پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۵۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
هفته آينده 20 نمايشگاه هنري در گالري‌هاي تهران برپامي‌شود
گالري‌هاي تهران در دومين هفته آذر ميزبان نمايشگاه‌هاي رنگارنگ و متنوعي از آثار هنرمندان ايراني و خارجي هستند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي دي، سيحون، شکوه، کمال‌الدين بهزاد، آران، اکو، ‌راه ابريشم،‌ نار، گلستان، آن، سين، هما، ايده و طراحان آزاد از روز جمعه چهارم آذرماه نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان هنرهاي تجسمي را ميزباني مي‌کنند.


همچنين نمايشگاه‌هاي جذابي از آثار پيش‌کسوتان و جوانان در هفته‌ها و روزهاي گذشته در گالري‌هاي صبا، شيرين، فروهر، شماره 6، جم، اعتماد، تلخ، اثر، ساربان، آب و موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح شده که در هفته‌ آتي نيز برپا خواهند بود.

                             

نقاشي‌هاي افريقايي با شکوه

گالري شکوه از روز جمعه چهارم آذر ميزبان نقاشي‌هاي افريقايي مي‌شود. اين نمايشگاه با همکاري سفارت آفريقاي جنوبي در تهران برپا خواهد شد و در آن آثار «مايا سالي» نقاش نوجوان افريقايي به تماشا گذاشته مي‌شود .

مايا سالي متولد تونس است و اصليت افريقاي جنوبي دارد . وي از چهار سالگي نقاشي را آغاز کرده و همواره با تکنيک مرکب ايده‌هاي خود را طراحي کرده است . او که اکنون سيزده سال دارد در اين نمايشگاه موتيف و نقوش برگرفته از هنر و تمدن زادگاهش را به تماشا مي‌گذارد. اين نمايشگاه تا نهم آذرماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري شکوه واقع در فرمانيه، بلوار اندرزگو، کوچه امير نوري، پلاک 19 مراجعه کنند.
نقاشي و عکس در کمال‌الدين بهزاد

نگارخانه کمال‌الدين بهزاد از روز شنبه پنجم آذرماه ميزبان نمايشگاهي گروهي از عکس‌ها و نقاشي‌هاي امين منصوري و هنرجويانش است. اين نمايشگاه تا پنج‌شنبه 10 آذرماه برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 از آثار به نمايش گذاشته شده در نگارخانه کمال‌الدين بهزاد واقع در بلوار کشاورز، نبش خيابان 16 آذر، پلاک 284 ديدن کنند.  

   

سوررئاليسم مهران صابر در آران

گالري آران از روز جمعه 4 آذر ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مهران صابر خواهد بود. صابر در اين آثار با قراردادن موجودات و عناصري غالبا ناهمگون و ناساز در يك قاب، فضائي غيرمنطقي اما در عين حال شگفت‌انگيز خلق مي‌كند. جنبه‌هاي تصويري و فلسفي آثار اخير وي بيانگر قدرت احساس و واقعيت شاعرانه اين نقاشي‌هاست.

در اين دنياي غيرمنطقي ساخته مهران صابر، نيروي روياها بر هنرمند حكم مي‌راند . او نه تنها با موفقيت، احساسات و ناآرامي‌هايش را به مخاطب منتقل ميكند؛ بلكه در نهايت تعادل صحنه‌ها و موجوداتي كامل و دقيق پديد مي‌آورد. نمايشگاه آثار اين نقاش به مدت 10 روز در گالري آران ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 19 به گالري آران واقع در خيابان کريمخان خردمند شمالي کوچه دي شماره 12 مراجعه کنند.
صنايع دستي بوليوي و ونزوئلا در موسسه اکو

نمايشگاه آثار هنري و صنايع دستي کشورهاي بوليوي و ونزوئلا با عنوان «قلب فرهنگي جهان» در نگارخانه مؤسسه فرهنگي اکو برگزار مي‌شود.

اين نمايشگاه با آثاري از هنرهاي سنتي و صنايع دستي کشورهاي بوليوي و ونزوئلا روز جمعه چهارم آذر ماه با حضور سفيران اين کشورها در ايران و رئيس مؤسسه فرهنگي اکو گشايش مي‌يابد.

