جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
گالري‌هاي تهران در روزهاي سرد و نمناک نيمه دوم پاييز، ميزبان نمايشگاه‌‌هاي متنوعي از آثار هنرمندان هنرهاي تجسمي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي آب، آتبين، کمال‌الدين بهزاد، صبا، اعتماد، گلستان، شكوه و نار در روزهاي آينده نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان هنرهاي تجسمي را افتتاح مي‌کنند. گالري‌هاي هما، شماره 6، آريا، والي، آران، سين، فروهر، الهه،‌ ماه، سيحون، آن، ايست، انديشه، اثر،‌ ماه مهر،‌ راه ابريشم، و موزه هنرهاي معاصر تهران نيز از هفته‌هاي گذشته ميزبان نمايشگاه‌‌هايي هستند که در روزهاي آتي ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

افتتاح گالري «آب» با تازه‌ترين آثار «قان‌بيگي‌ها»

 

گالري «آب» در روز پنج‌شنبه ?? آبان‌ماه با تازه‌ترين آثار سراميکي منيره و مهدي قان‌بيگي آغاز به کار خواهد کرد. گالري آب به نمايش هنرهاي تجسمي مختلف اختصاص دارد و بخشي از درآمد گالري و فروش آثار آن به حمايت از کودکان نيازمند در همکاري با جامعه ياوري مدرسه‌سازان اختصاص مي‌يابد.

منير قان‌بيگي‌ که به همراه همسرش محمدمهدي قان‌بيگي، سال‌ها پيش گالري تخصصي «قان‌بيگي» را اداره مي‌کردند دراين‌باره توضيح داد: گالري قان‌بيگي به صورت تخصصي به نمايش آثار سفال و سراميک اختصاص داشت اما در گالري «آب» با توجه به اين‌که در ايران هنرمندان مختلفي فعاليت دارند،‌ سعي داريم تمامي آثار هنرهاي تجسمي را به نمايش بگذاريم.

مجموعه‌اي شامل 50 اثر از تازه‌ترين آثار وي و همسرش در افتتاح گالري آب به نمايش درخواهد آمد که بيشتر آثاري هنري و در نوع خود نو هستند.

اين نمايشگاه به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت.

گالري آب در خيابان شريعتي، ميدان جوانان، رو به روي حسينيه ارشاد واقع است و روز 19 آبان‌ماه با نمايشگاهي از تازه‌ترين آثار قان‌بيگي‌ها به جمع ديگر گالري‌هاي تهران مي‌پيوندد.

 

 

 

 

 

حركت سريع چشم در گالري آتبين

 

نمايشگاه نقاشي‌هاي وانا نبي‌پور با عنوان «حركت سريع چشم» جمعه 13 آبان در گالري آتبين افتتاح مي‌شود.

در اين نمايشگاه 10 اثر اكريليك روي بوم كه به ترتيب ابعاد كوچكترين آن‌ها 100 در 80 سانتيمتر و بزگترينشان 120 در 150 سانتيمر است، به نمايشگاه‏گرداني عليرضا رياحي دور هم جمع شده‌اند . اين نقاشي‌ها فضايي شخصي را به تصوير مي‌كشند. فضايي كه هنرمند در محيط اطراف خود درگير آن است. اين تجربه و احساسات بيشتر از مسائل محيطي نشات مي‌گيرد و مي‌تواند تبديل به دغدغه‌هايي شود كه بين انسان‌ها مشترك است.

 

وانا نبي‌پور ليسانس نقاشي دارد. او تاكنون دو نمايشگاه انفرادي برپا كرده و نمايشگاه حاضر در گالري آتبين سومين نمايشگاه انفرادي او محسوب مي‌شود. نبي پور در كارنامه خود شركت در نمايشگاه‌هاي گروهي بسياري از جمله در گالري اندكن بنور كلرادو ، گالري طناز فلورانس ايتاليا و همچنين گالري‌هايي در شيكاگو، زاگرب و کرواسي را دارد.

