جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۴۶۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
پنجمين جشنواره شعر بسيج با اجراي مراسمي آئيني در گلزار شهداي شهر زاهدان آغاز به کار مي‌کند.

به گزارش شهر، مدير امور انجمن‌هاي سازمان بسيج هنرمندان گفت: در اين جشنواره که مراحل اجرايي آن در قالب 30 جشنواره‌ استاني از خرداد ماه سال جاري آغاز شده بوده، بيش از هشت هزار شعر از چهار هزار و 500 شاعر بسيجي در موضوعات «بيداري اسلامي»، «ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي»، «جهاد اقتصادي و آئيني و اجتماعي و عاشقانه» ارائه شد.

او افزود: جشنواره زاهدان در حقيقت مرحله نهايي اين سي جشنواره است که در آن اشعار شرکت کنندگان در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مورد داوري قرار گرفته‌اند و به قرار نتايج اوليه‌اي که در اختيار ماست 27 شعر به عنوان برگزيده اصلي و 48 اثر شايسته تقدير شناسايي و معرفي مي‌شوند.

اشرف‌نيا رونمايي از کتاب آثار منتخب جشنواره چهارم شعر بسيج با عنوان «سبوي تشنه» را از بخش‌هاي جذاب اين جشنواره سه روزه اعلام كرده و اظهار داشت: اين کتاب که در شمارگان 3000 جلدي منتشر شده، بهترين سروده‌هايي است که در جشنواره شيراز از آن تقدير شده است.

اين مدير بسيجي هم چنين از برنامه هاي جشنواره پنجم شعر بسيج در زاهدان ياد كرده و ادامه داد: در اين برنامه که به ميزباني سپاه سلمان برگزار مي‌شود کارگاه‌هاي تخصصي شعر و ادب تشکيل خواهد شد و در اين کارگاه‌ها، حدود 250 ميهمان کشوري جشنواره در يک ضيافت سه روزه از راهنمايي‌هاي سي نفر از بزرگان شعر و ادب کشور بهره خواهند برد.

او افزود: شب شعر محلي استان سيستان و بلوچستان نيز در اين روزها، با حضور بيش از 1500 نفر از ادبا و ادب دوستان اين استان در دانشگاه زاهدان برگزار مي‌شود.

به گفته اشرف‌نيا، اين جشنواره با اعلام برگزيدگان خود از تاريخ هفتم مهرماه به کار خود پايان خواهد داد.

در اين رويداد ادبي بزرگاني چون، دکتر مجتبي رحماندوست، حسين اسرافيلي، دکتر محمدي (کوير )، خانم فروغي، استاد مصطفي علي پور، دکتر کافي، محدثي خراساني، حميد هنرجو، فاطمه طارمي، سودابه اميني، خليل عمراني و استاد بکتاش حضور خواهند داشت.

نظر شما