اين نمايشگاه شامل آثار هنري همچون عکس، نقاشي، سازهاي سنتي، پارچه‌هاي ارزشمند، کلاه‌ها و سبدهاي حصيري است که با هدف معرفي و آشنايي با فرهنگ و هنر دو کشور بوليوي و ونزوئلا برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه تا 18 آذرماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 10 تا 20 و روزهاي جمعه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان و علاقمندان خواهد بود. نگارخانه مؤسسه فرهنگي اکو در خيابان شهيد موحد دانش (اقدسيه)، کوچه ناز، پلاک 10 واقع است.

        
تصويرسازي در راه ابريشم

گالري راه ابريشم از روز جمعه چهارم آذرماه ميزبان نمايشگاهي از آثار تصويرسازي پويا پرهيزکار خواهد بود.



مراسم افتتاح اين نمايشگاه که عنوان آن «خواب گردي» است، روز جمعه از ساعت 16 تا 20 در گالري راه ابريشم برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند از روز شنبه پنجم آذرماه در طول هفته از ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. نمايش آثار پويا پرهيزکار تا 21 آذرماه ادامه خواهد داشت. گالري راه ابريشم واقع در فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103 روزهاي جمعه تعطيل است.

ديوارهاي گالري نار و آثار ميرزاخاني
همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي ليلا ميرزاخاني از روز جمعه چهارم آذرماه در گالري نار افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 16 آذر ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين نمايشگاه ديدن کنند. گالري نار در خيابان ولي‌عصر(عج)، بين محموديه و زعفرانيه، پاساژ رولکس، شماره 5 واقع است.


مجسمه‌‌هاي قره‌باغي در گلستان

گالري گلستان نيز از روز جمعه 4 آذر ميزبان مجسمه‌هاي رضا قره‌باغي است. اين نمايشگاه تا نهم آذرماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 پذيراي علاقمندان خواهد بود.

گالري گلستان در دروس، خيابان کماسايي، پلاک 34 واقع است.

شهرزاد منعم در آن اتاق 101

همچنين گالري «آن» از روز جمعه چهارم آذرماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شهرزاد منعم با عنوان «اتاق 101» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا روز سه‌شنبه 22 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 در گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، پلاک 40 از اين آثار بازديد کنند.


پرفورمنس يکتاي يگانه در سين

گالري سين نيز از روز جمعه چهارم آذر ساعت 16:30 ميزبان پرفورمنسي از يکتا يگانه خواهد بود.

اين نمايشگاه تا 14 آذرماه همه‌روزه از جمعه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 ميزبان علاقمندان و شرکت‌کنندگان خواهد بود. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.

          

             
خروج از جو در گالري هما

نمايشگاه نقاشي‌هاي بهمن محمدي با عنوان «خروج از جو» از روز جمعه 4 آذرماه در گالري هما برگزار مي‌شود. به گفته فرحناز فراشاه مدير گالري هما، «خروج از جو» عنواني است که تلويحا بلند پروازي ذهني هنرمند را به رخ بيننده و شنونده اش مي‌رساند . بهمن محمدي داعيه بيان فردي و تجسم ريختي نقاشي‌هايش را با ممارست در شيوه شخصي و متنوعي اعلام کرده و اين مجموعه دومين نمايش انفرادي او در گالري هماست .
در اين مجموعه شاهد جهاني هستيم که به واسطه فضاسازي و تغيير زوايه نگاهمان سورئاليزه به نظر مي‌رسد. بهمن محمدي در بيانيه اين سري از نقاشي‌هايش مي‌نويسد: «مجموعه‌ي حاضر واقعيت‌پردازي از همان جهاني‌ست که در آن زندگي مي‌کنيم و چون همه روزه با آن درگيريم تصوير واقعي‌اش را گم کرده‌ايم . تصويري که تا زاويه‌ي نگاه‌مان را تغيير ندهيم پي به رازآلودگي‌اش نمي‌بريم.»

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 13 آذرماه همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 به آدرس خيابان ولي‌عصر(عج)، بين ظفر و نيايش، کوچه بابک بهرامي، پلاک 58 ورودي از درب پارکينگ، مراجعه کنند .

