سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۴۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
گالري‌هاي تهران در هفته‌‌ پاياني تابستان ميزبان نمايشگاه‌‌هاي تازه و متنوع عکس، نقاشي،‌ ويدئو، چيدمان و پرفورمنس خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي طراحان آزاد،‌ گلستان، فروهر،‌ راه ابريشم، هما و موزه ملک از روز جمعه 25 شهريور نمايشگاه‌هاي تازه‌اي را افتتاح مي‌کنند و در گالري‌هاي لرزاده، برگ،‌ سين،‌ کمال‌الدين بهزاد،‌ ماه مهر،‌ آن، اعتماد،‌ موزه هنرهاي معاصر فلسطين و‌ موسسه صبا از هفته ةاي گذشته ميزبان ننمايشگاه‌ةايي هستند که همچنان ادامه خواهد داشت.

شليک تير طراحان آزاد در چشم ارواح

نمايشگاهي از آثار مصطفي جعفري با عنوان «شليک تير در چشم ارواح» نيز از روز جمعه 25 شهريور ساعت 16 تا 20 در گالري طراحان آزاد افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه که 15 عکس 100 در 70 سانتيمتر در آن به نمايش گذاشته مي‌شود، تا چهارشنبه 30 شهريور ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري طراحان آزاد واقع در ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، پلاک 5 مراجعه کنند.

مصطفي جعفري متولد 1363 و دانشجوي کارشناسي ارشد مرمت و احياي بناها و بافت‌هاي تاريخي در دانشگاه هنر اصفهان است.



سلاجقه در گلستان

گالري گلستان از روز جمعه 25 شهريور ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي حسن سلاجقه خواهد بود. مراسم افتتاح اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 20 برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا روز چهارشنبه 30 شهريور همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.



فروهر و تجربياتي در عکاسي مستند معاصر

نمايشگاه «تجربياتي در عکاسي مستند معاصر» به نمايشگاه‌گرداني مهدي مقيم‌نژاد روز جمعه 25 شهريورماه از ساعت 16 تا 20 در گالري فروهر گشايش مي‌يابد. در اين نمايشگاه عکس‌‌هايي از محمد اديبي، هوفر حقيقي،‌ مونا خزئلي‌فر، مادخ رحيمي‌نيا،‌ ليلا رضايي، پيمان غزنيني، زويا کاظم‌زاده،‌ ماهانا نورمحمدي و محمدعلي مقصودي به نمايش گذاشته مي‌شود. «تجربياتي در عکاسي مستند معاصر» تا 11 مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 تا 20، پنج‌شنبه‌ةا از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌ها از ساعت 18 تا 20 از اين آثار در گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا(جردن)، نبش بلوار گلستان،‌پلاک 2 ديدن کنند. همچنين نشستي درباره اين نمايشگاه با حضور جمعي از استادان صاحب‌نظر در حوزه عکاسي در روز چهارشنبه شم مهرماه از ساعت 16 تا 19 در محل گالري فروهر برگزار مي‌شود.


هويت به روايت تصوير در راه ابريشم
نمايشگاه گروهي عکس با عنوان «هويت به روايت تصوير» از روز جمعه 25 شهريور در گالري راه ابريشم افتتاح مي‌شود. مراسم افتتاح اين نمايشگاه که آثار هنرجويان بنياد خيريه اميد مهر، انجمن پرورشي جوانان ايراني در لندن و مرکز هنري روزتا در لندن را در بر دارد،‌ روز جمعه از ساعت 16 تا 20 برگزار مي‌شود. علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار تا روز چهارشنبه 30 شهريورماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 15 تا 19 به گالري راه ابريشم واقع در خيابان لواساني (فرمانيه )، شماره 103 مراجعه کنند.


هيرش شيوا در گالري اعتماد

گالري اعتماد از روز جمعه اول مهرماه آثار هيرش شيوا خواهد بود. شيوا در آثار تازه‌اش در اين نمايشگاه به بررسي شکل و رنگ در مينياتور اصيل ايراني پرداخته است و هم زمان تحت تاثير آثار جوزف آلبرز،‌ وازارلي و بريجت رايلي است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي شيوا روز جمعه اول مهرماه ساعت 15 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 15 مهر ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 از اين آثار در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان،‌ دوراهي سمت راست پلاک 4 مراجعه کنند.



جعبه‌هاي به شدت آبي در گالري هما
نمايشگاه نقاشي‌هاي علي خوشكام با عنوان «جعبه آبي» از جمعه 25 شهريور در گالري هما برپا مي‌شود. اين نمايشگاه‌ روز جمعه 25 شهريورماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند از 26 شهريور تا پنجم مهرماه همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 بازديد كنند.

«زر ناب» در موزه ملك

موزه ملک ميزبان نمايشگاه آثار تذهيب و نگارگري مي‌شود. اين نمايشگاه با عنوان «زر ناب»‌ از تاريخ 25 شهريور ماه 90 در محل نگارخانه ملك برپا خواهد شد. اين نمايشگاه كه با هدف ترويج و اشاعه هنرهاي سنتي، تشويق هنرمندان نوپا و هنرجويان هنر و معرفي هنر نگارگري برگزار مي‌شود، مجموعه‌اي از آثار هنري هنرجويان استاد رامين مرآتي را در برداشته و شامل 80 اثر با موضوعات مينياتور، گل و مرغ و تذهيب است. علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه ازروز شنبه 26 شهريور تا 31 شهريورماه از ساعت 9 تا 14:30 به مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك واقع در خيابان امام خميني (ره)،‌ سردر باغ ملي، خيابان ملل متحد مراجعه كنند.


