پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۱۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 19 خبر داد
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 19 از ويژه‌برنامه «مهر در روستا» خبر داد و گفت: اين برنامه براي اولين بار در امامزاده‌ها و بقاع متبركه اين منطقه برگزار مي‌شود.

ملوك سيدآبادي در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه اين مركز در راستاي سياست‌ها و رويكردهاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نهمين جشنواره تابستاني را با شعار فصل نشاط و اميد برگزار مي‌كند، گفت: در تابستان امسال 27 عنوان برنامه به همراه 66 اجرا در سطح منطقه و مراكز تحت پوشش اجرا مي‌شود.

رييس فرهنگسراي مهر با تاكيد بر سخنان مقام معظم رهبري درباره اينكه بقاع متبركه امامزادگان كشور بايد به قطب فرهنگي تبديل شود، افزود: سعي كرديم تا از فضاهاي موجود در بقاع متبركه در منطقه براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي فصل تابستان استفاده كنيم تا ضمن آشنايي بيشتر شهروندان با اين اماكن متبركه، فضايي معنوي و فرهنگي متنوعي در زمان اوقات فراغت آنان ايجاد شود.



وي با بيان اينكه اولين اجرا از ويژه‌برنامه «مهر در روستا» پنجشنبه 16 تيرماه در امامزاده علي‌اكبر روستاي پلايين برگزار مي‌شود، ادامه داد: اين برنامه كه از ساعت 17 تا 20 برگزار در نظر گرفته شده شامل غرفه‌هايي مانند مشاوره، قرآن بخوانيد عيدي بگيريد، نقاشي كودك و ورزشي است.



سيدآبادي در ادامه به برنامه‌ «هنر در سرزمين من» با هدف احياي هنرهاي اصيل ايراني اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح در 2 اجرا تير و شهريور ماه در يكي از خيابان‌هاي پر تردد منطقه 19 اجرا مي‌شود. اولين اجرا در روز 14 تيرماه در خاني آبادنو، ابتداي بلوار شهرداري با كارگاه‌هايي مانند نقاشي، طراحي، عكاسي، سفال، خوشنويسي، شيشه‌گري و معرق برگزار مي‌‌شود.



به گفته رييس فرهنگسراي مهر، تكريم همسايه، جشنواره بازي‌هاي محلي آذربايجان، جشن ميلاد ولايت، كلام وحي، مهر ولاء، مكبرين كوچك، آشتي با كتاب، ‌تجلي نور، تئاتر در بوستان، جدول كودكانه، آموزش الفباي ترافيك، تغذيه سالم در ماه رمضان، گردشگران محله، با كودكان محله، كارگاه كودك و صرفه‌جويي عناوين ديگر برنامه‌هايي است كه در طول تابستان به اجرا گذاشته مي‌شود.

نظر شما