جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۹
کد خبر: ۴۵۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
انجمن موسيقي فارس درجريان برگزاري شب دوم کنسرت گروه دوستي در شيراز از تمبر يادبود شهرام ناظري و حسين عليزاده رونمايي کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران، انجمن موسيقي فارس در راستاي بزرگداشت بزرگان موسيقي کشور دست به طراحي اين تمبرهاي يادبود زده است که شهرام ناظري و حسين عليزاده نيز لوح يادبود اين تمبرها را مهر و امضا کردند.

 

در اين اجرا شهرام ناظري (خواننده)، حسين عليزاده (تار، سه تار و شور انگيز)، اردشير کامکار (کمانچه)، پژمان حدادي (کوبه اي)، سينا جهان آبادي (کمانچه)، سيامک جهانگيري (ني)، روزبه رحيمي (سنتور)، بهنام ساماني (دف) و محمد فيروزي (عود) اعضاي گروه دوستي را تشکيل مي‌دادند.

 

طراحي بسيار زيباي دکور اين برنامه با شعري از مولانا، نخستين چشم انداز جالب در ديدگان مخاطبان برنامه بود که حال و هواي مناسبي را براي اجراي برنامه به وجود آورده بود. در بخش نخست اين کنسرت که در هواي بي چگونگي نام داشت، قطعات بداهه خواني و بداهه نوازي توسط شهرام ناظري، حسين عليزاده و پژمان حدادي با آثاري از نيما يوشيج، مهدي اخوان ثالث، احمد شاملو و شفيعي کدکني که دو اجراي متفاوت براي هر شب بود، اجرا شد.

 

سپس آواز دشتي قطعه خزان اثر حسين عليزاده در مجموعه شورانگيز، دونوازي کمانچه توسط اردشير کامکار و سينا جهان آبادي و تصنيف به شکوفه ها به باران اثر زنده ياد پرويز مشکاتيان با شعري از شفيعي کدکني به اجرا در آمد.

 

در بخش دوم نيز که راست پنجگاه نام داشت، تصنيف نقاش چين، صورتگر نقاش با شعري از مولانا و ساز و آواز با شعري از حافظ، چهار مضراب قطعه عاشق کش با شعري از مولانا و نثر از بايزيد بسطامي، تصنيف ساقيا و تصنيف بيگاه شد هر دو با شعري از مولانا اجرا شد.

 

انجمن موسيقي فارس پيش از اين نيز تمبرهاي يادبودي از کنسرت هاي بزرگ و ماندگار در شيراز همچون تمبرهاي فرهاد فخرالديني رهبر ارکستر ملي ايران به مناسبت کنسرت اين ارکستر در سال 1387، محمدرضا لطفي به مناسبت کنسرت همنوازان شيدا با نوازندگي وي در سال 1389، مجيد انتظامي رهبر ارکستر سمفونيک تهران در اجراي «سمفوني مقاومت» در سال 1389 و زنده ياد استاد روح اله خالقي به مناسبت اجراي ارکستر ملي با اجراي آثاري از وي در سال 1390 را چاپ و منتشر کرده است.

نظر شما