 

نمايشگاه نقاشي‌هاي وانا نبي‌پور تا روز سه شنبه 24 آبان در گالري آتبين داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از اين آثار ديدن کنند. گالري آتبين در خيابان ولي‌عصر(عج)، جنوب چهاراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 42 واقع است.

 

 

 

 

 

دو برادر در گالري کمال‌الدين بهزاد

 

نمايشگاه خوشنويسي و نقاشي‌خط مهدي و روح‌اله حسين‌زاده روز شنبه 14 آبان‌ماه در نگارخانه کمال‌الدين بهزاد افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه تا 19 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. نگارخانه کمال‌الدين بهزاد در بلوار كشاورز، نبش خيابان 16 آذر، پلاك 284 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

آثار ايرج نعيمايي و شاگردانش در صبا

 

موسسه صبا نمايشگاه آثار خوشنويسي ايرج نعيمايي و شاگردانش را در نگارخانه صبا و لرزاده به نمايش گذاشته است. در اين نمايشگاه تعدادي اثر از ايرج نعيمايي و 30 اثر از طيبه سيد اردکاني، مريم اخلاصي، سمانه درفشه، فائزه ديهيم‌فر و اکرم رشتياني ارائه شده است.

در اين آثار خوشنويسي که با موضوع آيات قرآني و اشعار حافظ و سعدي به نمايش در آمده، انواع خط از جمله شکسته، محقق و معلي ديده مي‌شود. اين نمايشگاه سه شنبه 10 آبان در نگارخانه صبا و لرزاده موسسه فرهنگي هنري صبا، گشايش يافته و تا 26 آبان همه‌روزه به‌جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 19 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

گالري صبا در خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

زندگي مرتضي احمدوند در گالري اعتماد

 

گالري اعتماد از روز جمعه 13 آبان‌ماه ميزبان نمايشگاه آثار مرتضي احمدوند خواهد بود. اين نمايشگاه روز جمعه ساعت 15 افتتاح مي‌شود و تا سه‌شنبه 24 آبان ادامه خواهد داشت.

مارک پوتيير درباره آثار احمدوند مي‌نويسد: «تصاويري آرام و ژرف که داراي المان‌هاي تزئيني غافلگيرکننده‌اند؛ اما در بطن تناسبات زيبايي‌شناسانه معاني عميقي نهفته است. مرتضي احمدوند خوب مي‌داند که چگونه مخاطب را به چالش بکشد. تصاوير ويدئويي او از همان لحظه اول براي بيننده اغواگرند. در دنيايي که جمعيت آن هرلحظه رو به رشد است و جنبش‌هاي آزادي‌خواهانه روز به روز بر تعدادشان افزوده مي‌شود، اما فقط درصد اندکي از مردم مي‌توانند به آزادي حقيقي اميدوار باشند، مرتضي احمدوند بيننده را مرحله به مرحله با استعاراتي از آزادي مواجه مي‌کند.»

 

وي معتقد است: «در بسياري از کارهاي مرتضي احمدوند بيننده با فضاهايي به نسبت خالي مواجه مي‌شود، که کم کم از شکل پنجره، ظرف يا هر آنچه که هست به صورت قفسي شيشه‌اي و شفاف در مي‌آيد. در ويدئوي پرواز، پرندگان در تلاش براي رهايي از پنجره خود را مرتب به آن مي‌کوبند و هر بار که اين کار را انجام مي‌دهند تصاويري تکراري از تلاش‌هاي بي‌نتيجه قبل به مخاطب نشان داده مي‌شود. مرتضي احمدوند هنرمندي است که بدبينانه حکم مي‌دهد و بيننده را با پيام‌هاي استعاري خود سر در گم نگاه مي‌داد؛ اما همين پيام‌هاي استعاري هنرمند است که در به فکر واداشتن مخاطب حائز اهميت مي‌باشد.»

