سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
نخستين مجموعه از سخنراني‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي و کاربردي اساتيد روانشناسي خانواده در قالب مجموعه لوح‌هاي فشرده «خانواده سالم، جامعه سالم» از سوي فرهنگسراي تهران منتشر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت مراكز فرهنگي هنري مناطق 22، نخستين دوره از سلسله نشست‌هاي پژوهشي، کارگاهي و مشاوره‌اي «خانواده سالم ، جامعه سالم» طي دو ماه در فرهنگسراي تهران برگزار شد و در اين سلسله نشست‌ها روانشناسان و مشاوران برجسته اي هم چون سيما فردوسي پور، مصطفي تبريزي، محمود گلزاري و بدري سادات بهرامي در باره مسايل مهم مبتلابه خانواده‌ها سخنراني کردند و اين نشست ها با استقبال گسترده خانواده‌ها و به ويژه زوج‌هاي جوان روبرو شد.

با توجه به نياز خانواده ها و به ويژه زوج هاي جوان به چنين آموزش هايي ، اين برنامه به طور کامل ضبط تصويري و در قالب يک مجموعه جهت استفاده مخاطبين منتشر گرديده و در اختيار علاقمندان قرار مي‌گيرد.

در نخستين نشست از اين برنامه که با عنوان «دلبستگي‌هاي نا ايمن» از سوي فرهنگسراي تهران برگزار شد دکتر بدري سادات بهرامي به ارايه سخنراني پرداخته و مسايل و مشکلات عاطفي اعضاي خانواده را کالبد شکافي کرد.


«دکتر بدري سادات بهرامي» کارشناسي ارشد مشاوره و دکتري روانشناسي سلامت از دانشگاه علامه طباطبايي ، در اين نشست نتايج تجارب و سال ها تحقيق و تدريس خود در حوزه روانشناسي خانواده ها را به علاقمندان ارايه کرده است.


در دومين نشست از اين برنامه نيز که با عنوان «تهديدهاي طلاق عاطفي» برگزار شد دکتر سيما فردوسي پور به ارايه سخنراني در باره مسايل و مشکلات زوجين در زندگي مشترک پرداخته و موضوع طلاق عاطفي، يعني جدايي عاطفي زوجين در عين تحمل زندگي مشترک، را مورد بررسي و آسيب شناسي قرار داد.

دکتر سيما فردوسي پورمتولد 1320 و داراي دکتراي روانشناسي تجربي از انگلستان است. وي هم چنين عضو کميته علمي انجمن روانشناسي ايران، عضو هيات علمي گروه روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي و مولف کتاب‌ها و مقالات متعدد در زمينه روان شناسي کودک و نوجوان است. تدريس، پژوهش ، مشاوره و فعاليت هاي علمي در مراکز مختلف دانشگاهي از جمله ديگر فعاليت‌هاي دکتر فردوسي پور است.

در سومين برنامه کارگاهي و آموزشي از سلسله نشست‌هاي «خانواده سالم ، جامعه سالم» دکتر محمود گلزاري درباره گسست نسل ها به ايراد سخنراني پرداخت و به پرسش‌هاي حاضرين در باره چگونگي رفع مشکلات مربوط به تفاوت‌هاي فکري و سليقه اي فرزندان با والدين پاسخ گفت.


محمود گلزاري عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي، پژوهشگر و مولف کتاب‌هاي روانشناسي و موسس مرکز مشاوره بيدار، نتايج مطالعات و بررسي‌هاي گسترده خود در زمينه تفاوت‌ها و اختلافات والدين را در اين برنامه ارايه کرده است.


«تکاليف خانواده درماني» نيز عنوان چهارمين برنامه از سلسله نشست‌هاي پژوهشي، کارگاهي و مشاوره‌اي «خانواده سالم، جامعه سالم» بود که در آن دکتر مصطفي تبريزي به ارايه مباحث آموزشي و کاربردي اين حوزه پرداخت.


در اين نشست دکتر تبريزي روانشناس و استاد دانشگاه به ارايه سخنراني در باره اصلي ترين مسايل و مشکلات رواني مبتلا به اعضاء خانواده و نقشي که خانواده مي تواند در درمان اين مشکلات داشته باشد پرداخته است.

دکتر مصطفي تبريزي متولد 1324 و داراي دکتراي مشاوره است. وي هم چنين عضو هيات علمي دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي و موسس و سرپرست مرکز مشاوره روزبه است.


تدريس درس هاي مشاوره و اختلالات يادگيري در دوره کارشناسي، تدريس درس هاي نظريه هاي پيشرفت خانواده درماني ، زوج درماني و تمرين علمي مشاوره در دوره کارشناسي ارشد و دکتري از جمله فعاليت هاي آموزشي دکتر تبريزي است.

وي هم چنين مجري طرح آموزش زوج‌هاي جوان در سيصد شهر ايران ، مرجع صدور پروانه تخصصي مشاوره خانواده ، عضو انجمن روانشناسي و انجمن مشاوره ايران است.

وي بيش از بيست کتاب و سي دي آموزشي تاليف و توليد کرده است که «کتاب درماني»، مشاوره خانواده، درمان اختلالات خواندن، فرهنگ توصيفي اختلالات يادگيري، راه هاي پيشرفت تحصيلي کودکان ، زوج درماني و «عوامل استرس زاي خانواده» از جمله آنهاست.


براي کسب اطلاع از چگونگي تهيه مجموعه لوح‌هاي تصويري ضيط شده اين نشست‌ها مي‌توانيد با روابط عمومي فرهنگسراي تهران به شماره 44143777 و 44165200تماس بگيريد.


فرهنگسراي تهران واقع در انتهاي بزرگراه حکيم غرب – سه راه دهکده المپيک – پشت دبيرستان سپيده کاشاني - خيابان ساحل – بوستان باغ نو، ميزبان شهروندان است.

نظر شما