سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۲۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
در قالب نهمين جشنواره تابستاني شهر تهران انجام مي‌شود
همزمان با پنجمين هفته فصل تابستان و در اولين هفته مرداد ماه بيش از 250 برنامه در قالب نهمين جشنواره تابستاني شهر تهران، از سوي مراکز فرهنگي هنري پايتخت در 8 بخش «آموزش»، « اجراي هنري»، «ترکيبي»، «گردشگري»، «نشست موضوعي»، «نمايشگاه»، «مسابقه» و «سينما» برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري نهمين جشنواره تابستاني شهر تهران، در هفته اول مرداد، 152 برنامه ويژه در قالب بيش از 12 ويژه برنامه در حوزه گردشگري، 11 مورد نمايشگاهي، 44 مورد ترکيبي، 13 مسابقه، 15 ويژه برنامه آموزشي، 28 نشست موضوعي، 20 اجراي هنري و 9 ويژه برنامه سينمايي در پايتخت برگزار خواهد شد.


بازديد از مرکز علوم و ستاره‌شناسي، برگزاري تورهاي يکروزه تهرانگردي، برگزاري تور يکروزه قم جمکران و امامزاده داوود و تورهاي گردشگري و تهران‌شناسي بخشي از برنامه‌هايي هستند که در قالب برنامه هاي گردشگري، از سوي فرهنگسراي ملل، فرهنگسراي انديشه، فرهنگسراي بهمن و فرهنگسراي اخلاق به همراه خانه‌هاي فرهنگ مناطق مختلف انجام مي‌شود.


در بخش برنامه‌هاي ترکيبي علاوه بر برگزاري هفته ششم و پاياني هفت شهر فيروزه‌اي که با موضوع خانواده و رسانه روز جمعه در 5 فرهنگسرا و دو بوستان برگزار مي‌شود، برنامه‌هايي نظير نشست تغذيه در ماه مبارک رمضان در فرهنگسراي گلستان، برگزاري ويژه برنامه خوشنويسي، معرق، نقاشي، نقاشي خط، طراحي پوستر در فرهنگسراي هنگام، کارگاه تخصصي نرم افزار رايانه به همراه نقد و بررسي کتب منتشره در فرهنگسراي فناوري اطلاعات و چهارمين يادواره شهداي عمليات مرصاد در خانه فرهنگ کوثر هستند.

 

در بخش اجرهاي هنري نيز بيش از 20 برنامه در سطح مناطق اجرا مي‌شوند که از آن جمله مي‌توان نمايش پانتوميم – 1 تا 7 مرداد- در فرهنگسراي ملل، عصر شعر و ترانه- نشست ادبي با حضور عبدالجبار کاکايي- 4 مرداد- در فرهنگسراي ارسباران و پنج شنبه بازار هنر و صنايع دستي ايران- 6 مرداد- در فرهنگسراي اشاره کرد.

 

در بخش برنامه‌هاي سينمايي نيز اين هفته بيش از 9 نمايش و نشست نقد و بررسي آثار سينمايي برگزار خواهد شد که مي‌توان به نقد فيلم جوخه اليور استون- 4 مرداد- در فرهنگسراي ملل، بررسي آثار هيچکاک با حضور مسعود فراستي- 3 مرداد- در فرهنگسراي ارسباران، نمايش فيلم سينمايي پايان‌نامه- تا 7 مرداد- در فرهنگسراي اشراق و نمايش فيلم- نقد و بررسي فيلم آقا يوسف- 5 مرداد- در فرهنگسراي رازي اشاره کرد.

 

در هفته اول مرداد همچنين 28 نشست تخصصي و موضوعي با محوريت‌هاي مختلف برگزار مي‌شوند که نقد كتاب بايد تو را پيدا كنم- 3 مرداد- در فرهنگسراي ملل و کارگاه‌هاي الگو‌سازي سبک زندگي اسلامي ايراني- 5 و6 مرداد- در فرهنگسراي قرآن از آن جمله هستند.


نشست سينما روانشناسي- 4 مرداد- در فرهنگسراي ارسباران، نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران- 1تا8مرداد- در نگارخانه آبي فرهنگسراي اميد، چهارشنبه بازار فرهنگ و هنر- 5 مرداد- در بوستان المهدي (عج)، نمايشگاه گروهي نقاشي سياه قلم- 2 تا 6 مرداد- در نگارخانه هدي و نمايشگاه آثار ديني گنجينه موزه هنر امام علي (ع)- تا 31 شهريور- در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) برگزار مي‌شوند.

نظر شما