شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
گالري‌هاي تهران هفته آينده ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از هنرمندان جوان و پيشکسوتاني چون محسن وزيري‌مقدم، پرويز تناولي و مرتضي مميز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي اثر، اعتماد، محسن، گلستان، ماه مهر، شيرين، فروهر، ساربان، هما، الهه، مميز و تابستان خانه هنرمندان از روز جمعه 18 آذرماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از نقاشي‌ها، مجسمه‌‌ها، فرش‌ها و پوسترهاي هنرمندان جوان و پيشکسوت خواهند بود.

گالري‌هاي تالار وحدت،‌ آرت سنتر، ماه، سين، ميرميران، صبا،‌ اکو، راه ابريشم، آن و ايده نيز از هفته‌هاي گذشته نمايشگاه‌هايي را برپا کرده‌اند که در روزهاي آتي ادامه خواهد داشت.




هايپر رئاليسم نوراني در اثر

گالري اثر از روز جمعه 18 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي هايپر رئاليسم امين نوراني با عنوان «عمل، در درون ترديد» خواهد بود. اين نمايشگاه تا هفتم دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه 25 آذر و 2 دي، از ساعت 11 تا 20 با مراجعه به گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، روبروي خانه هنرمندان، شماره 16، از اين آثار ديدن کنند.



فرش‌هاي تناولي در اعتماد

مجموعه‌اي از فرش‌‌هاي پرويز تناولي، مجسمه‌ساز پيشکسوت، از روز جمعه 18 آذرماه در گالري اعتماد به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه که مراسم افتتاح آن در روز جمعه ساعت 14 تا 20، با رونمايي کتابي از اين آثار همراه خواهد بود،‌ تا 23 آذرماه در گالري اعتماد برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 21 الز نمايشگاه ديدن کنند.

تناولي در يادداشتي بر اين نمايشگاه نوشته است: «از همان زمان که پا به دنياي فرش گذاشتم، به فکر داشتن سهمي ازآن نيز شدم و اقدام به تهيه طرح‌هايي مناسب براي فرش کردم. اما پس از چندي دريافتم راه سختي را در پيش گرفته‌ام. اصول محکم و جاافتاده فرش ايران و قدمت چند هزار ساله آن، آن‌را به‌صورت هنري ويژه و جدا از ديگر هنرها در آورده است. به همين جهت هم دخل و تصرف‌هاي «نا معقول» را نمي‌پذيرد. البته اين به اين معني نيست که فرش ايران هنري منجمد و غير قابل انعطاف است. نگاهي سريع و گذرا به دوره‌هاي مختلف اين هنر به‌خوبي تحولات زنده و مستدام آن را نشان مي‌دهد. اما اين تحولات هميشه همگون و هماهنگ با دنياي بهشت‌گونه فرش بوده است. با توجه به امور فوق دست به کار فرشبافي شدم اما هيچگاه در صدد آميختن طرح‌هاي نقاشان اروپايي و يا چيزي برگرفته از آنها نشدم و اساس هر دسته از فرش‌هاي خود را چه تصويري، چه شيري و چه گبه بر اساس اين فرش‌ها بنا کردم.»

گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 واقع است.






مرزهاي گالري محسن

گالري محسن در ادامه نمايشگاه‌هاي گروهي و موضوعي خود از روز جمعه 18 آذرماه ميزبان نمايشگاهي با عنوان «مرز» خواهد بود. در اين نمايشگاه گروهي ميکس مديا، 15 اثر از 15 هنرمند به نمايش در خواهد آمد. نمايشگاه «مرز» در برگيرنده آثار هنرمنداني چون علي اتحاد، نغمه اصلاني، هما بذرافشان، علي‌رضا بشيرراد، فرشاد تفرجي، تبسم تهم، حسين زينالپور، مژده سجادي، امير شبگير، بهار طاهري، مسعود عابدي، آساره عکاشه، علي ميرآقاسي، محمود نورايي و سابرينا هوراک است. اين نمايشگاه تا 23 آذرماه در گالري محسن واقع در خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 ميزبان علاقمندان است.






نقاش جوان در گلستان

نمايشگاهي از آثار رايکا ميلانيان، نقاش جواني که ليلي گلستان معتقد است آثارش هر بار بهتر از پيش شده است، روز جمعه 18 آذرماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 23 آذر برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 براي بازديد از آثار ميلانيان، به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.







