پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۲۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
قائم مقام شهردار تهران در مراسم معرفي شهرداران جديد مناطق 22 و 9؛
نصرالله آباديان به عنوان شهردار جديد منطقه 9 و حسين مرادي به عنوان شهردار جديد منطقه 22 معرفي شدند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عيسي شريفي معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران در مراسم توديع و معارفه شهردار منطقه 22 ، ضمن قدرداني از زحمات بهاري شهردار سابق منطقه 22 و آرزوي موفقيت براي حسين مرادي شهردار جديد اين منطقه براي پيش برد مطلوب اهداف شهرداري تهران ، اظهار کرد : يکي از محوري‌ترين مباحث در منطقه 22 موضوع شهر سازي و معماري است و  مرادي فارغ اتحصيل اين رشته بوده و با توجه به سوابق خود در اين منطقه، مي‌تواند در منطقه 22 منشاء خير و برکت باشد و نيازهاي مردم اين منطقه را به شکل صحيح برآورده ساخته و پروژه‌هاي شهرداري را همان گونه که بهاري به نحو مناسب آغاز کرد ، پيش ببرد.

 

او با بيان اينکه در منطقه 22 چندين پروژه از تاکيدات دکتر قاليباف شهردار تهران به شمار مي‌رود، به همکاري شهرداري با سازمان هاي مختلف براي حل مشکلات مردم اين منطقه تاکيد کرد و گفت: بحث آموزش و پرورش، گاز ، برق و به طور کلي مجموعه اقدامات زير ساختي بايد با همکاري خوب شهرداري و سازمان‌هاي مربوطه در جهت رفع نيازهاي مردم صورت گيرد.

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اينکه منطقه 22 داراي 140 هزار نفر جمعيت است، يکي از موضوعات مورد تاکيد شهردار تهران را بحث ساخت تفرج‌گاهي براي مردم اين منطقه و ساير شهروندان دانست و به پروژه هزار و يک شهر اشاره کرد و افزود: در پروژه هزار و يک شب علاوه بر ساخت شهربازي ، احداث هتل، مسجد ، درياچه و مجموعه هاي فرهنگي و گردشگري در نظر گرفته شده که در زميني به مساحت 130 هکتار ساخته خواهد شد.

 

شريفي افزود: قرارداد پروژه هزار و يک شهر با سرمايه گذار منعقد و کلنگ آن توسط شهردار تهران زده شده و هم اکنون بايد پيگيري‌هاي لازم توسط شهردار منطقه صورت گيرد تا اين پروژه به نحو مناسب و در زمان معين به بهره‌برداري برسد.

 

او يکي ديگر از پروژه هاي تفريحي و گردشگري منطقه 22 را مجموعه درياچه چيتگر به همراه احداث مجموعه هتل‌ها و مراکز تفريحي و مذهبي در زميني به وسعت 350 هکتار عنوان کرد و گفت : قرار داد اين پروژه نيز بسته شده و تا سال 91 فاز اول آن به بهره‌برداري مي‌رسد و اميدواريم تا سه ماه آينده آب‌گيري درياچه صورت گيرد.

 

شريفي در ادامه به بحث رود دره‌کن اشاره کرد و گفت: امتداد اتوبان شهيد همت تا بزرگراه رسالت نيز در سال جاري به بهره برداري مي‌رسد که تاکنون در اين زمينه 75 درصد پيشرفت کار داشتيم.

 

او همچنين به بحث ساخت و سازها در محدوده شمالي بزگراه شهيد همت اشاره کرد و گفت : تاکيد شهردار تهران اين است که به هيچ وجه ساخت و ساز در اين محدوده صورت نگيرد و به طور کل ساخت و سازها بايد بر اساس طرح جامع ، و طرح تفصيلي شهر تهران به انجام رسد.

 

«آباديان» شهردار جديد منطقه 9 شد

 

همچنين در مراسم ديگري نصرالله آباديان به عنوان شهردار جديد منطقه 9 معرفي شد.

