جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۹۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
شهرام ناظري و حسين عليزاده دو تن از نام آوران موسيقي ايران، کارهاي تازه‌اي را با عنوان «ترنمي در هواي بي چگونگي» در قالب يک تور اروپايي اجرا کردند.

به گزارش «شهر» تور کنسرت اروپاي شهرام ناظري و حسين عليزاده به آهنگسازي و سرپرستي عليزاده در شهرهاي کلن، استکهلم، گوتنبرگ، مادريد، اسلو، فرانکفورت و زوريخ به اجرا در آمد.

 

ناظري و عليزاده كه حدود بيست سال از آخرين همكاري آن‌ها مي‌گذشت بار ديگر كارهايي نو را با ساختار بداهه و بدعت در موسيقي ايراني به روي صحنه بردند.

تلاش براي نوآوري و همكاري دوباره اين دو هنرمند پس از اين همه سال باعث شده بود تا اهالي موسيقي توجه ويژه‌اي به اين كنسرت‌ها داشته باشند.

 

همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد در اين كنسرت‌ بداهه خواني و بداهه نوازي نقش پر رنگي داشت و قطعات موسيقي نيز بيشتر در مايه‌هاي اصفهان، راست پنجگاه و افشاري به اجرا در آمد.

 

به گفته‌ حسين عليزاده بخشي از برنامه در حضور شنونده شکل گرفته است. يعني در قسمت اول برنامه به شکل واقعي بداهه جريان داشته است.

ديالوگي كه در قسمت اول برنامه بين عليزاده و ناظري و همراهي حدادي به اجرا در آمده است بدهه بوده و بر روي شعر معاصر ايران تكيه داشته است. و در بخش دوم برنامه از شعر‌هاي كلاسيك ادبيات ايران استفاه شده است.

 

در كنار تار و سه‌تار حسين عليزاده، پژمان حدادي، تنبک; محمد فيروزي، بربت; بهنام ساماني، دف، کوزه و دايره; سيامک جهانگيري، ني; سينا جهان آبادي، کمانچه در گروه نوازندگي حضور داشتند.

 

نظر شما