 

گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4،‌تا روز سه‌شنبه 24 آبان همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان از نمايشگاه مرتضي احمدوند با عنوان «زندگي» خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

دو نمايشگاه در يک گالري

 

همچنين گالري گلستان براي يک روز ميزباني نقاشي‌هاي سعيد رفيعي‌منفرد را برعهده خواهد داشت. اين نمايشگاه يک روزه که روز پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 21 در گالري گلستان داير مي‌شود، مجموعه‌اي جديد از نقاشي‌هاي رفيعي‌منفرد را در بر دارد.

پس از برگزاري اين نمايشگاه يک روزه نيز اين گالري نمايشگاه نقاشي‌هاي عبدي اسبقي را برپا مي‌کند.

 

آيدين آغداشلو در يادداشتي بر اين نمايشگاه نوشته است: «عبدي اسبقي نقاش چيره دستي است که چيره دستي‌اش حجاب و مانع تخيل و خيال شاعرانه‌اش نشده است – که هيچ، که وسيله و کمک عمده‌اي هم شده است تا اين شاعرانگي شکل عالي و غايي خود را بيابد و به کمال مطلوب ذهن و آرمان او نزديک شود. راه ورود به جهان عبدي اسبقي پيچيده و در عين حال ساده است. پيچيده است چرا که هر بار، در هر اثرش، بيننده را در برابر معمايي قرار ميدهد که از هزار توي تقابل ميان «واقعيت» و «حقيقت» از سويي، واستحاله‌ي ميان «منظر عيني» و «نفوذ شاعرانگي» تغييردهنده در متن آن منظر حادث ميشود و رمز گشايي هر اثر، نياز به کار و همراهي و همدلي مخاطب و بيننده دارد.»

 

وي در ادامه آورده است: «اما ساده هم هست چون نشانه‌ها و اشاره‌ها از تاريخ و فرهنگ بصري مشترکي مي‌آيند که هر يک جا و جايگاه خود را در تاريخ نقاشي ايران يا جهان تثبيت کرده‌اند و حرکت پيوسته‌ي عبدي اسبقي ميان جهان حاضر و آثار گذشته‌اي سپري شده، به حاصلي مطبوع و ملموس ميرسد که هر تماشايي را به مکاشفه‌اي پر بار تبديل ميکند. اسبقي نقاشي را به نحوي بازي‌گوشانه و استادانه راه ميبرد که واقعييت پيچيده شده در «لفاف» را به عنوان رمزي پوشيده و مخفي مانده به کار مي‌گيرد که از پس پارگي‌هاي عيان‌شونده و عيان‌کننده، ما را به تضاد ميان «گذشته‌ي» دلپذير و «حال» ساده و پوشاننده مي‌رساند و راه مي‌برد. عبدي اسبقي، شاعري است که نقاشي مي‌کند و جهان شاعرانه و و فن استادانه‌اش را بسيار تحسين مي‌کنم و دوست مي‌دارم.»

 

نمايشگاه آثار اين نقاش روز جمعه 13 آبان ساعت 16 افتتاح مي‌شود و در مدت کمتر يک هفته تا روز چهارشنبه 18 آبان، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي،‌ پلاک 34 واقع است.

 

 

 

 

 

مجموعه آثار خشايار شاهرخي در گالري نار

 

نمايشگاه نقاشي، طراحي و مجسمه‌هاي خشايار شاهرخي در روز جمعه 20 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري نار افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه دوم آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري نار واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بين محموديه و زعفرانيه، پاساژ رولکس، شماره 5 ديدن کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نقاش كمال‌الملك در گالري شكوه

 

حجت شكيبا، نقاش پيشكسوت پس از سال‌ها اقامت در كانادا به تهران بازگشته تا بعد از هشت سال در گالري شكوه، ‌نقاشي‌هاي تازه خود را به تماشا بگذارد. حجت شكيبا متولد 1328 گرگان كه نقاشي‌هاي خاطره انگيزش در شاهكارهاي زنده ياد علي حاتمي در سريال‌هاي هزاردستان، كمال الملك و فيلم دلشدگان جاودانه شده است، نقاشي‌هايي با موضوع هخامنشيان را از جمعه سيزدهم آبان 90 در گالري شكوه به نمايش مي‌گذارد.

