جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
خوراکيان فعاليت‌هاي کميته فرهنگي نماز عيد فطر را تشريح کرد:
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران فعاليت‌هاي کميته فرهنگي و تبليغات ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر را تشريح کرد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراکيان، رييس کميته فرهنگي و تبليغات ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر در اين باره گفت: برگزاري مسابقه «شکرانه بندگي» با شرکت نيم ميليون نمازگزار تهراني، توليد و توزيع سيصد هزار کارت دعاي نماز عيد، فضاسازي جايگاه نماز عيد و نيز اطراف دانشگاه تهران، نصب تلويزيون هاي شهري براي پخش مستقيم خطبه هاي نماز در خيابان هاي منتهي به دانشگاه، توليد و توزيع نشريه ويژه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در نمازعيد ، اهداي قرآن نفيس نيريزي به سفراي کشورهاي اسلامي شرکت کننده در مراسم و نيز فضاسازي و تبليغات شهري اهم فعاليت هاي اين کميته در نماز عيد امسال است.


خوراکيان در تشريح هر يک از اين فعاليت‌ها به مسابقه «شکرانه بندگي» اشاره کرد و افزود: بروشورهايي در اتوبوس‌ها، ايستگاه هاي مترو و ايستگاه‌هاي صلواتي بين نمازگزاران توزيع مي‌شود که يک روي آن، متن مرتبط با اين ايام فرخنده و 5 سوال تستي طراحي شده که علاقمندان مي توانند با ارسال پاسخ صحيح به شماره پيامک 20001837 در مسابقه شرکت کنند.


همچنين بر روي ديگر بروشور، نقشه راهنماي دانشگاه تهران و خيابان‌هاي اطراف شامل مکان‌هاي استقرار نمازگزاران، شرح خدمات رفاهي و فرهنگي و مواردي از اين دست وجود دارد.


رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به چاپ و توزيع دعاي نماز عيد اشاره کرد و يادآور شد: دعاي نماز در قالب کارت کوچک گنجانده شده که بر روي ديگر آن يک اثر هنري نفيس به طبع استاد مسعود نجابتي آمده است.


خوراکيان ادامه داد: به نمازگزاران توصيه مي‌کنيم کارت‌هاي متفرقه را که در نماز توزيع مي‌شود دريافت نکنند چرا که بعضا ديده شده عبارات ناصحيح از دعاي قنوت نماز در آن ها وجود دارد.


رييس کميته فرهنگي و تبليغات ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فضاسازي‌هاي صورت گرفته و تبليغات شهري خاطر نشان کرد: فضاسازي جايگاه نماز که همچون سال‌هاي گذشته انجام شده است و علاوه برآن فضاسازي محوطه اصلي دانشگاه با نقاشي - خط اسماء الحسني و تصاوير اماکن مذهبي و نيز فضاسازي بيرون از محوطه اصلي شامل خيابان‌ها، ايستگاه ها و واگن‌هاي مترو واتوبوس صورت خواهد گرفت.


همچنين به همت سازمان زيباسازي شهرداري تهران، 50 بنر 3*4 شامل متن دعاي قنوت نماز در اماکن مرتبط، نصب خواهد شد.


نصب 12 تلويزيون شهري براي پخش مستقيم خطبه هاي نماز از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين باره است.


رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محصول فرهنگي ديگري را که به اين مناسبت توليد شده مورد اشاره قرار داد و گفت: نشريه «ماه من» به شمارگان 30 هزار نسخه ويژه گروه سني کودک و نوجوان تهيه شده که در روز عيد ميان اين عزيزان توزيع مي شود. همچنين به سفراي کشورهاي اسلامي شرکت کننده در نماز، قرآن نفيس نيريزي اهدا خواهد شد.

نظر شما