جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۴۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
تشريح برنامه‌هاي استقبال از مهر و دفاع مقدس؛
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران برنامه‌ها و تدابير پيش بيني شده شهرداري به مناسبت بازگشايي مدارس و هفته دفاع مقدس را اعلام کرد و گفت: مجموعه مديريت شهري با شعار«مهرتربيت»و «حماسه جهاد و پايداري»به استقبال فصل بازگشايي مدارس و هفته دفاع مقدس مي‌رود.

به‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران برنامه ها فرهنگي و هنري و تدابير پيش بيني شده مديريت شهري در سطح 22 منطقه تهران را اعلام کرد و گفت: جلسات متعددي جهت هماهنگي با مسوولان ارشد شهرداري و آموزش و پرورش با محوريت تعيين سرفصل برنامه‌هاي ستاد استقبال از مهر برگزار شده است و از اين ميان مي‌توان به برگزاري 24 برنامه فرهنگي، هنري، اجتماعي و ورزشي در سطح شهر تهران اشاره کرد همچنين مناطق موظف به برگزاري جلسات شوراي عالي فرهنگي و اجتماعي با محوريت تصويب اجراي برنامه هاي ويژه مهرماه در سطح منطقه شده اند.

يک مدرسه محروم در هر منطقه بهسازي مي‌شود

او تصريح کرد: حضور روحانيون محلي براي نواختن زنگ مدارس، استفاده از تمام ظرفيت‌هاي محيطي جهت تبريک آغاز سال جديد تحصيلي، بهسازي يک مدرسه محروم در هر منطقه، برگزاري جشن سلامت دانش آموزي در هفته اول مهر، برگزاري جشن شکوفه ها ويژه سال اولي ها، تجهيز و تکميل وسايل و ست هاي ورزشي با همکاري سازمان ورزش در مدارس و اهدا بسته فرهنگي گوهر رحمت طبق برنامه ابلاغي اداره کل بانوان شهرداري تهران در راس برنامه هاي پيش بيني شده براي استقبال از مهرو فصل بازگشايي مدارس قرار دارند.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: ساماندهي جشنواره پياده روي شهر تهران و برگزاري دوره هاي آموزشي سلامت محور در تمامي مقاطع از ديگر فعاليت هاي شهرداري تهران به مناسبت فرارسيدن آغاز سال تحصيلي جديد به شمار مي روند.


«مهر تربيت» و برگزاري مسابقه در سنگر مدارس با موضوع دفاع مقدس

او همچنين افزود: اداره کل فرهنگي شهرداري تهران موظف به اجراي مسابقات فرهنگي با عنوان «در سنگر مدارس» در هر منطقه با محوريت دفاع مقدس شده است همچنين زيبا سازي نما و فضاي مدارس، طراحي و نصب پلاکارد، جشن بزرگ مهر، اهداي سبد گل در روزاول مهر با حضور شهردار منطقه به کلاس اولي ها برگزاري همايش کلاس اولي ها از اهم برنامه اي است که با همت اداره کل فرهنگي در سطح مناطق 22 گانه اجرا خواهند شد.


سيد محمدهادي ايازي ادامه داد: اداره کل آموزش هاي شهروندي، اداره کل امور بانوان، اداره کل سلامت و سازمان ورزش شهرداري تهران در همکاري با ساير سازمان و شرکت هاي زير مجموعه شهرداري تهران برنامه هاي فرهنگي و هنري شهرداري تهران را به مناسب هفته دفاع مقدس و بازگشايي مدارس رامديريت و اجرا خواهند کرد.


تدوين دفترچه «مهر تربيت» براي ساماندهي مناسب

او  از انتشار دفترچه «مهر تربيت» خبر داد و گفت: به منظور ساماندهي برنامه ها و فعاليت هاي شهرداري تهران به مناست فصل بازگشايي مدارس و دانشگاه ها دفترچه اي تحت عنوان مهر تربيت به همت اداره کل آموزش هاي شهروندي تدوين شده و دراختيار مجموعه مديريت شهري قرار گرفته است تا به صورت وحدت رويه و براساس مصوبات شوراي محترم اسلامي شهر تهران اين برنامه ها اجرايي شوند.

تاكيد بر انديشه‌هاي نوگرايانه و خلاق

معاون شهردار تهران با تاکيد بر تمرکز سياست هاي فرهنگي و هنري بر انديشه هاي نوگرايانه و خلاق افزود: مديريت شهري معتقد است خلاقيت و تفاوت ويژگي اصلي اثر بخشي فعاليت هاي فرهنگي و هنري است وهمواره سعي کرده است در حوزه سياست گذاري خود در هر مقطع و مناسبتي اين اصل را سرلوحه کار خود قرار دهد اين در حالي است که اهميت اين موضوع در مديريت برنامه هايي با محوريت فرهنگ سازي براي نوجوانان و جوانان دوچندان مي شود.


او تصريح کرد: براين اساس در طراحي و برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي فرهنگي وهنري شهرداري تهران به مناسبت فصل بازگشايي مدارس و هفته دفاع مقدس سعي برآن شده است تا برنامه ها با سالهاي گذشته از لحاظ شکلي و محتوايي متفاوت باشد و محور آنها ترويج فرهنگ ايثار و ازخود گذشتگي در هفته دفاع مقدس و علم آموزي و تربيت در برنامه هاي بازگشايي مدارس دراولويت قرار گيرد.

