شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۱۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
در هفته جاري 274 برنامه در حوزه‌هاي آموزشي، اجراي هنري، برنامه‌هاي ترکيبي، گردشگري، نشست‌هاي موضوعي، نمايشگاه، مسابقه و ويژه برنامه‌هاي نگارخانه‌اي در مراکز فرهنگي و هنري شهر تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري نهمين جشنواره تابستاني شهر تهران، اين برنامه‌ها براي هفته سوم تابستان و در مناطق بيست و دوگانه پايتخت از سوي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ برنامه‌ريزي شده است.


40 برنامه آموزشي، 22 اجراي هنري، 80 برنامه ترکيبي، 28 برنامه مرتبط با حوزه گردشگري، 66 نشست موضوعي، 13 برنامه نگارخانه‌اي، 12 نمايشگاه و 13 مسابقه از جمله ويژه برنامه‌هاي شهر تهران در هفته جاري است.


کارگاه آموزش نگارگري، روز 15 تير در نگارخانه آفتاب، کارگاه هنر تلاوت و تدبر در قرآن، روز 14 تير در فرهنگسراي قرآن، آموزش فنون داستان نويسي از 12 تا 15 تير در فرهنگسراي انقلاب، کارگاه آموزش نجوم، 13 تير در فرهنگسراي اخلاق و کارگاه مديريت اينترنت براي والدين، روز 14 تير در خانه فرهنگ نور دانش برگزار مي‌شود.


اجراي تئاتر پلنگ خوش خيال از 11 تا 16 تير در فرهنگسراي ابن‌سينا، اجراي گروه کر از 15 تا 17 تير در فرهنگسراي ارسباران، نمايشنامه خواني راديويي 13 تير در خانه فرهنگ فرزانگان و شب‌هاي پرده خواني و موسيقي آييني، روز 15 تير در فرهنگسراي گلستان از جمله برنامه‌هاي هنري اين هفته در پايتخت است.


از جمله برنامه‌هاي ترکيبي که در روزهاي آتي اين هفته برگزار مي‌شود، برپايي خانه فرهنگ سيار، روز 16 تير در فرهنگسراي ملل، احياي بازي‌هاي سنتي، روز 15 تير در خانه فرهنگ نصر، يک عصر خوب تابستاني 13 تير در خانه فرهنگ نور و عطر فردوس ويژه اعياد شعبانيه در روز 14 تير در فرهنگسراي شفق است.


جشنواره فرهنگي هنري اميد انتظار از 11 تا 17 تير در فرهنگسراي عطار، پنج شنبه بازار هنر، 16 تير در فرهنگسراي رازي، جشنواره تابستاني مشق آزاد روزهاي 13 و 16 تير در فرهنگسراي ولا و خانه‌هاي فرهنگ 13 آبان و دولت آباد از ديگر برنامه‌هاي ترکيبي مراکز فرهنگي و هنري تهران در هفته جاري است.


اردوهاي توچال، گشت‌هاي يک روزه در بوستان‌هاي بهشت مادران، پرديس بانوان، ارم و ملت، اردوي زيارتي به امامزاده‌هاي، بازديد از کاخ نياوران، کتابخانه ملي و تهران گردي از جمله ويژه برنامه‌هاي گردشگري در هفته سوم تابستان است.


جلسه حافظ خواني روز 14 تير در فرهنگسراي ملل، شاهنامه خواني روز 15 تير در فرهنگسراي فردوس، تفسير نور عصر امروز در فرهنگسراي قرآن و در محضر مولانا از 11 تا 13 تير در کتابخانه دکتر شهيدي برگزار مي شود.


نمايشگاه گل‌هاي شيشه‌اي از 13 تا 16 تير در نگارخانه ابن سينا، نگارگري ايراني از 11 تا 16 تير در نگارخانه آفتاب، نمايشگاه خوشنويسي 11 تا 16 تير در نگارخانه هدي و نمايشگاه هنرهاي چوبي از 12 تا 16 تير در فرهنگسراي خاوران، از جمله برنامه‌هاي نگارخانه‌اي اين هفته است.


مسابقه کتابخواني پرچم دار عشق از 11 تا 16 تير در کتابخانه علامه طرشتي، خوشنويسي و نيايش، 14 تير در فرهنگسراي هنگام، ماهيگيري خانوادگي، 17 تير در فرهنگسراي رازي و مسابقه يار مهربان از 11 تا 16 تير در کتابخانه هدي از جمله مسابقاتي است که اين هفته در مراکز فرهنگي و هنري پايتخت برگزار مي‌شود.


نهمين جشنواره تابستاني شهر تهران با عنوان «فصل نشاط و اميد» از ابتداي تيرماه تا 8 مرداد سال جاري برگزار مي‌شود.

نظر شما