پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۹۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
در كنيساي يوسف آّباد برگزار شد:
انجمن کليميان استان تهران به مناسبت بيست و دومين سالگرد ارتحال رهبر کبير انقلاب مراسمي را در کنيساي يوسف آباد برگزار کردند.

به گزارش «شهر» به نقل از ستاد خبري مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال حضرت امام، در اين مراسم دکتر همامي از اعضاي انجمن کليميان طي سخناني با اشاره به سجاياي اخلاقي امام راحل‏گفت: واقعيت غيرقابل انکار اين است که امام خميني با ديدگاه روشن خود توانست بين اديان مختلف هماهنگي و اتحاد ايجاد کند.

وي افزود: رهبر کبير انقلاب براي همه اديان توحيدي ارزش قائل بودند و اطمينان و امنيتي که براي افراد معتقد پس از انقلاب ايجاد کردند مثال زدني است.

اين عضو انجمن کليميان استان تهران خاطرنشان کرد: اگر چه حضرت امام فرد مسلماني بود اما با سبک و شيوه رهبري مثال زدني خود تاثير زيادي بر همه اديان گذاشتند.

وي با تاکيد بر اينکه امام با ايمان به خدا دست به کارهاي بزرگي زدند‏، اظهار داشت: امام با سخنان نافذ خود و رهبري انقلاب ايران درس بزرگي به همه دنيا داد و تغييرات صورت گرفته در جهان نشانه زنده بودن و ماندگاري تفکر امام است.

در بخش ديگري از اين مراسم محمدرضا موحدي رئيس کميته اقليت‌هاي مذهبي ستاد بزرگداشت حضرت امام با قدرداني از انجمن کليميان تهران به جهت برپايي چنين مراسمي‏اظهار داشت: در رژيم گذشته تلاش مي شد تا اختلافات و تفاوتهايي که بين اديان الهي است مطرح شود در حالي که بعد از انقلاب با تلاش امام بزرگوار سعي شد اشتراکات بين اديان برجسته شود.

وي با اشاره به آيه‌اي از قرآن کريم که اشاره دارد ”تفاوتي بين پيامبران خدا وجود ندارد“، خاطرنشان کرد: ريشه همه اديان الهي يک امر مشترک است و آن تلاش براي سعادت بشريت است.

موحدي با يادآوري ملاقات گروهي از اقليتهاي ديني با حضرت امام در سال 62، گفت: سخن مشهور امام در آن ديدار مبني بر اينکه توحيد مظهر همه ماست،ايران کشور ماست و ما امت واحده هستيم. نشان از مشي امام بر تقويت اشتراکات اديان الهي بود که اين مشي رهبر کبير انقلاب بعد از ارتحال ايشان توسط مقام معظم رهبري ادامه يافته است.

همچنين در اين مراسم دکتر «کهن صدق» نايب رئيس انجمن کليميان تهران طي سخناني با بيان اينکه امام خميني يک شخصيت روحاني با صفات اخلاقي ويژه بودند‏، گفت: يکي از خصوصيات اخلاقي امام تواضع و فروتني بود و علي رغم استفاده از ادبيات ساده ولي سخنانشان بر قلب‌ها حاکم بود.

وي با اشاره به تاکيد امام بر محترم دانستن اقليت‌هاي ديني در جمهوري اسلامي‏،اظهار داشت:جامعه کليميان ايران افتخار دارد با قدمتي طولاني در غم‌ها و شادي‌ها همراه ملت ايران بوده و به اين امر افتخار مي‌کند.

شايان ذکر است، در اين مراسم يکي از شعراي کليمي اشعاري را در وصف حضرت امام قرائت کرد.

نظر شما