پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۳۹۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران:
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اينکه 43 سرديس از شهداي دوران دفاع مقدس در بوستان ولايت نصب مي شود، گفت: در سمپوزيوم اول 9 مجسمه از سرديس شهدا ساخته شد که هم اکنون در دومين سمپوزيوم مجسمه سازي تعداد سرديس‌ها 43 مجسمه است که نسبت به سمپوزيوم اول پيشرفت مطلوبي داشته ايم.

به گزارش خبرنگار«شهر»، به‌نقل از روابط عمومي شهردار تهران سيدجواد شوشتري امروز ـ 11 خرداد ـ در مراسم اختتاميه دومين سمپوزيوم مجسمه سازي سرديس شهداي دفاع مقدس که در بوستان ولايت برگزار شد، ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن سالروز در گذشت بنيانگذار انقلاب اسلامي اظهار کرد: بحث دفاع مقدس و هنر دفاع مقدس بحثي است که تاکنون بسيار مطرح شده اما علي رغم همه تلاش هاي صورت گرفته در اين خصوص، گنجينه هاي دفاع مقدس هنوز دست نخورده باقي مانده است.


او با اشاره به اينکه ساخت سرديس هاي شهدا در مدت زمان کمتر از 10 روز پايان يافت و هم اکنون 43 سرديس از شهداي دوران دفاع مقدس در بوستان ولايت نصب مي شود، خاطرنشان کرد: ساخت سرديس شهدا در تهران ادامه خواهد دارد و در گام بعدي به مناسبت هفته گراميداشت دفاع مقدس، سرديس هايي از شهداي جنگ تحميلي در پارک جوانمرد واقع در غرب تهران نصب خواهد شد.


مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران ادامه داد: زماني که بحث سمپوزيوم را در بوستان ولايت آغاز کرديم تصور نمي کرديم استقبال هنرمندان تا اين اندازه زياد باشد از آن جهت که هنوز کارهاي نظافتي بوستان به اتمام نرسيده بود و علاوه بر آن هواي گرم و بادهاي نامناسب نيز مزيد علت شده بود.


او اظهار اميدواري کرد که سال آينده با حمايت شهرداري سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي در تهران برگزار مي شود.


شوشتري با تاکيد اينکه هنر مجسمه سازي در ايران از قدمت بالايي برخوردار است و حيف است که از اين هنر براي ماندگار کردن افتخارات کشور استفاده نکنيم، افزود: با حمايت شهرداري، اميدواريم بتوانيم تا پايان سال جاري کارگاه مجسمه سازي را براي مجموعه هنرمندان، اساتيد و دانشجويان راه اندازي کنيم که در اين خصوص تاکنون اقدامات فني صورت گرفته است.


او اضافه کرد: در نظر داريم کارگاه مجسمه سازي را در بوستان ولايت راه اندازي کنيم و پس از آن کارگاه سفال سازي نيز راه اندازي مي شود.


مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران در خصوص ساخت سرديس شهداي دوران دفاع مقدس و نصب آنها در بوستان ولايت اظهار کرد: در سمپوزيوم اول 9 مجسمه از سرديس شهدا ساخته شد که هم اکنون در دومين سمپوزيوم مجسمه سازي تعداد سرديس ها 43 مجسمه است که نسبت به سمپوزيوم اول پيشرفت مطلوبي داشته ايم.


او با بيان اينکه سرديس هايي که در بوستان ولايت نصب مي شود از شهداي دوران دفاع مقدس در شهر ها و استان‌هاي مختلف کشور است که مورد بازديد و استقبال خانواده شهدا و مسئولان بنياد شهيد نيز قرار گرفته، تاکيد کرد: بنا به اعتقاد ما شهدايي که براي وطن از جان خود گذشتند از اين حق برخوردارند که به عنوان قهرمان ملي از آنها ياد شود و با ساخت سرديس هايشان در تاريخ اين مرز و بوم ماندگار شوند.

نظر شما