شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۴۰۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
سومين نشست عصرگاهي پنجشنبه خودماني با حضور موسيقيدان برجسته کشورمان، حميدرضا نوربخش، روز 2 تيرماه برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مراکز فرهنگي هنري منطقه دو، سيدقاسم ناظمي، رئيس فرهنگسراي ابن سينا، با اعلام اين خبر گفت: پس از حضور دو استاد شهير، استاد بهاءالدين خرمشاهي و هوشنگ مرداي کرماني، بر آن شديم تا از موسيقيدان گرانقدر، حميد رضا نوربخش، دعوت کنيم که ميهمان خودماني نخستين پنجشنبه تيرماه در فرهنگسراي ابن سينا باشد.

  

وي افزود: يکي از مهمترين رسالت‌هاي مراکز فرهنگي و هنري، توجه به ذائقه‌هاي فرهنگي و هنري شهروندان و برنامه‌ريزي براي اجراي نشست‌ها و محافلي است که منطبق با خواسته شهروندان باشد. ما نيز اميدواريم تا با دعوت از هنرمندان و نويسندگان محبوب و برگزاري محفل پنجشنبه خودماني، فرصتي کوتاه براي شهرونداني را فراهم آوريم که هنوز شعر، ادبيات، موسيقي و هنر، دغدغه آنان است.


ناظمي براين باور است که برگزاري نشست‌هاي خودماني با چهره‌هاي ادبي، فرهنگي و هنري، مجالي کوتاه براي گريز از روزمرگي‌ها و ديدار با چهره‌هاي شاخصي است که شهروندان آنان را دوست مي‌دارند. وي با دعوت از هنرمندان، شعرا و نويسندگان براي حضور در محفل ساده پنجشنبه‌هاي خودماني فرهنگسراي ابن سينا، ابراز اميدواري کرد که نشست‌هاي عصرگاهي پنجشنبه‌ها، با حضور جوانان و دوستداران فرهنگ و هنر ايراني، تداوم يابد.

  

مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه دو با اشاره به سوابق هنري حميدرضا نوربخش، گفت: وي موسيقيدان و خواننده موسيقي ايراني است که از محضر تاج اصفهاني، احمد عبادي و نيز محمدرضا شجريان بهره برد.

وي همچنين تدريس آواز در کلاس‌هاي فوق برنامه دانشگاه تهران و جهاد دانشگاه تهرانت در سال 74، انتشار آلبوم پرده عشاق با صداي نوربخش و آهنگسازي استاد پايور در سال 1374 ، همکاري با پرويز مشکاتيان در گروه موسيقي عارف و اجراي کنسرتي با اين گروه در تهران سال 1376، حضور در جشنواره هنرهاي سنتي آسيا و اقيانوسيه در سال 1380 را بخشي از فعاليت‌هاي هنري ميهمان خودماني فرهنگسراي ابن سينا بر شمرد.


استاد حميد رضا نوربخش از سال 1380 فعاليت‌هاي خود را با حضور در گروه شهنازي به سرپرستي داريوش پيرنياکان دنبال کرد و کنسرت‌هاي متعددي را از سال1380 تا 1383 در اروپا و ايران برگزار کرد.


 در سال‌هاي 1384 و 1386 نيز با گروه موسيقي شمس به سرپرستي کيخسرو پور ناظري به اجراي کنسرت در تهران و پاريس پرداخت. سال 1386 نيز به همراه کيهان کلهر در تئاتر شهر پاريس به اجراي کنسرت پرداخت. آلبوم «آسمان» با همراهي گروه شهنازي و آلبوم «پنهان چو دل» از آخرين آثار وي به شمار مي‌آيند.

عضويت در خانه هيات مديره خانه موسيقي و کانون خوانندگان سنتي خانه موسيقي، مديرعامل خانه موسيقي، عضويت در شوراي راهبردي معاونت وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامي ونيز عضويت در شورايعالي خانه هنرمندان بخشي از مسووليت‌هاي اجرايي حميد رضا نوربخش است.


شهروندان علاقمند به شرکت در سومين نشست پنجشنبه خودماني مي‌توانند از ساعت 19 روز پنجشنبه 2 تيرماه به فرهنگسراي ابن سينا واقع در شهرک قدس، فازيک، ايران زمين شمالي، مراجعه كنند.

نظر شما