 

در مراسم توديع و معارفه شهردار منطقه 9 نيز عيسي شريفي معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران اظهار کرد: يکي ازمهم ترين موضوعات منطقه 9 بافت‌هاي فرسوده منطقه است که اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده است به گونه اي که ساخت و سازها در اين بافت‌ها بيش از دو برابر افزايش داشته است ، اما انتظار مي‌رود اين مهم با جديت بيشتر و سرعت بالاتر دنبال شود .

 

او افزود : بهترين راه نوسازي بافت‌هاي فرسوده در تهران اين است که نوسازي توسط خود مردم انجام شود و در اين ميان ما موظف هستيم زيرساخت ها ، انگيزه‌ها و تشويق‌هاي لازم را فراهم سازيم تا مردم خود براي نوسازي وارد عمل شوند و همچنين بايد انبوه‌سازان را مورد حمايت قرار دهيم .

 

او  ادامه داد : وجود پادگان‌هاي نظامي از فرصت هاي خوب منطقه 9 است که اين فرصت را به وجود مي آورد تا خدمات رساني به شهروندان بهبود و توسعه يابد و بتوانيم از اين فضاها در جهت توسعه سرانه‌هاي مختلف خدماتي ، فرهنگي و اجتماعي ، ورزشي و فضاهاي سبز استفاده کنيم.

 

شريفي ادامه داد : همچنين واقع شدن ميدان آزادي و فرودگاه مهر آباد در اين منطقه مسئوليت‌هاي اين منطقه را براي ارائه خدمات بهتر به شهروندان بيشتر مي‌کند ، زيرا سالانه ميليون‌ها نفر در ميدان آزادي به عنوان يکي از مبادي اصلي ورودي و خروجي شهر و همچنين فرودگاه مهرآباد تردد دارند و در اين ميان بايد براي ايجاد حمل و نقل عمومي مناسب و ارائه امور خدماتي برنامه‌ريزي و تلاش مناسبي صورت گيرد .

 

او افزود : همچنين بخشي از محور آزادي در محدوده منطقه 9 واقع شده که اين خيابان به عنوان ستون فقرات و محور اصلي شهر محسوب مي‌شود که بايد براي خدمات رساني مناسب ، ساماندهي و زيبا سازي اين محور اقدامات بيشتري انجام شود.

 

قائم مقام شهردار تهران تصريح‌کرد : در شهرداري منطقه 9 نصرااله آباديان شهردار جديد منطقه بايد توجه ويژه‌اي به ايجاد مجموعه هاي خدماتي و توسعه سرانه هاي فرهنگي ، اجتماعي و ورزشي داشته باشد و به نيازهاي مردم در منطقه توجه کند و در واقع ضمن توجه به نيازها و خدمات رساني به مردم با اولويت مردم محروم بايد بحث ارتباطات مردمي ، حضور در مساجد ، پايگاه هاي مقاومت و غيره مورد توجه شهردار قرار گيرد که از موضوعات مورد تاکيد شهردار تهران است .

 

او خاطر نشان کرد : شهردار جديد منطقه بايد در طرح هاي بالادستي مانند طرح جامع و طرح تفصيلي توجهات لازم را داشته باشد و پروژه هاي مهم منطقه مانند پروژه ادامه يادگار امام با جديت دنبال شود .

 

شريفي تصريح کرد : ادامه بزرگراه يادگار امام تا تقاطع خيابان امام خميني (ره) بايد تا پايان سال تکميل شود که براي تحقق اين مهم بيش از 90 درصد تملک املاک صورت گرفته و انتظار مي‌رود باقي کارها نيز با جديت پيگيري شود تا بتوانيم قولي را که به مردم داديم محقق کنيم .

 

شريفي بر پيگيري ايجاد دوربرگردان هاي شرق به غرب و غرب به شرق در بزرگراه فتح تاکيد و ابراز اميدواري کرد که اقدامات گسترده که در شهرداري منطقه 9 براي خدمات رساني بهتر در زمان مديريت عليرضا جعفري به شهروندان و رفع مشکلات صورت گرفته با جديت در مديريت جديد پيگيري شود .

 

بر اساس اين گزارش، عليرضا جعفري پيش از اين شهردار منطقه 9 بود.

 

نظر شما