در اين نمايشگاه 30 تابلوي نقاشي ارائه مي‌شود كه از ميان حدود يك‌صد نقاشي وي منتخب شده است. اين تابلوها در 10 سال اخير خلق شده‌اند و درحالي روي ديوار گالري شكوه مي‌رود كه كتاب نقاشي «كوروش» حجت شكيبا به زيور طبع آراسته شده است.

شكيبا در سال 1352 از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شده است و نخستين نمايشگاه بين‌المللي خود را در سال 1356 در شهر بال سوئيس برپا كرد كه از آن پس اين روند در كشورهاي مختلفي نظير كانادا، انگلستان، بنگلادش و ... ادامه يافت. از اين هنرمند پيشكسوت كتاب‌هاي نقاشي «ايران دخت»، «نقش عكس در هنر ايران»، «خيام»، «حافظ»، «سه رنگ عشق»، «نقاشي‌هاي شكيبا» و اكنون «كوروش» به بازار نشر آمده است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي حجت شكيبا تا 26 آبان داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در چهارراه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو،‌ خيابان سليمي شمالي، كوچه اميرنوري، شماره 19 گالري شكوه ديدن کنند.

 

 

 

 

 

 

 

بانوي کاليگرافي در گالري هما

 

گالري هما نيز از روز جمعه ششم آبان‌ماه ميزبان نمايشگاهي از آثار کاليگرافي عذرا عقيقي‌بخشايش است. فرخناز فراشاه، مدير گالري هما معتقد است اين هنرمند،‌ شناخته‌شده‌ترين بانوي کاليگرافي ايران و حتي خاورميانه به شمار مي‌رود و آثار او که عموما به تحرير کوفي ايراني است توجه بسياري از گردآورندگان بين‌المللي هنر شرقي را به خود معطوف ساخته است.

به گفته فراشاه در اين نمايشگاه که گزيده‌اي از آثار عقيقي‌بخشايش است، سعي بر اين بوده تا اقلام مختلف تبحر اين هنرمند در خط‌نگاري معاصر رو در روي علاقمندان قرار گيرد.

 

يکي از آثار اين هنرمند ماه گذشته در حراج پاييزه ساتبي لندن به قيمت 35 هزار دلار به فروش رسيد. عقيقي اين توجه به هنر اسلامي را موضوع تازه‌اي نمي‌داند و معتقد است:‌ اساسا زيبايي‌شناسي خطوط مي‌تواند شامل فهم انتزاعي باشد و بدون اصرار بر معناي ادبي آن از وجه پلاستيک خود مورد ادراک قرار گيرد.

نمايشگاه کاليگرافي‌هاي عذرا عقيقي‌بخشايش تا 15 آبان‌ماه در گالري هما برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. گالري هما در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

«سپيد شور» در گالري شماره 6

 

همچنين گالري شماره 6 از روز جمعه ششم آبان‌ماه ميزبان مجموعه‌اي از عکس‌هاي حسين فاطمي با عنوان «سپيد شور» است. در اين مجموعه که ماحصل سه‌ سال عکاسي اين عکاس از درياچه اروميه است، 17 عکس سياه و سفيد در ابعاد 60 در 40 و 45 در 30 سانتيمتر به نمايش گذاشته شده است.

