جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۰۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
با همكاري فرهنگسراي ولا صورت مي‌گيرد/
بزرگترين مركز آزمايشگاهي و كارگاهي جنوب تهران، به زودي به همت فرهنگسراي ولاء و با همكاري وزارت آموزش و پرورش افتتاح مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ولاء، در طي بازديد حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمديان رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، مقرر شد تا بزرگترين مركز آزمايشگاهي و كارگاهي، ويژه دانش آموزان جنوب تهران در اين مجتمع افتتاح شود.


حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي محمديان درحاشيه اين بازديد گفت: مديريت فرهنگي هنري منطقه 20 با همكاري وزارت آموزش و پرورش (اداره كل تكنولوژي‌هاي آموزشي و فناوري اطلاعات) يك مجموعه پيشرفته و مجهز آزمايشگاهي و كارگاهي را تاسيس مي‌كند تا در حوزه‌هاي مختلف نظير: فناوري‌هاي نو از قبيل ريز فناوري(نانو تكنولوژي)، زيست فناوري(بيو تكنولوژي) اقدامات مثبتي در حوزه دانش آموزي انجام گيرد، همچنين مجموعه‌هاي كارگاهي با زيربخش‌هايي تخصصي مانند: مكانيك، الكترونيك، عمران، رباتيك را داير مي كنيم تا بستر مناسبي براي آماده شدن دانش آموزان در دانشگاهي كه در آن مكان ارتباط با صنعت از لوازم اصلي پيشرفت قلمداد مي‌شود، فراهم كنيم.


وي با اشاره به ايجاد شرايطي با تسهيلات ويژه براي نخبگان دانش‌آموزي براي استفاده از اين مركز، تصريح كرد: قطعا با اين شرايط و تسهيلات موجود در آينده‌اي نه چندان دور شاهد حضور فرهيختگاني در عرصه‌هاي بين‌المللي خواهيم بود.


محمديان درباره نحوه عضو گيري دانش آموزان، گفت: در ابتدا از متقاضيان آزمون ورودي گرفته مي‌شود و با توجه به سطح علمي و استعداديابي صورت گرفته از دانش آموزان پس از اخذ مصاحبه كساني كه بيشترين امتياز را كسب كنند مورد پذيرش قرار مي‌گيرند. محمديان ادامه داد: اين مركز طي دوره‌هاي سه ساله با ظرفيت 500 نفر در حوزه عمومي و 100 نفر در حوزه تخصصي دانش آموزان را به حد مطلوب مورد نظر خواهد رسانيد.


وي به برگزاري كلاس‌هاي المپياد در اين دوره اشاره و تصريح كرد: در اين دوره‌ها قطعا كلاس‌هاي المپياد نيز با حضور بهترين مدرسان المپياد دانش آموزي برگزار خواهد شد.


مدير فرهنگسراي ولا با اشاره به زمان بهره‌برداري از اين مركز و برگزاري كارگاه‌ها، گفت: درحال حاضر در حال رايزني با ارگان ها و نهادهاي مختلف هستيم تا بتوانيم سريعتر اين مركز را تجهيز نموده و برخي از رشته‌ها و گرايش‌ها را از ابتداي سال تحصيلي جديد آغاز كنيم هرچند كه تعدادي از رشته‌ها به واسطه پيچيدگي و تخصصي بودن نياز به زمان بيشتري دارند.


وي با اشاره به دهه چهارم انقلاب، افزود: در اين دهه كه دهه پيشرفت و عدالت نام گرفته، هم نياز به عدالت و هم نياز به پيشرفت داريم و نقطه تمركز ما نيز در جايي است كه عدالت به پيشرفت گره مي‌خورد و يكي از زير بخش‌هاي آن عدالت آموزشي است يعني عدالت در بهره گيري از امكانات و تجهيزات آموزشي كه در طي بلند مدت به پيشرفت مي‌انجامد.


وي ادامه داد: در جنوب شهر تهران نوجوانان داراي استعدادهاي فراواني هستند كه به دليل نبود امكانات بستر شكوفايي استعدادهاي آن ها وجود ندارد، كما اينكه در المپيادهاي علمي نظير: كامپيوتر، شيمي، فيزيك و ... كه نياز به تجهيزات و امكانات خاص نيست، در جنوب شهر تهران نوجوانان موفق به كسب مقام‌هاي جهاني شده‌اند.


مدير فرهنگي هنري منطقه 20 گفت: ما نياز داريم كه همراه با پيشرفت تئوري در حوزه عمل نيز به عنوان فناوري، جهش و پيشرفت داشته باشيم.


وي با اشاره به چگونگي رسيدن به پيشرفت عملي، تصريح كرد: اگر بتوانيم در حوزه تخصيص منابع، امكانات، تجهيزات و فرصت‌هاي تكنولوژيكي عدالت را مراعات كنيم، مي‌توانيم در عمل و اجرا به پيشرفت نائل شويم.

نظر شما