جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۶
کد خبر: ۴۰۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کنسرت مشترک حسين عليزاده و شهرام ناظري مردادماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر»، ارديبهشت ماه گذشته شهرام ناظري و حسين عليزاده كه حدود بيست سال از آخرين همكاري آن‌ها مي‌گذشت بار ديگر كارهايي نو خود را با ساختار بداهه و بدعت در موسيقي ايراني و با عنوان «ترنمي در هواي بي چگونگي» در قالب يك تور اروپايي روي صحنه بردند.

 

تلاش براي نوآوري و همكاري دوباره اين دو هنرمند پس از اين همه سال باعث شده بود تا اهالي موسيقي توجه ويژه‌اي به اين كنسرت‌ها داشته باشند.

اكنون پس از توجه ويژه منتقدان و علاقمندان به اين همكاري دوباره، قرار است 5 تا 8 مرداد ماه اين دو هنرمند در تهران روي صحنه بروند.

 

در كنسرت‌هاي اروپايي اين دو هنرمند بداهه خواني و بداهه نوازي نقش پر رنگي داشت و قطعات موسيقي نيز بيشتر در مايه‌هاي اصفهان، راست پنجگاه و افشاري به اجرا در آمد.

 

پس از اين اجراها برخي از منتقدين تنها به نقد شهرام ناظري نشستند و به تعريف و تمجيد از نوازندگي عليزاده پرداختند تا جايي كه وب‌سايت هواداران شهرام ناظري به برخي اظهار نظر‌ها واكنش نشان داد.

 

اما حسين عليزاده نظري متفاوت در مورد خوانندگي ناظري دارد و مي‌گويد: شيوه خواندن شهرام ناظري با زماني که در «شورانگيز» خواند تفاوت کرده است، همانطور که ممکن است شيوه نوازندگي من نيز نسبت به آن زمان تغيير کرده باشد. من در هيچ تريبوني نسبت به ايشان جسارت نکرده‌ام گر چه اين موضوع در ميان هنرمندان تبديل به فرهنگ شده است. من در بسياري مواقع گفته‌ام که ناظري گناهش اين است که شبيه ديگران نمي‌خواند. هر چند که او اکنون طرفداران زيادي دارد.

 

کنسرت مشترک شهرام ناظري و حسين عليزاده با اجراي آثاري از حسين عليزاده، 5 تا 8 مردادماه در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.

 

نظر شما