 

فاطمي اين عكس‌ها را طي 12 سفر به اروميه در فاصله سال‌هاي 85 تا 87 گرفته و در آن‌ها نگاهي فرم‌گرايانه و نه صرفا گزارشي داشته كه نتيجه آن تا حدودي انتزاعي است. همزمان با اين نمايشگاه، كتاب كوچكي از اين عكس‌ها با عنوان «شپيد شور» به چاپ رسيده است كه 24 عكس از اين مجموعه را دربر مي‌گيرد.

 

اين نمايشگاه تا 15 آبان‌ماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 در گالري شماره 6 به نشاني خيابان خردمند شمالي، کوچه هجدهم، پلاک 6، طبقه همکف ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

بازي‌هاي ذهني درمبخش در گالري آريا

 

نمايشگاه آثار کامبيز درمبخش با عنوان «بازي‌هاي ذهني 2» از سه‌شنبه سوم آبان‌ماه در گالري آريا افتتاح شده است. درمبخش پيش از اين نمايشگاه ديگري با عنوان «بازي‌هاي ذهني» را در مهرماه 89 در گالري آريا برگزار کرده است و هم‌اکنون ادامه اين مجموعه را در اين گالري به نمايش مي‌گذارد.

اين نمايشگاه تا 12 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري آريا واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه دکتر بهشتي، کوچه زرين، پلاک 10 ديدن کنند.

 

عکس‌هاي تهمينه ميرميراني در گالري والي

 

همچنين نمايشگاه عکس‌هاي تهمينه ميرميراني از روز جمعه ششم آبان‌ماه در گالري والي به نمايش گذاشته شده است. اين نمايشگاه تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز 12 و 13 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري والي به نشاني ميدان ونک، خيابان ونک، خيابان تک جنوبي، خيابان شهيد خدامي، پلاک 72 از اين عکس‌ها ديدن کنند.

 

 

 

 

 

 

 

سرزمين عجايب در گالري آران

 

نمايشگاه عكس‌هاي امير موسوي از مجموعه «سرزمين عجايب» جمعه ششم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري آران افتتاح شده است.

 

«سرزمين عجايب» تا 18 آبان‌ماه در گالري آران ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان مي‌توانند همه‌روزه به جز جمعه‌‌ها از ساعت 11 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. گالري آران در خيابان کريم‌حان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

ضرب‌المثل‌هاي آب‌دار در گالري سين

 

گالري سين از روز جمعه 6 آبان‌ماه ميزبان نمايشگاهي با عنوان «ضرب‌المثل‌هاي آب‌دار» از مجموعه آثار پندار نبي‌پور است. اين نمايشگاه تا 14 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري سين واقع در شهرک غرب خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 بازديد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

بود و نبود در گالري فروهر

 

نمايشگاه نقاشي‌هاي علي ندايي و سيما نجفي نيز با عنوان «بود و نبود»‌ روز جمعه ششم آبان‌ماه در گالري فروهر افتتاح شد. گالري فروهر تا 22 آبان‌ماه در طول هفته به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20،‌ پنج‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌ها از ساعت 18 تا 20 ميزبان عموم بازديدکنندگان از اين نمايشگاه خواهد بود. گالري فروهر در خيابان آفريقا(جردن)، نبش بلوار گلستان، پلاک 2 واقع است.‌

 

 

 

 

 

 

 

نقاشي‌هاي ندا معين‌افشاري در گالري الهه

 

نمايشگاه نقاشي‌هاي ندا معين افشاري، روز جمعه ششم آبان‌ماه در گالري الهه افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 15 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و بازديد از آن همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي علاقمندان امکان‌پذير است. ندا معين‌افشاري متولد 1360 در تهران و دانش‌آموخته رشته نقاشي در نقطع کارشناسي در دانشگاه علم و فرهنگ است. وي عضو پيوسته انجمن نقاشان ايران و منتخب مسابقه بين‌المللي Human Habitation در سال 1388 بوده و تاکنون در نمايشگاه‌هاي انفرادي و گروهي متعددي از جمله چهارمين نمايشگاه هفت نگاه در خانه هنرمندان ايران،‌ «صد اثر صد هنرمند» در گالري گلستان و «منتخب نسل نو» در گالري هما شرکت کرده است.

