چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۳
کد خبر: ۴۲۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
با حضور مشاهير فرهنگ و مسئولان شهرداري؛
جشن معرفي برترين‌هاي خانه شهرياران جوان در مناطق 22‌گانه تهران عصر ديروز شنبه اول مردادماه با حضور امير خوراكيان، حجت‌الاسلام امرودي، جمشيد مشايخي،‌ مصطفي رحماندوست، عماد افروغ ، علي مطهري و جمعي ديگر از انديشمندان و علاقمندان در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، در ابتداي اين مراسم که محمد سلوکي و آرزو جعفرپور اجراي آن‌را بر عهده داشتند، حامد عبداللهي مدير عامل خانه شهرياران جوان به سخنراني پرداخت. وي در سخنانش با قرائت معناي آيات 23 و 24 سوره اسرا از قرآن کريم، بر مضمون آن که نيکي به پدر و مادر است تاکيد کرد و اظهار داشت: دوستان عزيز و شهرياران جوان، بدانيد که براي شما بهتر از پدر و مادرتان دوستي نيست.


عبداللهي ادامه داد: کساني‌ که بدون هيچ چشم‌داشتي به شما محبت مي‌کنند و در تمام زندگيتان مي‌توانيد به آن‌ها اطمينان کنيد و بدانيد که هميشه خير خواه شما خواهند بود، پدر و مادر هستند.


وي سپس درباره خانه شهرياران جوان توضيح داد: ايده‌اي در شهرداري تهران وجود دارد با عنوان «اداره مردمي شهرها» که دکتر قاليباف نيز بسيار پيگير آن هستند. بخشي از شهروندان اين شهر جوانان هستند و به همين دليل اجراي بخشي از اين ايده از جوانان آغاز شد و قرار شد ابتدا جوانان اداره مردمي شهرها را آموزش ديده و در دست گيرند.


مدير عامل خانه شهرياران جوان گفت: شعاري که ما در اين مجموعه داريم، کمک به شهر است و حاصل فعاليت‌هاي ما در آن همين کمک به شهر از راه انجام فعاليت‌‌هاي داوطلبانه به نفع شهر است. سود و مزيتي که در فعاليت‌هاي داوطلبانه نهفته است، توانمندسازي و ارتقاي توانمندي‌ها و استعدادهاي جوانان است.


وي افزود:‌ خانه شهرياران جوان از راه کمک به شهر و سازماندهي فعاليت‌هاي مشارکتي، فضايي را براي آزمون و خطا براي جوانان ايجاد مي‌کند که در محيط خانواده نمي‌‌توان به آن دست يافت و آن مهارت در مديريت اجتماعي و مشارکت اجتماعي است.


عبداللهي سپس با زنده داشتن ياد يکي از اعضاي خانه شهرياران جوان، سيده نسترن علوي، که به‌تازگي جهان را بدرود گفته است،‌ از همه کساني که در مجموعه شهرداري و معاونت امور فرهنگي به خانه شهرياران جوان ياري رسانده‌اند تقدير کرد.


در ادامه مراسم کليپي براي حاضران که عموما اعضاي خانه شهرياران جوان در مناطق 22 گانه بودند، پخش شد. در اين کليپ با نفرات برتر هر منطقه پيش از راي‌گيري گفت‌وگويي کوتاه صورت گرفته بود. پس از پخش کليپ، مجريان برنامه از محمد مشاري معاون فرهنگي سابق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران،‌ حامد عبداللهي مدير عامل خانه شهرياران جوان و سجاد برنجي قائم‌مقام خانه شهرياران جوان را براي اهداي جوايز و لوح‌هاي تقدير نفرات برتر مناطق روي سن دعوت کردند.


