چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۱۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
رئيس مرکز حوادث و فوريتهاي پزشکي وزارت بهداشت گفت: ادامه طرح امداد ساحلي در ماه مبارک رمضان به نظر دانشگاه علوم پزشکي هر منطقه بستگي دارد.

به گزارش شهر دکتر غلامرضا معصومي با بيان اين مطلب افزود: با عنايت به در پيش بودن ماه مبارک رمضان برنامه استقرار اورژانسها در مناطق حساس ساحلي به تصميم دانشگاه علوم پزشکي مناطق ساحلي بستگي دارد و به صورت محلي با توجه به شرايط موجود صورت مي‌گيرد و دستورالعمل صادره از طرف آن مرکز ملاک ارزيابي بازرسان خواهد بود.

 

وي افزود: برگزاري جلسات مشترک با مسئولان استانداري‌ها، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، فدراسيون نجات غريق، نيروي انتظامي، هلال احمر و صدا و سيماي استانها در خصوص تعامل بهتر در عملکرد امداد ساحلي 90 از برنامه‌هاي ديگر طرح امداد ساحلي خواهد بود.

 

معصومي در ادامه تاکيد کرد: با توجه به اينکه تعدادي از گزارشات غرق‌شدگي مربوط به شنا در تالاب‌ها و رودخانه‌ها است لازم به ذکر است ضمن تشکيل جلسات کارشناسي درون و برون بخشي نسبت به اتخاذ تدابير لازم در اين خصوص و روش‌هاي مقابله با اين معضل بايد مورد توجه مسئولان دانشگاهها و استانها قرار گيرد.

 

رئيس اورژانس کشور در خصوص آمار متناقض تعداد غريق گفت: براي رفع اين مشکل آمار مربوطه از طريق سازمان پزشکي قانوني کشور دريافت و اعلام خواهد شد.

 

طرح امداد ساحلي همزمان با آغاز سفرهاي تابستاني به استانهاي شمالي کشور از اول تيرماه آغاز شده و تا دهه اول مهر ماه ادامه دارد.

نظر شما