پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۲۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
تابلوي «کوکب هدايت» اثر جليل جوکار در رويداد «هنر ماه» در باغ موزه هنر ايران رونمايي شد.

به گزارش شهر، در اين مراسم که با حضور استادان برجسته فرهنگ و هنر، هنرمندان، علاقمندان و مديران نگارخانه‌ها برپا شد، دکتر سيد احمد محيط طباطبايي از اثر عرفاني و مذهبي «کوکب هدايت » پرده‌برداري کرد.



تابلوي «کوکب هدايت» در ابعاد 45/4 در 35/4 توسط رنگ‌هاي جسمي و روحي و طلاي 24 عيار ساخته شده و طراحي آن 7 روز و خلق و اجراي آن 7 ماه به طول انجاميده است. هنرمند در اين تابلو حاشيه را به‌صورت تذهيب و تشعير تصوير کرده تا نمادي از حقيقت عالم را نمايان سازد و درون کادر نمادي از عالم واقعيت را نمايش مي‌دهد.


در اين برنامه دکتر علي عباسي عضو هيئت‌علمي دانشگاه شهيد بهشتي و متخصص نشانه شناسي، به شرح و بررسي ويژگي‌هاي تابلوي نگارگري جليل جوکار پرداخت و در ادامه دکتر اسماعيل آذر و دکتر دلاور بزرگ‌نيا مدير باغ موزه هنر ايران، سخناني را درباره نگارگري معاصر ايران و جايگاه آن ايراد کردند.



مراسم رونمايي از تابلوي «کوکب هدايت» جليل جوکار همچنان كه بزرگ‌نيا مدير باغ موزه هنر ايران وعده داده بود در پي رونمايي ده روز يکبار از تابلوهاي ديده نشده، برگزار شد.


«هنر ماه» رويدادي ماهانه است كه با هدف تاكيد بر پيوند «هنر و شهروند» و احياي هنرهاي سنتي ايران اسلامي با حمايت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و به مركزيت «باغ موزه هنرهاي ايراني» برگزار مي‌شود.


اين رويداد با برپايي نمايشگاه نگارگري در باغ موزه در شب ميلاد با سعادت حضرت علي اكبر(ع) آغاز شد و دومين رويداد آن نمايش يكصد نقاشي قهوه خانه‌اي در موزه امام علي (ع) بود.


نمايشگاه «هنر ماه» به مدت يك ماه در باغ موزه هنر ايران واقع در ميدان تجريش، خيابان دربندي ( مقصود بيک)، کوچه دکتر حسابي، شماره 20 داير است.

نظر شما