توجه جدي به‌مشاركت اجتماعي در برنامه‌ها 

ايازي در تشريح جزئيات برنامه هاي هفته دفاع مقدس گفت: برنامه هاي فرهنگي و هنري شهرداري تهران طي هفته دفاع مقدس با تاکيد بر ماموريت ها و دغدغه هاي مديريت شهري در سالهاي گذشته نظير محله گرايي، مخاطب محوري، هويت افزايي، انسجام ملي، غرور آفريني و مشارکت اجتماعي اجرا مي شوند.

او ادامه داد: تبيين کارآمدي مديريت اسلامي بر پايه روحيه ايثار و شناسايي ابعاد حماسه دفاع مقدس به نسل جوان در کنار تبليغ و بازشناسي اهداف پايداري ملت بزرگ ايران مهمترين اهداف برنامه هاي شهرداري تهران در هفته دفاع مقدس را تشکيل مي دهند.


نوجوانان و جوانان؛ مخاطب اصلي

سخن گوي شهردار تهران گفت: برنامه هاي فرهنگي و هنري شهرداري تهران در هفته دفاع مقدس نوجوانان و جوانان را مخاطب اصلي خود قرار داده و با هدف ترويج فرهنگ از خودگذشتگي و ايثار برنامه ريزي شده اند و سعي بر آن است تا انتشار ناگفته هاي جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس، توجه جدي به آموزه هاي امام راحل و مقام معظم رهبري و تاکيد بر ادامه دادن مسير نوراني شهدا بتوانيم نقش موثري در معرفي ارزش هاي دفاع مقدس به آنها داشته باشيم.


او افزود: بيش از ده عنوان برنامه فرهنگي و هنري در سطح ناحيه و منطقه به صورت متمرکز و پيرو الزاماتي چون تبعيت از شعار تهران، شهر جهاد و پايداري با همکاري سازمان هاي زير مجموعه شهرداري تهران اجرا مي شوند.

برگزاري برنامه شهر حماسه و پايداري در بوستان ولايت

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران عنوان کرد: علاوه بر برنامه هاي ذکر شده مرکز مقاومت بسيج شهرداري تهران با برگزاري ويژه برنامه هفته دفاع مقدس در محل سابق لانه جاسوسي، کوه پيمايي دفاع مقدس، نمايشگاه تهران و شهر حماسه و پايداري در بوستان ولايت در فعاليت هاي شهرداري تهران همراه خواهد بود.


او گفت: سازمان فرهنگي و هنري، سازمان زيباسازي و اداره کل امور بانوان با همکاري سايرسازمان ها و شرکت هاي زيرمجموعه شهرداري تهران برنامه هاي فرهنگي و هنري مرتبط با حوزه فعاليت خود راساماندهي و اجرا خواهند کرد همچنين برنامه هاي ويژه اي در سطح ناحيه اي و منطقه اي برگزار خواهند شد.


ايازي همچنين افزود: هويت بخشي سيماي بصري شهر، يادواره شهدا، شب خاطره دفاع مقدس، بازديد و تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران، تور گردشگري حماسه پايداري و بيداري، توزيع بسته هاي فرهنگي، برپايي خيابان هنر که دراين خيابان جمعي از هنرمندان جانباز و خانواده هاي شهدا به فعاليت هايي نظير طراحي، نقاشي، و ... در جوار مزار شهدا از اهم برنامه هاي فرهنگي و هنري شهرداري در هفته دفاع مقدس به شمار مي آيند.


چهلچراغ شهدا در بهشت الزهرا(س)برپا مي‌شود

او  تصريح کرد: چهلچراغ شهدا در بهشت الزهرا(س)، کوهپيمايي دفاع مقدس، رژه موتورسواران، پيک نور، برگزاري مراسم ازدواج 200 نفر از فرزندان ايثارگران و برنامه هاي متنوع درباغ موزه دفاع مقدس، همايش بانوان ايثارگر توسط اداره کل امور بانوان، نصب سرديس شهداي شاخص دفاع مقدس در ميادين و معابر، اجراي برنامه هاي متنوع درخانه هنرمندان مانند پخش سمفوني خرمشهر و حلبچه، برنامه هاي بسيار متنوع در برج ميلاد، انتشار ويژه نامه پايداري توسط روزنامه همشهري از جمله برنامه هايي است که درتهران توسط مديريت شهري برگزار مي شود و پيش بيني مي کنيم استقبال شهروندان عزيز را به همراه داشته باشد.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: شرکت بهره برداري مترو در هفته دفاع مقدس اقدام به برگزاري نمايشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس خواهد کرد.


از کتاب‌هاي دفاع مقدس رونمايي مي‌شود

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي باغ موزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس گفت: باغ موزه دفاع مقدس فعاليت هاي ويژه اي نظير اجراي برنامه ويژه دانش آموزان شهر تهران، تجليل از ايثارگران هشت سال دفاع مقدس، تجليل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس، تجليل از روحانيون و رونمايي و مراسم نقد کتاب هاي دفاع مقدس با حضور نويسندگان حوزه ادبيات دفاع مقدس را در اين هفته پيش بيني کرده است.

نظر شما