي بافنده در مورد برنامه هاي معاونت خدمات شهري به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) با بيان اينکه معاونت خدمات شهري اقدامات لازم پيرامون آماده سازي و برگزاري مراسم سالگرد درگذشت بنيانگذار حمهوري اسلامي را در دست اقدام دارد ، اظهار کرد: بخشي از برنامه ها مربوط به اقدامات خوبي است که سال هاي گذشته هم به انجام رسيده و نتايج خوبي نيز با خود به همراه داشته ، از قبيل پذيرايي و راه اندازي ايستگاه هاي صلواتي، نصب تجهيزات اطلاع رساني و بهسازي محيط براي افرادي که به عنوان زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام به بهشت زهرا مي آيند.


احمدي بافنده ادامه داد: سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم نيز برنامه هاي مختلفي براي بهسازي عرصه و اعياني حرم مطهر امام خميني (ره) در نظر گرفته و به اجرا مي رسانند که در اين مورد مي توان به اقداماتي نظير ايجاد فضاي سبز و نصب آلاچيق ، بهسازي مسيرها و رفع نازيبايي ها اشاره کرد.

نصب مبلمان شهري در مسير برگزاري مراسم

او با تاکيد بر اينکه هم اکنون توسط سازمان بهشت زهرا نصب مبلمان شهري به طور کامل و مناسب در محل و مسير برگزاري مراسم ارتحال امام (ره) انجام شده ، افزود: عرصه و اعياني حرم مطهر امام خميني(ره) به شکل زيبا، مطلوب و دلشين بهسازي شده و آماده پذيرايي از زائران است.


رئيس ستاد ارتحال امام(ره) در شهرداري تهران يکي ديگر از اقدامات معاونت خدمات شهري را با توجه به اينکه در سال هاي اخير نيز بسيار مورد توجه بوده ، احداث شبکه معابر جديد در بهشت زهرا عنوان کرد و گفت : احداث شبکه معابر جديد و پارکينگ در نزديکي حرم مطهر بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته اجرايي شده است.


او با تصريح اينکه مسير ورودي و خروجي حرم به خصوص در عرصه غربي آن که محل برگزاري مراسم ارتحال امام (ره ) است، توسعه مي يابد، افزود: براي دسترسي عرصه غربي حرم به بزرگراه آزادگان از طريق مرتضي گرد بهسازي و مطلوب سازي مسير ها صورت گرفته است.


احمدي بافنده ديگر برنامه پيش بيني شده را اجراي بخشي از کارهاي زيربنايي همچون ايجاد سرويس هاي بهداشتي دائمي و يکسري سوله بحران عنوان کرد که تا خرداد ماه سال 91 و خرداد سال 92 به اتمام مي رسد.


قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينکه ايجاد سوله هاي بحران مي تواند جايگزين مناسبي براي ايستگاه هاي صلواتي باشد و در تمام ايام سال و مناسبت هاي مختلف مي توان از آنها استفاده کرد، گفت: هنوز تعداد سوله ها مشخص نشده و اين موضوع به توافق ما با شهرداري حرم بستگي دارد.


او افزود: تمامي مناطق 22 گانه به جز منطقه يک که برنامه هاي خاصي را در جماران دنبال مي کند ، به مناسبت سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي برنامه هايي را در حرم مطهر امام برگزار خواهند کرد.

نظر شما