اين جوايز به نيما شعباني‌نژاد از منطقه 1، علي آدم بيک از منطقه 2،‌ عليرضا حسيني از منطقه 3، فاطمه رمضاني از منطقه 4، محمدعلي زريني از منطقه 5، پريسا تقي‌خاني از منطقه 6، مجيد ميرزايي از منطقه 7، معصومه تيرانداز از منطقه 8، حامد اميري و معصومه مبشر از منطقه 9، پيمان عابري قربان از منطقه 10، پوريا ذوالفقاريان از منطقه 11،‌ پريچهر خوشنودي از منطقه 12، محمدرضا زمانيان از منطقه 13، سيدمحسن ميرسليمي از منطقه 14، زهرا طبسي از منطقه 15، منصوره سيدرضايي از منطقه 16، محمد محمدجاني از منطقه 17، نسرين تقي‌خاني از منطقه 18، ‌سعيد محبي از منطقه 19، مهرداد پرپايي از منطقه 20، اسماء حسيني‌نژاد از منطقه 21 و عرفان روستايي از منطقه 22 اهدا شد.


پس از اهداي جوايز، سعيد بيابانکي شاعر طنزپرداز،‌ چند قطعه از اشعار طنز خود را براي حاضران خواند. سپس از امير خوراکيان رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران،‌ حجت‌الاسلام امرودي مشاور شهردار و قائم‌مقام معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، عليرضا جعفري شهردار منطقه 9 و حامد عبداللهي براي تقدير از چهره‌هاي فاخر و فرهيخته‌اي که اعضاي افتخاري خانه شهرياران جوان هستند و در يک سال گذشته با اين مجموعه همکاري داشته‌اند، دعوت شد.


يکي از اين چهره‌‌هاي فرهيخته که در اين بخش از وي تقدير به عمل آمد، جمشيد مشايخي، بازيگر پيشکسوت تئاتر، سينما و تلويزيون بود. مشايخي پس از اين تقدير در سخناني کوتاه گفت: خوشحالم که امروز جوانان اين مملکت، فرزندان عزيزم، معلمان من هستند.


حجت‌الاسلام دکتر حميد پارسانيا، عضو شوراي انقلاب فرهنگي و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، دکتر عماد افروغ اولين عضو افتخاري خانه شهرياران جوان و استاد دانشگاه، دکتر علي مطهري عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، محمد حسين لطيفي کارگردان، دکتر سيما فردوسي استاد دانشگاه،‌ مسعود فراستي نويسنده و منتقد فيلم، مصطفي رحماندوست شاعر و نويسنده کودک و نوجوان، دکتر فهيمه فرهمند عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، دکتر افشين يداللهي شاعر و ترانه‌سرا، مهندس سعيد بيابانکي مسئول انجمن شعر طنز حوزه هنري، مهندس عبدالکريم بابارضا قائم مقام سابق معاونت مور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران و سيد هدايت جهان‌آرا پدر شهيد محمد جهان‌آرا ديگر چهره‌‌هايي بودند که در اين بخش تقدير شدند.


هنگامي‌که مصطفي رحماندوست به همراه همسرش براي تقدير روي سن رفت، همه حاضران شعر «صد دانه ياقوت» را خواندند و زماني‌که پدر شهيد جهان‌آرا روي سن رفت، سرود «ممد نبودي ببيني..» در سالن پخش شد. ‌

  

پس از اين بخش،‌ کليپي براي حاضران پخش شد که در آن عبدالکريم بابارضا، مسعود صالحي و اميرحسين آل اسحاق که هرسه از مديران سابق خانه شهرياران جوان بوده‌اند درباره اين مجموعه سخن گفتند.

  

پس از پخش کليپ، عبدالکريم بابا رضا، حجت‌الاسلام امرودي و حامد عبداللهي براي تقدير از اعضاي قديمي خانه شهرياران جوان روي سن دعوت شدند و هدايا و لوح‌هاي تقديري را به عليرضا جعفري شهردار منطقه 9، مسعود صالحي و امير حسين آل ‌اسحاق که هر دو مديران سابق خانه شهرياران جوان هستند، اهدا کردند.

