شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۴۶۶۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
همزمان با آغاز ماه محرم در هفته جاري، بيش از 160 برنامه از سوي مراکز فرهنگي هنري پايتخت در قالب 12 برنامه ترکيبي، 9 برنامه ادبي، 8 اجراي هنري، 8 اکران سينمايي، 49 نشست موضوعي، 21 نمايشگاه، 25 برنامه آموزشي، 15 برنامه مذهبي، 14 مسابقه و دو برنامه گردشگري برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در طول هفته جاري سوگواره خيمه‌هاي سوخته شامل تعزيه خواني، منقبت خواني، نمايشگاه کتاب و مراسم عزاداري از 5 تا 10 آذر ماه در فرهنگسراي فردوس و مراسم مرثيه سرايي سوگواره سرخ، 8 تا 12 آذر در خانه فرهنگ گلها برگزار مي‌شود.


شب شعر عاشورايي، روز 10 آذر در خانه فرهنگ مهرآباد برگزار مي شود. اجراي نمايش عشق و عاشورا، 7 و 9 آذر در فرهنگسراي سرو، تعزيه خواني، از 5 تا 13 آذر در خانه فرهنگ دردار و همچنين در بوستان هاي منطقه 9 و اجراي نمايش در سوگ تشنه لب، 11 و 12 آذر در خانه فرهنگ کوثر از جمله اجراهاي هنري در هفته جاري است.


نمايشگاه‌هاي نقاشي پشت شيشه عاشورايي، 5 تا 10 آذر در فرهنگسراي ارسباران، نقاشي عاشورا از نگاه هنرمندان معاصر ايران، 7 تا 17 آذر در فرهنگسراي شفق، نقاشي، هنرهاي تجسمي، خوشنويسي و معرق کاري عاشورايي، از 6 تا 8 آذر در بوستان المهدي و نمايشگاه عکس عاشورا، 5 تا 10 آذر در نگارخانه فرهنگسراي قرآن برپا مي‌شوند.


در اين هفته مجالس مذهبي با موضوع قيام عاشورا روز 10 آذر در خانه فرهنگ صدف، مجتمع فرهنگي حکيميه، فرهنگسراي فردوس، فرهنگسراي انقلاب، روز 8 آذر در فرهنگسراي اشراق، از 6 تا 13 آذر در فرهنگسراي بهاران و از 6 تا 15 آذر در فرهنگسراي شهر برگزار مي‌شود.


مسابقه کتابخواني تجلي نور به مناسبت ايام محرم در ماه آذر، در فرهنگسراي ابن سينا برگزار مي شود. همچنين مسابقه هاي عکاسي از مراسم عزاداري محرم با عنوان نگاه شيشه اي، 6 آذر در نگارخانه پرديسان، منشور نينوا از 6 تا 13 آذر در کتابخانه امامزاده يحيي(ع)، دلنوشته هاي محرم از 9 آذر در کتابخانه دردار، عکاسي جلوه هاي احساس به مناسبت ماه محرم از 6 آذر در فرهنگسراي بهاران و مسابقه کتابخواني سرزمين نينوا از 6 تا 20 آذر در خانه فرهنگ ميعاد برگزار مي شود.


علاقمندان مي توانند براي دريافت فهرست کامل برنامه‌ها به پايگاه اينترنتيwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و براي دريافت اطلاعات ويژه برنامه‌هاي هفته جاري و نشاني مراکز فرهنگي هنري شهر تهران با شماره 1837 تماس بگيرند.

نظر شما