چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۲۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
فرهنگسراي تهران در نيمه اول ماه رمضان برگزار مي‌کند
«حرف‌هاي فيروزه‌اي» عنوان برنامه‌اي است که به مناسبت ماه مبارک رمضان، تا نيمه اين ماه شريف هر شب با حضور روحانيان در جمع هزاران نفري شهروندان غرب پايتخت برگزار مي‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت فرهنگي هنري منطقه 22 ، حرف‌هاي فيروزه‌اي بخشي از ويژه برنامه‌هاي فرهنگي هنري شب‌هاي رمضان با عنوان «بر آستان جانان» است که طي آن روحانيون شرکت کننده در مراسم ، سخناني کوتاه، خودماني و جذاب متناسب با حال و هواي ماه مبارک رمضان مي‌گويند.

شهروندان روزه دار، نخبگان محلات در حوزه ديني و هنرمندان مردمي در دومين دوره برگزاري جشن رمضانيه «بر آستان جانان» به مدت 15 شب تا نيمه ماه مبارک رمضان در غرب پايتخت هم نشين و هم سفره مي‌شوند و پاي روايت‌هاي جذاب و پند آموز ديني ، عرفاني و اخلاقي سخنوران روحاني مي‌نشينند.

اين ويژه برنامه که با هدف ايجاد نشاط معنوي و بهره‌مندي بيشتر از ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود هرشب با صرف افطاري ساده و نماز جماعت به پايان مي‌رسد.

ترتيل خواني، مناجات خواني و تلاوت مجلسي قرآن توسط قاريان بين المللي، قصص قرآني و روايت‌هاي عرفاني ، اجراي برنامه هاي هنري توسط هنرمندان موسيقي، بازيگران، طنزپردازان، مداحان ، تواشيح خوانان و شاعران، ارايه سخنراني توسط چهره‌هاي مردمي و محبوب قشر روحاني، تجليل از شهروندان نمونه و شاخص محله با رويکرد معنويت، مسابقه حضوري رمضان و اهداي جوايز، برپايي غرفه‌هاي متعدد فرهنگي و هنري، نورافشاني، برگزاري نماز جماعت و پذيرايي با افطار ساده ، از جمله بخش‌هاي مختلف اين ضيافت معنوي شبانه است.

ويژه برنامه فرهنگي هنري «بر آستان جانان» در منطقه 22،  به همت فرهنگسراي تهران از 10 تا 24 مرداد ماه جاري، اول تا پانزدهم ماه رمضان، در بوستان باغ نو واقع در انتهاي بزرگراه حکيم غرب، سه راه دهکده المپيک، پشت دبيرستان سپيده کاشاني، خيابان ساحل، هرشب از ساعت 18 تا هنگام افطار ميزبان شهروندان روزه‌دار است.

براي کسب اطلاعات بيشتر از جزييات برنامه‌هاي جشن رمضانيه مي‌توانيد با شماره‌هاي 44143780و44143777 تماس بگيريد.

نظر شما