جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۶۸۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
موسس وب سايت ويكي‌ليكس در اظهاراتي انتقادي هشدار داد كه اينترنت به بزرگترين "ماشين رهگيري اطلاعات شخصي" افراد تبديل شده است و دولتهاي جهان از اين شرايط به نفع اهداف خود سوءاستفاده مي‌كنند.

 الف به نقل از خبرگزاري فرانسه: جوليان آسانژ موسس وب سايت ويكي‌ليكس اين اظهارات را از طريق ويدئوكنفرانس در سخنراني براي روزنامه‌نگاران در هنگ‌كنگ اعلام كرد.

 

آسانژ از اينكه خود را يك خبرنگار و يا روزنامه‌نگار خوانده دفاع كرد و گفت كه هدف بعدي ويكي ليكس تضمين اين است كه اينترنت ديگر ابرازي براي رهگيري اطلاعات مردم توسط دولتها و شركتها نباشد.

 

موسس وب سايت ويكي‌ليكس كه هم اكنون به دليل اتهام‌هايي در زندان خانگي در لندن به سر مي برد، از خبرنگاران و روزنامه نگاران و جريان رسانه‌اي در جهان به دليل اينكه در برابر سازمانهاي قدرتمند و مخفي بيش از حد نرمش به خرج مي دهند و بعضا روابط دوستانه‌اي با آنها دارند، انتقاد كرد و گفت: اين سازمانهاي قدرتمند و مخفي در سراسر جهان بايد در برابر اقداماتي كه انجام مي دهند، پاسخگو باشند و خبرنگاران نبايد به ابزاري براي تحقق اهداف اين سازمانها تبديل شوند.

 

جوليان آسانژ تصريح كرد: اينترنت به بزرگترين ماشين رهگيري اطلاعاتي كه تاكنون ديده‌ايم تبديل شده است و دولتها از اين فرصت سوءاستفاده كرده‌اند. شاهد اين هستيم كه نسبت به هر زمان ديگري اطلاعات شخصي بيشتر افراد در اينترنت قرار دارد.

نظر شما