پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۶۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
رئيس مجلس گفت: اقدام عجولانه در شوراي امنيت براي محکوم کردن اقدام دانشجويان براي سرپوش گذاشتن بر جنايات گذشته انگليس و آمريکا است.

فارس: علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) طي نطق پيش از دستور خود در صحن علني مجلس با تبريک روز مجلس، اظهار داشت: روز گذشته عده‌اي از دانشجويان که از رفتار دولت انگليس به خشم آمده بودند، در مقابل سفارت انگليس تظاهرات کردند و عده‌اي هم به داخل سفارت وارد شدند.

 

وي افزود: اين خشم برخاسته از چند دهه اقدامات سلطه‌طلبانه‌اي انگليس در ايران است که گوشه‌هايي از آن مربوط به دوران صدر مشروطه و بقيه آن در طول ادوار تسلط بخشيدن به نظام ايران است.

 

رئيس مجلس همچنين گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي که دست انگليس و آمريکا از ايران کوتاه شد، همچنان راه دشمني با ملت ايران سرلوحه اقدامات اين کشورها بود.

 

لاريجاني اضافه کرد: اقدام عجولانه در شوراي امنيت براي محکوم کردن اقدام دانشجويان براي سرپوش گذاشتن بر جنايات گذشته انگليس و آمريکا است.

 

وي همچنين تصريح کرد: اين وقايع در حالي است که پليس براي حفظ آرامش تلاش خود را انجام داد. اما سؤال اين است آيا در سال 59 که عده‌اي ضد انقلاب به سفارت ايران در لندن حمله کردند و ساختمان سفارت ايران را ويران نمودند و افرادي مجروح کردند و چند نفر شهيد شدند چرا فورا جلسه شوراي امنيت تشکيل نشد و انگليس محکوم نشد.

 

رئيس مجلس ادامه داد: اين روش فريبکارانه است که سبب عدم ثبات در امنيت جهاني مي‌شود.

 

لاريجاني همچنين تاکيد کرد: مجلس شوراي اسلامي ضمن دعوت به آرامش و ايجاد نظم و اجراي قانون، رفتار عجولانه آمريکا و انگليس را در ماجراجويي پيرامون اين اقدام دانشجويان را فرصت طلبي مي‌داند که قصد دارند از اين مسئله سوءاستفاده کنند وگرنه اقدام مجلس در کاهش سطح روابط با انگليس اقدامي قانوني بود.

 

وي در اين رابطه افزود: چرا پس از اين اقدام قانوني نيز با الفاظي که حاکي از دشمني است، پاسخ دادند.

 

رئيس مجلس همچنين گفت: مجلس شوراي اسلامي روش قانوني مصوب خود را چاره‌ساز مي‌داند و اجراي آن را در شرايط فعلي لازم مي‌پندارد.

 

پس از سخنان علي لاريجاني نمايندگان مجلس با سر دادن شعارهايي از جمله "مرگ بر انگليس و مرگ بر آمريکا" از نطق رئيس مجلس حمايت کردند.

نظر شما