پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
رييس فرهنگسراي انديشه از ويژه‌برنامه‌هاي اين فرهنگسرا به مناسبت ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: نرم افزار «ربنا» از محصولات فرهنگسراي انديشه در نمايشگاه قرآن عرضه مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انديشه، سيد محمدحسين حجازي درباره فعاليت‌هاي اين مرکز فرهنگي در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به وسعت و پهنه‌اي که منطقه 7 تهران دارد و اينکه مديريت هنري کل منطقه به عهده فرهنگسراي انديشه است، اين مرکز فعاليت گسترده‌اي در تمام حوزه‌هاي فرهنگي دارد. در چند ماه اخير نيز سعي کرده‌ايم فعاليت‌هاي خود را گسترش دهيم و نمونه آن نمايش «شعله در زمهرير» بود که در سطح شهر تهران اجرا شد.


30 شب «بر آستان جانان» در انديشه

وي افزود: در ايام ماه مبارک رمضان نيز اين فعاليت وسيع تر شده است. نمونه اين توسعه را مي توان در برنامه "برآستان جانان" مشاهده کرد که سازمان براي 15 شب برنامه ريزي کرده، ولي ما برنامه ريزي خود را براي 30 شب ماه رمضان انجام داده ايم .


حجازي ادامه داد: برنامه‌هاي ما به دو بخش پيش از افطار و پس از افطار تقسيم مي‌شود. «آواز چشمه سار» شامل مناجات خواني و تفسير ادعيه؛ «تطهير در بهار» شامل تلاوت يک جز از کلام الله مجيد و «عروج تا ملکوت» شامل اجراي زنده اذان توسط قاريان بين المللي و برگزاري نماز جماعت در فضاي باز، از جمله برنامه هاي پيش از افطار فرهنگسرا هستند.


«4 گذر» مذهبي در انديشه

وي با اشاره به مجموعه «4 گذر» فرهنگسراي انديشه که براي برنامه‌هاي ماه رمضان طراحي شده، توضيح داد: در «گذر هنر» غرفه هايي براي کتابت قرآن و عرضه محصولات فرهنگي هنري؛ در «گذر کودک» غرفه "کله گنجشکي ها" براي سرگرمي کودکان و نوجوانان، اوريگامي، نقاشي، سفال و...؛ در «گذر انديشه» و معرفت غرفه‌هاي پخش بلوتوث‌هاي مذهبي، تعويض قرآن‌هاي فرسوده و ... و در نيز در «گذر خانواده» غرفه توليدات خانگي، آشنايي با نجوم، مشاوره تغذيه، سلامت و... طراحي شده است.هدف از برنامه کله گنجشکي ها آشنا ساختن کودکان با مواهب معنوي ماه رمضان است.


برگزاري هزارمين جلسه کانون شعر انديشه در ماه رمضان

حجازي خاطر نشان کرد: يکي از ويژگي هاي اين فرهنگسرا کانون شعر فعال آن است که تحت عنوان «سه‌شنبه‌هاي انديشه» هزارمين جلسه خود را 25 مرداد برگزار خواهد کرد. در شهرداري تهران کانوني که در آن هزار جلسه شعر تشکيل شده باشد وجود ندارد و اين از افتخارات فرهنگسراي انديشه است. اين کانون نيز برنامه برپايي شب شعر و طنزخواني شاعران و طنزپردازان معاصر را براي ماه مبارک دارد.


اولين اينترنت بي‌سيم رايگان در پارک انديشه

رييس فرهنگسراي انديشه همچنين اجراي نقالي، پرده خواني، تئاتر، حکايت و قصه خواني آييني و نيز ايجاد اينترنت بي سيم رايگان در پارک انديشه و تدارک افطار براي 2000 نفر روزه داران را از ديگر برنامه‌هاي اين مرکز فرهنگي منطقه 7 در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.



ماه رمضان در انديشه با 3 شعار «رحمت، مغفرت و برکت»

وي در بخش ديگري از صحبت خود شعار اين فرهنگسرا در ماه رمضان را گسترش «رحمت، مغفرت و برکت» دانست و گفت: «رحمت» با فعاليت هاي خيرانه و انسان دوستانه اي است که مي‌توان در اين ماه مبارک انجام داد، بسط پيدا مي‌کند، مانند جمع آوري کمک‌هاي مردمي جهت کمک به مستحقان و زندانيان بي بضاعت. عنوان دوم يعني «مغفرت» نيز مفهومي است که ما در قالب برنامه‌هاي هنري چون تواشيح، نقالي و ... با زواياي مختلف معناي آن را به مردم منتقل مي کنيم و «برکت» در اين ماه نيز با تهيه افطار براي روزه داران از سوي سازمان و گاهي نذورات مردمي صورت مي‌گيرد.



دعوت از چهره‌هاي فرهنگي منطقه 7 در شب‌هاي رمضان

سيد محمدحسين حجازي همچنين در ادامه صحبت خود بيان کرد: ما در برنامه هاي پس از افطار سعي داريم شهروندان گرامي را با ويژگي‌ها و ظرفيت‌هاي نهفته منطقه 7 آشنا کنيم و به همين دليل از چهره‌هاي فرهنگي، هنري، کارآفرينان و کسبه معروف ساکن منطقه دعوت شده تا در برنامه هاي هر شب تجربيات و عوامل پيشرفت خود را به مردم انتقال دهند. به عنوان مثال از داوود رشيدي هنرمند شناخته شده کشور که ساکن منطقه 7 است، دعوت شده در اين مراسم درباره روند پيشرفت خوددر زندگي هنري براي جوانان صحبت کند.


رييس فرهنگسراي منطقه 7 اظهار داشت: منطقه 7، قلمروي گسترده و در عين حال غني براي انجام کارهاي هنري است که شهرونداني آگاه و با مشارکت بسيار بالا دارد.تمام تلاش ما اين بوده که بتوانيم به خوبي تمام محدوده را فعال نگاه داريم که خوشبختانه تا به امروز در اين امر موفق بوده ايم.


راه اندازي سامانه پيام کوتاه براي اطلاع رساني مخاطبان منطقه 7

وي افزود: با توجه به اين وسعت منطقه براي اطلاع رساني نيز از روش هاي مختلف از جمله تبليغات شهري و ميداني،تبليغات محيطي، سامانه پيام کوتاه و تيزرهاي تلويزيوني استفاده مي کنيم تا شهروندان عزيز از فعاليت هاي فرهنگسراي انديشه مطلع باشند.


آغاز به کار مجتمع آموزشي فرهنگسراي انديشه در ماه مبارک رمضان

حجازي ادامه داد: همچنين فرهنگسراي انديشه دو خانه فرهنگ در زير مجموعه خود دارد که آنها نيز در محدوده معين شده فعال هستند و به تازگي نيز مجتمع آموزشي فرهنگسراي انديشه با مشارکت بخش خصوصي فعاليت خود را آغاز کرده که در ماه جاري به صورت رسمي افتتاح خواهد شد و در راستاي برنامه هاي ما ادامه کار خواهد داد.


عرضه «ربنا» در نمايشگاه قرآن کريم

وي همچنين در پايان خبر داد: محصولي فرهنگي تحت عنوان"ربنا" توسط فرهنگسراي انديشه آماده شده که در محل برگزاري نمايشگاه قرآن از طريق فرهنگسراي قرآن در حال عرضه به علاقمندان است.

نظر شما