                  
«عصر جمعه» مميز در گالري ايده
گزيده‌اي از تصويرسازي‌هاي دهه‌ چهل مرتضي مميز با عنوان «عصر جمعه» در گالري «ايده» به نمايش درمي‌آيد. اين مجموعه از چهارم آذرماه و در آستانه ششمين سالروز درگذشت پير گرافيك ايران به نمايش گذاشته مي‌شود.
زنده ياد مميز اين تصويرسازي‌ها را در دهه‌ چهل براي کتاب هفته خلق کرده بود كه شامل سبک‌هاي متفاوتي از کارهاي اين هنرمند برجسته است و پرکاري و خلاقيت کم‌نظير مميز در اين تصويرسازي‌ها باعث شناخته شدن او شد.
اين نمايشگاه روز جمعه چهارم آذرماه، ساعت 16 درگالري «ايده» به نشاني تهران، خيابان کريم‌خان زند، خردمند شمالي، خيابان هجدهم، شماره 26 برگزار مي‌شود و تا 18 آذرم ادامه خواهد داشت.

     

محمد خليلي در طراحان آزاد

«شما بايد از راست کشيده شده باشيد» عنوان مجموعه آثار محمد خليلي است که از روز جمعه 4 آذرماه در گالري طراحان آزاد به نمايش گذاشته مي‌شود.
اين نمايشگاه به مدت يک هفته در گالري طراحان آزاد واقع در ميدان فاطمي، ميدان گها، ميدان سلماس، پلاک 5 برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از آن ديدن کنند.



آنه محمد تاتاري در گالري اعتماد

نمايشگاهي از آثار نقاشي آنه محمد تاتاري روز جمعه 27 آبان‌ماه در گالري اعتماد افتتاح شد. اين نمايشگاه که به آثار يکي از نقاشان مجري ايراني اختصاص دارد، تا روز 8 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.

گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 واقع است.

فاصله‌هاي البرز پارسي در کافه گالري تلخ

کافه گالري تلخ از روز جمعه 27 آبان‌ماه ميزبان نمايشگاهي با عنوان «فاصله‌هايم» از مجموعه عکس‌هاي البرز پارسي است. در اين نمايشگاه 15 عکس در ابعاد 50 در 70 سانتيمتر به نمايش گذاشته مي‌شود. علاقمندان مي‌توانند تا چهارم آذرماه براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه از ساعت 10 تا 22 به گافه گالري تلخ واقع در خيابان حافظ، نرسيده به چهار راه کالج، نبش بن‌بست حيات، پلاک 417 مراجعه کنند.

رو به رو با سميرا عليخان‌زاده

نمايشگاه عکس‌هاي مفهومي سميرا عليخان‌زاده با عنوان «رو به رو»، روز جمعه 20 آبان‌ماه در گالري اثر افتتاح شده است. عليخان‌زاده از عکاسان صاحب سبک حوزه بين‌الملل است که عکس‌هاي مجموعه «آيينه‌ها» از وي در حراج‌هاي کريستيز، ساتبيز و بونامز رکوردهاي قابل ملاحظه‌اي را کسب کرده است.

نمايشگاه «رو به رو» به مدت سه هفته تا 9 آذر‌ماه همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 در گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 13 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

«پنجره باز» در گالري ساربان

از روز جمعه 20 آبان‌ماه نمايشگاهي از آثار نقاشي علي گلستانه، فرشيد شيوا و الميرا رضاخاني با نگاه‌هاي متفاوتي به طبيعت در گالري ساربان برپاست. «پنجره باز» نگاه سه نسل است به چشم‌اندازهاي فراسوي پنجره‌هاي زندگي شهري. علي گلستانه، فرشيد شيوا و الميرا رضاخاني از زوايايي متفاوت آن‌سوي پنجره را در اين نمايشگاه به تصوير مي‌کشند. در نگاه گلستانه، طبيعت يادآور دهکده‌ها و نماهايي از معماري در چشم‌اندازهاي طبيعي است که با سادگي و استادي خاص او بر روي بوم مي‌نشيند. در آثار شيوا اما، طبيعت گاه به گستره واقعي يک منظره و گاه با اشاره به گلداني، به نمايش درمي‌آيد و در نهايت آسمان است که دستمايه نقاشي‌هاي الميرا رضاخاني در نمايشگاه «پنجره باز» مي‌شود. اين نمايشگاه تا 7 آذرماه، همه‌روزه به‌جز سه شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد به خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.
گالري «آب» با تازه‌ترين آثار «قان‌بيگي‌ها»

