جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۱۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
كارشناس آموزش مركز مديريت حوادث اورژانس كشور به افرادي كه دچار خستگي گرمايي و يا كرامپ شده‌اند توصيه كرد به مدت 24 ساعت استراحت كنند.

به گزارش شهر، آرزو دهقاني كارشناس آموزش مركز مديريت حوادث اورژانس كشور درخصوص درمان خستگي گرمايي گفت: افراد در مواجهه با بيمار بايد آن را در محيط خنك به پشت بخوابانند و لباس هاي وي را كم كرده و بدنش را با آب سرد بشويند، حتي مي توانند از حوله مرطوب و كيسه يخ استفاده كنند.

وي افزود: بدن او را باد زده و به مصدوم مايع نمكي خنك داده شود براي اين كار يك قاشق چايخوري نمک را در يك ليتر آب حل كرده و سپس آن را در مدت يك ساعت به بيمار بدهند همچنين مي توان به مايع فوق يك قاشق غذاخوري شكر و يا پودر شيرين كننده اضافه كنند تا انرژي فرد تأمين شود.

كارشناس آموزش مركز مديريت حوادث اورژانس كشور تصريح كرد: اگر بيمار سالمند است و يا نمي تواند مايع نمكي را تحمل كند، بايد او را به بيمارستان منتقل كنند همچنين كرامپ عضلاني با ماساژ و كشش بهبود پيدا مي كند و فشار مداوم به عضله و گرم كردن نيز، مي تواند كمك كننده باشد.

دهقاني گفت: افراد در زماني كه براي مدت طولاني در محيط گرم قرار مي گيرند، مايعات كافي نوشيده، قبل، حين و بعد از ورزش مايعات را فراموش نكنند و در ساعات گرم روز استراحت كنند.

به گفته وي، ساعات قرارگيري در معرض آفتاب را بايد محدود شده و زماني كه در بيرون منزل هستند از كلاه هاي نقاب دار با لبه پهن استفاده كرده و در هواي گرم لباس هاي نازك، نرم و روشن بپوشند.

نظر شما