چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
شهردار تهران گفت: هم‌اكنون بيداري كه در كشورهاي اسلامي به وجود آمده نتيجه پافشاري ما بر برپايي روزجهاني قدس است.اين بيداري ريشه در تلاش‌هاي مجاهداني دارد كه در طول انقلاب اسلامي و پيش از آن مجاهدت كردند.

به گزارش خبرنگار«شهر» دكترمحمدباقرقاليباف شهردار تهران، شب گذشته ـ 3 شهريور- در دهمين يادواره شهداي گردان مقداد در تالار وحدت، با بيان اين كه ادامه حيات انقلاب اسلامي و زندگي مردم كشورمان در گرو عمل به سنت‌هاي الهي است، اظهاركرد: ما در پيروزي انقلاب اسلامي و حوادث بعد از آن فراز و نشيب‌هاي بسيار زيادي تا به امروز داشته‌ايم و در تمام اين فراز و نشيب‌ها، موفقيت و عدم موفقيت ما در گرو عمل به سنت‌هاي الهي بود.

او افزود: در طول دوران انقلاب اسلامي هر زمان منطبق بر سنت‌هاي الهي عمل‌كرديم، مورد توجه نصرت الهي قرار گرفتيم و هر كجا كه از سنت‌هاي الهي فاصله گرفته‌ايم، نتوانستيم موفق عمل كنيم.

 

قاليباف با اشاره به خاطرات خود از دوران دفاع‌مقدس گفت: در عمليات كربلاي 1 كه يگان‌ها مختلفي براي آزادسازي مهران وجود داشتند، هم‌دلي و محبت در اوج خود بود و هيچ يگاني ادعايي نداشت و همه براساس تكليف خود عمل مي‌كردند.به همين دليل خدا نصرت داد و توانستيم با وجود همه كمبودها مهران و ارتفاعات اطراف آن را آزاد كنيم.

 

شهردار تهران تاكيدكرد: بايد از سنت‌هاي‌الهي فاصله نگيريم و صفاي باطن را در كارهاي خود به فراموشي نسپاريم و بداخلاقي نكنيم. اگر در همان دوران دفاع مقدس نيز ما بداخلاقي و رياكاري مي‌كرديم، موفق نمي‌شديم.

 

او تصريح‌كرد: ما موظفيم در هر عرصه كه مشغول به خدمت هستيم با همان روحيه دوران دفاع مقدس كار و تلاش كنيم و ذره‌اي در اين مورد درنگ و كوتاهي نكنيم.اگر مي‌خواهيم وفادار به آن دوران ارزشمند بمانيم، در كارهاي نبايد به شكل اداري عمل كنيم. در كار ما پنجشنبه و تعطيلي وجود ندارد.

 

او ادامه داد: نگاه نسل به ما است و ما حق‌نداريم ديگر با روش‌هاي استدلالي كارآمدي نظام را بيان كنيم بلكه اين موضوع را بايد با كارنامه و عملكرد خود ثابت كنيم.

 

قاليباف با بيان اين كه دوران دفاع‌مقدس از سويي تبلور همه ظرفيت‌هاي انساني و از سويي ديگر تبلور ظرفيت‌هاي نظام الهي بود، گفت: امروزه گاهي صحبت از اسلام منهاي روحانيت مي‌كنند كه اين تفكر غلطي است و امام راحل (ره) نيز اين تفكر را رد و نهي كرده است.اگر رهبري، امام راحل و روحانيت نبود، به اطمينان انقلاب پيروز نمي‌شد.

 

شهردار تهران تصريح‌كرد: امروز دنيا برخلاف گذشته،ايران و انقلاب اسلامي را به فتح خرمشهر مي‌شناسد و نه قرارداد نگين تركمن‌چاي.

 

قاليباف با اشاره به برپايي راهپيمايي روزقدس در آخرين جمعه ماه رمضان، گفت: اين سي و دومين سالي كه راهپيمايي روز قدس برگزار مي‌شود و هم‌اكنون بيداري كه در كشورهاي اسلامي به وجود آمده نتيجه پافشاري ما بر برپايي روزجهاني قدس است.اين بيداري ريشه در تلاش‌هاي مجاهداني دارد كه در طول انقلاب و پيش از آن مجاهدت كردند و به شهادت رسيدند.

 

او افزود: البته برخي مي‌خواهند بگويند اين بيداري اسلامي نيست اما ما با تمام وجود از شعارها كه سرداده مي‌شود، مي‌فهيم كه اين بيداري كشورهاي اسلامي است.

 

شهردار تهران با بيان اين که با اخلاص کار کردن و تنها متوجه خدا بودن قطعا توفيق را به همراه دارد ،‌ گفت : امروز شاهد آن هستيم که حرف هاي امام (ره) تک تک محقق شده است چه بسا شاهد اعدام صدام به دست کساني بوديم که آن را به قدرت رساند .

 

وي افزود :‌ حکومت اسلامي که امروز در کشور عراق بنا شد به ثمره خون شهدا تحقق يافته که سنت الهي بوده است و هيچکس نمي‌تواند بگويد که با ديپلماسي به اين جا رسيديم و همه اين‌ها به بركت خون شهدا و ايثارگران است.

 

او تصريح کرد : امروز شاهد آن هستيم که رژيم‌هاي ديکتاتوري يکي پس از ديگري از بين مي‌رود که اين ها همه به برکات انقلاب اسلامي است و اميدواريم بتوانيم راه عاقبت به خيري و عزت را که همان راه امام و شهداست تحت ولايت مقام معظم رهبري پيش ببريم. ‌‌

نظر شما