جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
«هر شاعر درختي است» عنوان کتاب شعري است در قالب شعر نو كه زير نظر حميدرضا شكارسري از سوي فرهنگسراي خاوران منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، عليرضا مژگاني، مدير فرهنگي هنري منطقه 15 و رييس فرهنگسراي خاوران، در اين باره گفت: هدف مديريت فرهنگي هنري منطقه پانزده از چاپ اين کتاب، حمايت از شاعران جواني بود که با وجود استعداد سرشار کمتر فرصت عرضه توانايي هاي خود را داشتند.


وي افزود: ما در نظر داريم که هر ساله يک کتاب از مجموعه شعرهاي اعضاي کانون شعر فرهنگسرا را منتشر کنيم، تا ضمن حمايت از اعضاي کنوني، انگيزه اي براي ديگر جوانان منطقه و شهر ايجاد کنيم.


اين کتاب شعر در بردارنده آثار بيش از 50 عضو اين کانون است که در قالب شعر نو زير نظر استاد حميدرضا شکارسري مشغول فعاليت هستند.


حميدرضا شکارسري در مقدمه اين کتاب آورده است: کارگاه شعر فرهنگسراي خاوران طي بيش از يک دهه فعاليت مستمر، با حضور و همت بزرگاني چون «عبدالجبار کاکايي» و «سعيد بيابانکي» و با تلاش نگارنده، شاعراني را به جامعه ادبي کشور معرفي نموده است که امروز هر کدام صاحب تاليف هستند.


وي در تشريح نحوه گزينش آثار اين کتاب تاکيد دارد که در گزينش اشعار، وسواس و ذوق نگارنده از يکسو و ضرورت تشويق و پاسداشت فعاليت بي ريا و جدي بعضي از شاعران نوپاتر از سوي ديگر دخيل بوده است.


اين اثر که با مشارکت فرهنگسراي خاوران و انتشارات فصل پنجم (ناشر تخصصي شعر) منتشر شده، اولين کتابي است که از سوي اين کانون به بازار نشر عرضه شده است.

 

كانون شعر فرهنگسراي خاوران که از سال 79 تاکنون در منطقه 15 مشغول به فعاليت است، به صورت هفتگي و در روزهاي يکشنبه از ساعت 16 تا 18 عصر جلسه دارد.

 

همچنين نهمين نشست از سلسله‌ نشست‌هاي والدين موفق در باره رسوم همسرداري و تعامل زوجين با حضور دكتر فردوسي‌پور در تاريخ 20 شهريورماه برگزار مي‌شود ضمن اينكه نشست تربيت فرزندان در خانواده نيز پنجشنبه‌هاي هر هفته با حضور حجت‌الاسلام دهنوي در فرهنگسراي خاوران به اجرا درمي‌آيد.

 

نمايشگاه فروش پاييزه نيز با 350 غرفه شامل اقلام اساسي و لوازم‌التحرير ويژه بازگشايي مدارس به مدت 10 روز در فضاي باز فرهنگسراي خاوران برپا است.


نظر شما