پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
با اجراي اختتاميه نخستين جشنواره بچه‌هاي محراب در ماه مبارک رمضان
به منظور پرورش حس تعلق به اماکن مذهبي به ويژه مساجد؛ همچنين آموزش و الگو سازي رفتارهاي مذهبي در کودکان و نوجوانان، نخستين« جشنواره بچه‌هاي محراب» ويژه مکبرين زير 15 سال همزمان با رمضان المبارک 1432 هجري قمري در سطح مناطق 12، 13 و 14 برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، رييس فرهنگسراي اخلاق و دبير «جشنواره بچه‌هاي محراب» گفت: مطابق هماهنگي‌هاي انجام شده با مديريت فرهنگي هنري مناطق 12 و 13 از ابتداي ماه مبارک رمضان طي فراخواني از ائمه جماعات مساجد سه منطقه همجوار درخواست شد مشخصات مکبرين مساجد را در فرم­هاي ارزيابي درج و به دبيرخانه جشنواره واقع در فرهنگ­سراي اخلاق ارسال كنند.

 

کاووس صفايي ناييني تصريح کرد: مطابق جدول فرايند اجراي جشنواره، پس از احصاء مشخصات مکبرين نوجوان، مکبرين هر منطقه در يکي از مساجد محوري همان منطقه توسط هيات داوران بر اساس شاخصه‌هايي از جمله سابقه مکبرين، ميزان مشارکت در فعاليت‌هاي مسجد، جلسات روخواني قرآن، عضويت در فعاليت‌هاي فرهنگي مسجد، ميزان آشنايي با تعقيبات نماز و همچنين فعاليت‌هاي تحصيلي مورد ارزيابي قرار گيرند.

 

رييس فرهنگسراي اخلاق ادامه داد: در روزهاي چهارشنبه، جمعه و شنبه به ترتيب مناطق(12،14 و 13) مورخ 28،26 و 29 مرداد در 3بخش تلاوت قرآن، اذان و تکبير توسط آقايان علي اکبر توپچي، و ندرلو داوري و از بين 400 شرکت کننده 30 نفر( از هر منطقه 10نفر) به مرحله نهايي جشنواره راه پيدا کردند.


وي افزود: طي مراسمي روز ششم شهريور مطابق با 27 ماه مبارک رمضان به همراه سفره احساني از ساعت 18 تا 20 در مسجد خداداد با حضور مديران شهري، ائمه جماعات، مسئولان مرکز رسيدگي به امور مساجد حوزه 3، 7 و 8 تهران، از تمامي مکبرين نوجوان و برتر مساجد، تجليل و قدرداني خواهد شد.

نظر شما