چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۹۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
مراکز فرهنگي هنري تهران براي گراميداشت ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي و قيام پانزده خرداد، ويژه برنامه هاي متنوعي را در قالب نمايشگاه هنري، نمايشگاه عکس و اسناد، مسابقه، مراسم ترکيبي، برپايي شب شعر و توليد بسته فرهنگي برگزار مي‌کنند.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، نمايشگاه خط نقاشي و نگار گذر «امام در قاب هنر» که به زواياي زندگي خانوادگي امام در قالب متن و تصوير مي‌پردازد، در فرهنگسراي ملل تهران راه‌اندازي مي‌شود.


نگارخانه فرهنگسراي ابن سينا، نمايشگاه خوشنويسي از اشعار و آثار امام(ره) را برگزار مي‌كند. علاوه بر اين، نمايشگاه پوستر سوگ آفتاب با نمايش 50 اثر در فرهنگسراي ارسباران دائر مي‌شود.


ايستگاه‌هاي مترو و فروشگاه‌هاي شهروند منطقه 5 و پايانه غرب ميزبان نمايشگاه متن و تصوير «حقيقت جاويد» با موضوع جملات امام خميني(ره) خواهد بود و در فرهنگسراي سرو، نمايشگاه عکس با اين موضوع برگزار مي‌شود.


خانه فرهنگ پرواز در بوستان المهدي مراسم «امام مهرباني» را با برپايي ايستگاه‌هاي قرآن و معارف، کتاب و نشريات در حوزه زندگي امام (ره) و کارگاه خلاقيت و خيابان هنر برگزار مي‌كند.

کارگاه عملي نقاشي با عنوان «خورشيد انقلاب» در فرهنگسراي بهاران در روزهاي 11 و 12 خرداد ماه تشکيل مي‌شود. همچنين خيابان هنر در فرهنگسراي خاوران با موضوع ارتحال امام(ره) ميزبان شهروندان است.


نمايشگاه عکس و تصوير از زندگي امام(ره) و قيام 15 خرداد در نگارخانه 15 خرداد و نمايشگاه تاريخ شفاهي انقلاب اسلامي و زندگي امام به روايت عکس و اسناد در نگارخانه خاتم برنامه‌هاي فرهنگسراي خاتم به مناسبت ارتحال امام (ره) است.

در حاشيه اين دو نمايشگاه، کارگاه اسنادشناسي در حوزه انقلاب و قيام 15 خرداد برگزار خواهد شد. همچنين فرهنگسراي خاتم نسبت به انتشار 11 عنوان سند افتخار به روايت وصيت نامه امام(ره) و نصب در مرقدمطهر ايشان با همکاري ستاد ارتحال اقدام کرده است.


خانه فرهنگ شيخ صدوق با همکاري کانون فرهنگي تربيتي فرصت، شب شعر جماران را در تاريخ 11 خرداد ماه برگزار مي‌کند.


نگارخانه فرهنگسراي شفق مسابقه خوشنويسي از اشعار حضرت امام (ره) را با اهدا ديوان شعر ايشان به هنرمندان از 16 تا 19 خرداد ماه برگزار خواهد کرد.


همچنين در محوطه فرهنگسراي بهمن، فضايي تحت عنوان بخش ويژه روح الله راه‌اندازي شده که متناسب با ايام ارتحال امام(ره) براي بهره برداري شهروندان فراهم است.


مسابقه داستان کوتاه « نماز، امام، مسجد» در سطح مدارس منطقه 16 و نشست گفتمان معرفتي حکومت اسلامي در عصر غيبت ويژه معلمان اين منطقه از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسراي بهمن است.


مسابقه پيامکي «انديشه‌هاي ناب» با موضوع بهترين جمله در وصف امام و توليد نرم افزار چندرسانه‌اي به نام «مرد ملکوت» شامل سخنراني‌ها، اشعار، تفاسير، تصاوير و فيلم‌هاي زندگي امام(ره) از جمله اقدامات فرهنگسراي فردوس است.


اين فرهنگسرا همچنين تور فرهنگي را در روز 13 خرداد ماه برگزار خواهد کرد. مسافران اين تور ضمن بازديد از بيت امام(ره) در خمين در شب هاي شعر و هنر نيز شرکت مي‌کنند.


مسابقه کتابخواني از کتاب «امام خميني(ره) در سنگر نماز» از سوي خانه فرهنگ آيه برگزار خواهد شد. همچنين در فرهنگسراي گلستان علاوه بر نمايشگاه کتاب ديدار يار، مسابقه دلنوشته «باغبان انقلاب» برگزار مي‌شود.


فرهنگسراهاي اميد و اخلاق مراسم تجديد ميثاق کانون‌هاي مردمي فعال مناطق 13 و 14 با آرمان‌هاي امام راحل(ره) را برگزار خواهند کرد. فرهنگسراي انديشه نيز لوح فشرده «امام دل ها» را که مرتبط با زندگي امام خميني(ره) است توليد کرد.


ويژه برنامه فرهنگي و هنري سيماي آفتاب از سوي خانه فرهنگ آيت الله ايرواني، مسابقه کتابخواني ياد امام از سوي فرهنگسراي مهر، مسابقه کتابخواني حريم يار از سوي فرهنگسراي قرآن و مسابقه فرهنگي نقش نگاه از سوي کتابخانه پندار از ديگر برنامه‌هاي مراکز فرهنگي هنري تهران است.


فرهنگسراي تهران به مناسبت سالرزو ارتحال امام(ره) همايش فرهنگي سوگ آسمان را در خانه فرهنگ گرمدره برگزار مي‌کند. فرهنگسراي انقلاب نيز سومين نشست ماهانه «نيمه پنهان انقلاب» را با موضوع انقلاب اسلامي و دستاوردهاي فرهنگي برگزار خواهد کرد.


همچنين ويژه برنامه‌هاي «ره بر ره يافتگان» در روزهاي 12 تا 15 خرداد در فرهنگسراي رضوان واقع در گلزار شهداي بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

نظر شما