 

گالري الهه در خيابان آفريقا (جردن)، خيابان گلفام،‌ شماره 47 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

خاطرات يک مرغ در گالري ماه

 

گالري ماه نيز از روز جمعه ششم آبان‌ماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي نزار موسوي‌نيا با عنوان «خاطرات يک مرغ» است. علاقمندان مي‌توانند تا روز سه‌شنبه 17 آبان‌ماه همه‌روزه به جز يکشنبه‌ها، از ساعت 15 تا 19 از آثار اين هنرمند در گالري ماه واقع در خيابان آفريقا(جردن)، کوچه گلستان، شماره 26 ديدن کنند.

نزار موسوي‌نيا متولد 1358 در آبادان و دانش‌آموخته رشته نقاشي در مقطع کارشناسي جهاد دانشگاهي است. وي پيش از اين چهار نمايشگاه انفرادي در گالري ماه و گالري دي برگزار کرده و شرکت‌کننده نمايشگاه‌هاي گروهي متعددي چون دو دوره حراج «ساتبيز» در لندن، «برگزيده‌اي از آثار 50 هنرمند»‌ در گالري ماه و «منتخب چند نسل نقاشي ايران»‌ در گالري ماه مهر بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

آخرين راسپي در گالري سيحون

 

مجموعه نقاشي‌هاي ديجيتال شروين پاشايي نيز از روز جمعه ششم آبان‌ماه در گالري سيحون به نمايش گذاشته شده است. اين مجموعه که «راسپي آخر» نام دارد، تازه‌ترين آثار پاشايي را در برداشته و تا 18 آبان‌ماه همه‌روزه به جز 13 و 16 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 18 ميزبان علاقمندان خواهد بود. گالري سيحون در خيابان وزرا، كوچه چهارم، شماره 11 واقع است.

 

نبرد گودوها در گالري آن

 

گالري «آن» از روز جمعه ششم آبان‌ماه ميزبان نمايشگاهي از آثار محسن جمالي‌نيک با عنوان «نبرد گودوها» است. اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 18 آبان ادامه دارد و همه‌روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

 

گالري «آن»‌ در ونک، خيابان سئول، شماره 40 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

نقاشي‌هاي بابک خدابنده در گالري ايست

 

نمايش‌ نقاشي‌هاي بابک خدابنده از روز جمعه ششم آبان‌ماه در گالري ايست برپاست. علاقمندان مي‌توانند تا روز جمعه 13 آبان‌ماه همه روزه از ساعت 16 تا 19 از آثار به‌نمايش‌درآمده ديدن کنند.

گالري ايست در درکه، خيابان شهيد احمدپور، نبش بن‌بست گلستان واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

جغرافياي ايران در فرهنگسراي انديشه

 

نگارخانه فرهنگسراي انديشه از روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ميزبان يک نمايشگاه گروهي عکس با موضوع شهر تهران، اقليم و جغرافياي ايران است.

در اين نمايشگاه 60 قطعه از عکس‌هاي مرتضي فيض‌بخشي، فرخ خسروپناه، حنانه واحدي و احسان زينلي، به نمايش گذاشته شده است و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار تا 13 آبان‌ماه همه‌روزه به‌جز جمعه‌‌ها از ساعت 8 تا 20 به نگارخانه انديشه واقع در خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيدخندان، بوستان انديشه مراجعه كنند.

مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه امروز ساعت 17 در نگارخانه فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نامه‌هاي محرمانه رزاق‌دوست در گالري اثر

 

همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي آزاده رزاق‏دوست با عنوان «نامه‌ها» از روز جمعه 29 مهر در گالري اثر برپاست. رزاق دوست در اين نمايشگاه 12 اثر رنگ روغن ارائه داده است و آثار اين نمايشگاه حاصل دو سال تلاش اوست؛ بوم‏هايي حاوي دست‏نوشته‏هايي محرمانه، که گاه نارضايتي و شکايت و گاه حسي عاشقانه و حرف‏هاي ناگفتني را روايت مي‏کنند.