گالري «آب» در روز پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه با تازه‌ترين آثار سراميکي منيره و مهدي قان‌بيگي آغاز به کار کرد. گالري آب به نمايش هنرهاي تجسمي مختلف اختصاص دارد و بخشي از درآمد گالري و فروش آثار آن به حمايت از کودکان نيازمند در همکاري با جامعه ياوري مدرسه‌سازان اختصاص مي‌يابد. منير قان‌بيگي‌ که به همراه همسرش محمدمهدي قان‌بيگي، سال‌ها پيش گالري تخصصي «قان‌بيگي» را اداره مي‌کردند دراين‌باره توضيح داد: گالري قان‌بيگي به صورت تخصصي به نمايش آثار سفال و سراميک اختصاص داشت اما در گالري «آب» با توجه به اين‌که در ايران هنرمندان مختلفي فعاليت دارند،‌ سعي داريم تمامي آثار هنرهاي تجسمي را به نمايش بگذاريم. مجموعه‌اي شامل 50 اثر از تازه‌ترين آثار وي و همسرش در افتتاح گالري آب به نمايش درخواهد آمد که بيشتر آثاري هنري و در نوع خود نو هستند. اين نمايشگاه به مدت 20 روز تا 10 آذرماه ادامه خواهد داشت. گالري آب در خيابان شريعتي، ميدان جوانان، رو به روي حسينيه ارشاد واقع است.

دوربين‌هاي قديمي عكاسي در موزه هنرهاي معاصر تهران

همزمان با نمايش عكس‌هاي خارجي هنرمندان عكاس گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران، بيش از 200 دوربين عكاسي قديمي در حاشيه اين مجموعه به نمايش درآمده است. اين دوربين‌ها همراه با واسيل و ادوات عكاسي از مجموعه شخصي محمدعلي جديد‌الاسلام در كنار عكس‌هاي هنرمندان عكاس خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درآمده است.



قديمي‌ترين دوربين از اين مجموعه مربوط به سال 1855 (دوربين فانوسي) و جديدترين دوربين مربوط به 5 سال گذشته است. همچنين وسايل و ادوات عكاسي، دستگاه تانك ظهور، دستگاه چاپ جعبه‌اي، جعبه روتوش، چراغ ايمني تاريكخانه و دستگاه برش در اين مجموعه به نمايش گذاشته شده است.



نمايشگاه عكس‌هاي خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران تهران و همچنين ابزار، ادوات و وسايل عكاسي به همراه دوربين‌هاي قديمي از مجموعه محمدعلي جديد الاسلام، تا 10 آذرماه ادامه دارد. علاقمندان مي‌توانند همه روز به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18 به نشاني خيابان كارگر شمالي، جنب پارک لاله،‌ موزه هنرهاي معاصر تهران مراجعه كنند.  

 

 

 





مساوات در گالري دي

گالري دي از روز جمعه چهارم آذرماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي محمد مساوات خواهد بود. اين نمايشگاه تا روز يکشنبه 13 آذرماه همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 پذيراي علاقمندان خواهد بود. گالري دي در نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، ناز يك، بن بست ترانه، پلاك 3 واقع است.

سيحون و درختان پونه

نمايشگاه نقاشي‌هاي پونه جعفري‌نژاد با عنوان «درختان» روز جمعه 4 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالري سيحون افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا چهارشنبه 16 آذرماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز جمعه 11 آذرماه، از ساعت 10 تا 18 از آثار جعفري‌نژاد ديدن کنند. گالري سيحون در خيابان بخارست(وزرا)، کوچه چهارم، شماره 11 واقع است.
نظر شما