«تجلي معماري اسلامي در آثار استاد لرزاده» در موسسه صبا

مرکز هنر پژوهي نقش جهان همزمان با يادمان استاد حسين لرزاده، نمايشگاه عکس‌هاي منتخب از آثار وي را در نگارخانه لرزاده موسسه صبا به نمايش گذاشته است.

اين عکس‌ها شامل 50 قطعه، از سر در بانك تجارت، سر در مدرسه دارالفنون، مسجد و مدرسه عالي شهيد مطهري، مسجد لرزاده، مقبره خانوادگي لرزاده، مسجد امام سجاد و مسجد امام حسين(ع) است. 16 قطعه از اين عکس‌ها متعلق به محمد نوروزي و 34 اثر ديگر متعلق به هنرجويان وي است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه تا اول مهرماه همه روزه به‌جز روزهاي تعطيل، از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه «لرزاده» موسسه صبا واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه كنند.



نكوداشت بهزاد گلپايگاني در گالري برگ

نمايشگاه آثار مرحوم بهزاد گلپايگاني، از 16 شهريور در نگارخانه «برگ» سازمان زيباسازي شهرداري تهران با نمايش آثار وي برپاست. نگارخانه برگ در خيابان پاسداران، ميدان هروي، خيابان وفامنش، خيابان جمالي، عمارت عين الدوله واقع است.


بي‌مرزي در گالري سين

نمايشگاهي با عنوان «بي‌مرز» نيز روز جمعه 18 شهريور ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري سين برپاست که تا 28 شهريور همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان است. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.



دو نمايشگاه در نگارخانه کمال‌الدين بهزاد

نمايشگاه نقش برجسته و پتينه مهناز تفضلي در سالن اصلي نگارخانه کمال‌الدين بهزاد و نمايشگاه لباس نسرين سپهري در سالن شرقي اين نگارخانه برپاست. اين دو نمايشگاه تا 24 شهريور ادامه خواهد داشت و بازديدکنندگان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالري کمال‌الدين بهزاد واقع در بلوار کشورز، ‌نبش خيابان 16 آذر مراجعه کنند.


نمايشگاه گروهي در نگارخانه ماه مهر

نمايشگاه گروهي عکس، ويدئو، چيدمان و ثبت پرفورمانس در گالري ماه مهر برپاست.

رخشاد نورده با همکاري امير آذر، آيدا ابوترابي، بهناز اسکندرنژاد، شيما تايکندي، جواد ثابتي‌پور، الهام حاج احمدي‌، مهدي درخواه،‌ رها رضوي، نوشين زرناني، تهمينه شرافت، طاهره شرافت، حسين قندهاري، شيرين عابديني‌راد، آسيه مير حيدري، روشن وثوقي و شراره ياوري در اين نمايشگاه آثارشان را به نمايش مي‌گذارند. اين نمايشگاه تا 29 شهريور ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز 25 شهريور،‌از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري ماه مهر واقع در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند.



کارن خراساني در «آن»

بنيان فرهنگي هنري آن نيز از روز جمعه 18 شهريور از ساعت 16 تا 20 ميزبان نمايشگاه کارن خراساني با عنوان «کراوات‌هاي پدرم»‌ است. اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 30 شهريور ماه همه‌روزه به جز شنبه‌‌ها از ساعت 11 تا 20 در بنيان فرهنگي هنري آن واقع در ونک، خيابان سئول،‌ پلاک 44 ميزبان علاقمندان خواهد بود.


ايمان صفايي در گالري اعتماد

گالري اعتماد از روز جمعه 18 شهريور از ساعت 15 تا 20 ميزبان نمايشگاه آثار ايمان صفايي است. اين نمايشگاه تا 29 شهريور همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان،‌ دوراهي سمت راست پلاک 4 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.


«رسم رهايي» در موزه هنرهاي معاصر فلسطين

نمايشگاه «رسم رهايي» با موضوع فلسطين از 22 شهريورماه جاري در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپاست. در اين نمايشگاه حدود 100 اثر نقاشي، پوستر و كاريكاتور از 100 هنرمند پيشكسوت و شاخص و هنرمند جوان با موضوع فلسطين و مقاومت مردم نمايش داده مي‌شود . نمايشگاه «رسم رهايي» با همكاري معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مركز هنرهاي تجسمي، موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر و موزه هنرهاي معاصر فلسطين 22 شهريور تا 7 مهرماه در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برگزار مي‌شود.


منصوره پناهگر در گالري ساربان

گالري ساربان نيز اولين نمايشگاه خود را در روز جمعه اول‌ مهرماه با آثاري از منصوره پناهگر افتتاح خواهد کرد. اين نمايشگاه نقاشي به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و بازديد از آن همه‌روزه به‌جز سه شنبه‌ها در گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي خيابان صابونچي (مهناز) کوچه مهماندوست پلاک 8 براي علاقمندان امکان‌پذير است.


چاپ سنگي و نقاشي در موسسه صبا

موسسه صبا نمايشگاه آثار چاپ سنگي برگزار کرده است. در اين نمايشگاه 40 اثر چاپ سنگي از مجموعه جهانگير کازروني و فريال سلحشور، از چهارشنبه دوم شهريور به نمايش درآمده است.

علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 30 شهريور، همه روزه به‌جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18، به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان صبا (شهيد برادران مظفر)، شماره 125، نگارخانه خيال مراجعه كنند. موسسه صبا همچنين از هفته‌‌هاي گذشته ميزبان يک نمايشگاه گروهي نقاشي است که تا 30 شهريور ادامه خواهد داشت.

نظر شما