پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
دهمين کنگره روايت گل سرخ با هدف پاسداشت ياد و خاطره دلاوران 8 سال جنگ تحميلي به ويژه شهداي سرافراز منطقه 22 و 12 شهيد گمنام، پنجشنبه و جمعه گذشته در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22 ، کنگره روايت گل سرخ به مناسبت هفته دفاع مقدس در راستاي تاكيدات دکتر قاليباف شهردار تهران مبني بر بزرگداشت ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس، با مشارکت سپاه محمد رسول الله(ص)، ناحيه بسيج عمار ياسر، پايگاه منتظران المهدي (عج) و شهرداري منطقه 22 برگزار شد و بيش از 5 هزار نفر از شهروندان منطقه در آن شرکت داشتند.

حسين مرادي شهردار منطقه 22 در اولين شب برپايي اين کنگره، با حضور در اين برنامه و استقرار در جايگاه سخنران، با تاکيد بر ضرورت پاسداشت ياد و خاطره رزمندگان 8 سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهرداري تهران در سالهاي اخير، نگاه ويژه اي به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با برگزاري يادواره هاي دفاع مقدس همچنين تکريم و بزرگداشت خانواده هاي معظم شهدا معطوف داشته و رويکرد مديريت شهري استفاده از رهنمودها و نظرات خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان براي پيشبرد اهداف و سياستهاي خود مبني بر خدمت هر چه بيشتر به شهروندان است.

او افزود: براي گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در ميان نسل سوم و چهارم پس از انقلاب، نياز است برنامه هاي اينچنيني با حضور خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران برپا شود و آنان به يادآوري خاطرات و اتفاقات دوران جنگ تحميلي براي نسل جوان بپردازند. اين اقدام مي تواند افزون بر پاسداشت دلاورمردي هاي رزمندگان 8 سال جنگ تحميلي و زنده نگه داشتن ياد از خود گذشتگي هاي آنان، در فرهنگ سازي در خصوص دفاع از آرمانهاي انقلاب براي نسل جوان امروزي نيز موثر باشد.

 

در دهمين کنگره دهمين روايت گل سرخ که با حضور حجت الاسلام امرودي قائم مقام معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، شهردار و مسئولان منطقه 22، سرداران و فرماندهان سپاه و بسيج ،خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران، شوراياران محله هاي 9 گانه، ائمه جماعات و حدود 5 هزار نفر از شهروندان برگزار شده بود، نمايش رنج نامه عشاق، تواشيح و سرود، خاطره گويي مادران 2 و 3 شهيد همچنين چند تن از جانبازان دفاع مقدس اجرا شد.

نظر شما