سپس عليرضا جعفري در سخناني کوتاه با تشکر از خانه شهرياران جوان اظهار داشت: حدود پنج سال پيش روزي که آقاي قاليباف مسئوليت يک منطقه را به من سپردند، به ايشان نيز عرض کردم که علاوه بر مسئوليت سنگيني که اداره يک منطقه دارد، باوري که ايشان به من به عنوان يک جوان داشتند براي من بار سنگيني را ايجاد کرد؛ بار سنگين تلاشي که بتوانم به واسطه آن پاسخ مثبتي به اين حامي جوانان دهم که خود نيز در جواني مسئوليت‌هاي سنگيني را در هشت سال دفاع مقدس بر عهده داشته‌‌اند.


وي ادامه داد: هر کس که جوانان را باور کند و ريسک دادن مسئوليت به جوانان را بپذيرد، مي‌تواند در حوزه هاي مختلف موفقيت‌هاي بسيار کسب کند. رويکرد نهاد اجتماعي امروز يکي از اهداف آقاي قاليباف است و اميدوارم هر روز نقش جوانان را در اداره امور شهر پررنگ‌تر ببينيم.


جعفري سپس با تاکيد بر اين‌که موفقيت هر شهرداري قطعا به دليل همراهي خوبي است که خانواده‌اش با او دارد، هديه‌اش را به همسرش تقديم کرد.


در ادامه اين جشن، برترين‌هاي خانه شهرياران جوان از ميان قائم‌مقام‌ها، مديران امور بانوان و ديگر مسئولان معرفي شدند. اين معرفي به شيوه‌اي متفاوت صورت گرفت. به نحوي که در هر تقسيم‌بندي، چهار کانديدا از چهار پهنه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران توسط مجريان برنامه معرفي مي‌شدند و سپس با پخش تماس تلفني‌اي که با نفر برتر از ميان چهار کانديدا صورت گرفته بود،‌ حاضران صداي نفر برتر را تشخيص مي‌داند و سپس نام او اعلام مي‌شد.


در اين بخش مهران طالبي از منطقه 16 قائم مقام برتر، فاطمه‌علي‌پور از منطقه 7 مدير برتر امور بانوان، الهام اکبري زارع از منطقه 13 مدير برتر روابط عمومي، الهه قاسمي از منطقه 8 معاون فرهنگي و هنري برتر،‌ سارا فروزيده از منطقه 3 مدير برتر امور کانون‌ها، مليحه عينعلي از منطقه 17 معاون برتر منابع انساني،‌مهدي زنگنه از منطقه 11 معاون برتر امور مالي و اداري و پريسا يعقوبي از منطقه 20 معاون برتر نواحي خانه شهرياران جوان شناخته شدند.


در اين مراسم همچنين کليپي درباره طرح‌هاي اجرايي در مناطق که کانديداي طرح برتر بودند براي حاضران پخش شد و سپس تنديسي براي طرح برتر توسط عليرضا جعفري، سعيد رباطي و محمد مشاري به ميلاد نجفيان مدير خانه شهرياران جوان منطقه يک براي طرح «نمايشگاه تابستاني توچال» اهدا شد. وي اين هديه را به خيريه کاروان شادي شهريار تقديم کرد.


سرانجام از ميان چهار کانديداي منطقه برتر، منطقه 7 از پهنه جنوب، منطقه 13 از پهنه شرق، منطقه 9 از پهنه غرب و منطقه 17 از پهنه جنوب، خانه شهرياران جوان منطقه 9 ، به عنوان خانه شهرياران برتر در ميان مناطق 22‌گانه تهران شناخته شد و اعضاي اين منطقه با حامد عبداللهي، سجاد برنجي، سعيد رباطي و اکبر خوش‌طينتي، مسئولان خانه شهرياران جوان، عکس يادگاري گرفتند.


در انتهاي اين جشن نيز، در سالني که مملو از مخاطبان جوان و پرشور بود کنسرت احسان خواجه‌اميري همراه با گروهش به مدت 30 دقيقه اجرا شد.

نظر شما