 

رزاق دوست در سال 89 آثار آغازين اين مجموعه را در گالري AB زوريخ به نمايش گذاشته و اکنون بخش‌هاي ديگر مجموعه در گالري اثر رونمايي مي‏شود. رزاق دوست در نمايشگاه هاي متعدد و آرت فرهاي مختلفي حضور داشته و آثاري از او در گستره بين‌المللي به فروش رسيده است.

نمايشگاه نقاشي «نامه‌ها» تا 20 آبان‌ماه در گالري اثر برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از اين آثار در گالري اثر واقع در خيابان كريمخان زند، خيابان ايرانشهر، كوچه برفروشان، پلاك 16 ديدن کنند.

 

 

 

 

 

شيرين اتحاديه در گالري ماه مهر

 

گالري ماه مهر نيز از روز جمعه 29 مهرماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي شيرين اتحاديه است. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز 6 و 13 آبان از ساعت 16 تا 20 از آثار اين نمايشگاه که تا 15 آبان ادامه دارد، ديدن کنند.

 

گالري ماه مهر که بخشي از مدرسه هنري «ماه مهر» است، در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

عکس‌هاي هاوار اميني در راه ابريشم

 

گالري راه ابريشم نيز از روز جمعه 29 مهر نمايشگاه عکس و نقاشي‌هاي هاوار اميني را ميزباني مي‌کند. در دومين نمايشگاه انفرادي هاوار اميني، نقاش سراغ عکس‌هاي آرشيوي- شناسنامه‌اي- رفته و رد و نشاني از برخورد نقاشانه بر آن‌ها گذاشته است. اين مجموعه در کل اشاره‌اي است کوتاه، به هويت در تاريکي مانده آدمي.

نمايشگاه عکس-نقاشي‌هاي هاوار اميني تا 15 آبان‌ ادامه دارد و بازديد از آن در روزهاي شنبه تا چهار شنبه از ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها 17 تا 20 در گالري راه ابريشم براي علاقمندان امکان‌پذير است. گالري راه ابريشم واقع در فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103،‌ روزهاي جمعه تعطيل است.

 

 

 

 

 

 

 

دوربين‌هاي قديمي عكاسي در موزه هنرهاي معاصر تهران

 

همزمان با نمايش عكس‌هاي خارجي هنرمندان عكاس گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران، بيش از 200 دوربين عكاسي قديمي در حاشيه اين مجموعه به نمايش درآمده است. اين دوربين‌ها همراه با واسيل و ادوات عكاسي از مجموعه شخصي محمدعلي جديد‌الاسلام در كنار عكس‌هاي هنرمندان عكاس خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درآمده است.

 

قديمي‌ترين دوربين از اين مجموعه مربوط به سال 1855 (دوربين فانوسي) و جديدترين دوربين مربوط به 5 سال گذشته است. همچنين وسايل و ادوات عكاسي، دستگاه تانك ظهور، دستگاه چاپ جعبه‌اي، جعبه روتوش، چراغ ايمني تاريكخانه و دستگاه برش در اين مجموعه به نمايش گذاشته شده است.

 

نمايشگاه عكس‌هاي خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران تهران و همچنين ابزار، ادوات و وسايل عكاسي به همراه دوربين‌هاي قديمي از مجموعه محمدعلي جديد الاسلام، تا 10 آذرماه ادامه دارد. علاقمندان مي‌توانند همه روز به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18 به نشاني خيابان كارگر شمالي، جنب پارک لاله،‌ موزه هنرهاي معاصر تهران مراجعه كنند.  

نظر شما