پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
از ميان 22 شركت و موسسه وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بر اساس مصوبه شورا مبني بر تعيين تكليف،تاكنون 15 شركت و موسسه منحل و منتقل شده و 5 شركت، باقي مانده و دو مورد نيز در حال تعليق است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اميرخوراكيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران صبح امروز-29 شهريور- در جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبه شوراي شهرتهران مبني بر تعيين و تكليف شركت‌ها و موسسات وابسته در اين سازمان گفت: اين مصوبه در يك پروسه جدي و كيفي در سازمان فرهنگي هنري پيگيري شد و در سال 89 پيرو تاكيدات شورا گزارش تعيين و تكليف به هيات امنا رفت و نتيجه آن نيز باحضور مهندس چمران در هيات امناي سازمان مطرح شد.

 

به گفته خوراكيان جمع‌بندي اين جلسه نيز براي شهردار تهران ارسال شد و ايشان نيز مجددا مجموعه‌اي را موظف به بررسي كردند و در نهايت در جلسه ديگري نظر نهايي در تاريخ هفتم تير سال جاري ارائه شد و بدين ترتيب قول سازمان مبني بر نهايي شدن تعيين تكليف در سه ماهه نخست سال 90 محقق شد.

 

خوراكيان تصريح كرد: پس از ارائه گزارش نهايي به شورا، ما نظري مبني بر اصلاح، تاييد و رد اين گزارش نداشته‌ايم.

 

به گفته رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در اين پروسه بر اساس نظركارشناسي سازمان 15 شركت و موسسه منحل شده است. كميسيون برنامه و بودجه بر انحلال دو شركت ديگر هم تاكيد دارد كه سازمان نظري مخالف آن دارد و هنوز اين دو موسسه(آموزش شهر و نغمه شهر) تعيين تكليفش نهايي نشده است.

 

در ميان موسسات و شركت‌هاي زير مجموعه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تنها 5 موسسه خانه شهرياران جوان، تصوير شهر، نشر شهر، هاتف شهر و موسيقي آوا باقي مانده‌اند.

  

خوراكيان در ادامه تصريح كرد: استدعاي من از شوار اينست كه انحلال شركت‌هاي باقي مانده حتما با كاركارشناسي صورت گيرد و انحلال و يا ابقا بر اساس نتايج اين كار كارشناسي باشد. در ضمن موسسات باقي مانده ابزار خاي كار سازمان هستند و بسياري از فعاليت‌هاي سازمان با اين شركت‌ها انجام مي‌شود.

  

رسول خادم، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز با اشاره به برگزاري جلسه مشترك اين كميسيون با محمدهادي ايازي و امير خوراكيان، معاون اجتماعي-فرهنگي و ريس سازمان فرهنگي هنري گفت: در اين جلسه وضعيت شركت‌ها و موسسات زير مجموعه سازمان فرهنگي هنري بررسي شد و نحوه واگذاري آنها به بخش خصوصي هم مورد بحث قرارا گرفت.

 

به گفته خادم درباره آن تعداد شركتي كه باقي‌مانده نيز تعهداتي وجود داشت كه بايد گزارشي به شورا ارائه مي‌شد كه برخلاف مصوبات شورا نباشد و امكان بازگشت اين شركت‌ةا به مجموعه سازمان وجود نداشته باشد.

 

مناف هاشمي، معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهرداري تهران نيز در ابتداي جلسه امروز شورا با اشاره به مصوبه شورا براي ساماندهي شركت‌ها و موسسات زير مجموعه اين نهاد گفت: از 22 شركت وابسته با سازمان فرهنگي هنري 15 مورد ان منحل و يا منتقل شده است ، 7 مورد ديگر نيز در كميسيون برنامه شورا بررسي شده كه ، بر دو مورد آن تاكيد بر انحلا است و 4 تاي باقي مانده نير با توجه به ماهيت اقتصادي كه براي سازمان دارد ابزار كليدي اين سازمان محسوب مي‌شوند.

نظر شما