تا سر حد امکان در ماه مهر

نمايشگاهي از مجسمه‌هاي رضا يحيايي، خالق «گنبد آسمان» برج ميلاد، با عنوان «تا سر حد امکان» روز جمعه 18 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالري ماه مهر افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه تا پنجم دي‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز تعطيلات رسمي از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري ماه مهر در خيابان آفريقا(جردن)، کوچه نيلوفر، پلاک 7 واقع است.





چرخ زندگي، رها در فضايي بي‌انتها

گالري شيرين از روز جمعه 18 آذر ميزبان دو نمايشگاه نقاشي با عنوان‌هاي «چرخ زندگي» و «رها در فضاهايي بي انتها» خواهد بود. معصومه عبيري‌نيا مجموعه آثارش با عنوان «چرخ زندگي» را از روز جمعه 18 آذرماه به گالري شيرين مي برد.

اين نمايشگاه تا روز 30 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين اثار به گالري شيرين واقع در خيابان ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند. همچنين از روز جمعه 18 آذرماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي صفا حسيني با عنوان «رها در فضاهايي بي‌انتها» در گالري شيرين افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه نيز تا پايان آذر ادامه خواهد داشت و همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.





گالري فروهر ميزبان يک پيشکسوت

نمايشگاه گزيده‌اي از آثار محسن وزيري‌مقدم روز جمعه 18 آذر از ساعت 16 تا 20 در گالري فروهر افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه گزيده‌اي از نقاشي‌هاي يکي از پيشکسوتان نقاشي مدرنيست ايران به نمايش گذاشته مي‌شود. محسن وزيري‌مقدم در سال 1303 در تهران متولد شده است. وي متعلق به يکي از خانواده‌هاي ثروتمند و بزرگ تفرش است كه در دوران قاجار به دربار راه يافتند و به مقام‌هاي مهمي هم چون وزارت رسيدند.

وي در سال 1327 در رشته نقاشي از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شد و در سال 1334 تحصيل را در ايتاليا از سر گرفت. در سال 38 از آکادمي هنرهاي زيباي رم دانشنامه گرفت و در سال‌هاي 1958، 1960 و 1962 در بينال بزرگ ونيز شرکت کرد.

وزيري‌مقدم نمايشگاه‌‌هاي انفرادي بسياري برپا کرده و در نمايشگاه‌ةاي گروهي بسياري نيز حضور داشته است. وي همچنين علاوه بر دريافت جوايز متعدد از جشنواره‌هاي بين‌المللي، لوح افتخار «شخصيت اروپايي» را در سال 2006 از آن خود کرده است. نمايشگاه گزيده‌ آثار وي در گالري فروهر تا پنجم دي ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 تا 20، پنجشنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌ها از ساعت 18 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري فروهر در خيابان آفريقا(جردن)، نبش بلوار کلستان،‌شماره 2 واقع است.







جام وجود بر ديوارهاي گالري ساربان

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي محسن کياني با عنوان «جام وجود» با الهام از اشعار حافظ روز جمعه 18 آذر در گالري ساربان برپا مي‌شود.

کياني در آثار اين نمايشگاه از ديوان حافظ الهام گرفته و علاوه بر آن، شهر شيراز نيز الهام بخش وي بوده است. کياني درباره نقش حافظ در آثارش مي‌گويد: «من از ديوان حافظ به عنوان راهنماي خويش در هنر استفاده مي‌کنم که مرا به سوي پاسخي براي پرسش‌هايم و نشان دادن مسير، راهنمايي مي‌کند.»

در اين نمايشگاه 30 اثر نقاشي در ابعاد مختلف و با تکنيک ترکيب مواد بر روي بوم به نمايش درخواهد آمد. «جام وجود» روز جمعه 18 آذر از ساعت 16 افتتاح مي‌شود و تا 25 آذرماه همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. گالري ساربان واقع در خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8، سه‌شنبه‌ها تعطيل است.

محسن کياني در سال 1349 در شيراز به دنيا آمد و پس از اخذ کارشناسي و کارشناسي ارشد نقاشي، دکتراي معماري خود را از انگلستان گرفته است. کياني تاکنون در بيش از 60 نمايشگاه بين‌المللي در کشورهاي انگلستان، آلمان، ژاپن، ترکيه و پاکستان حضور داشته است. اين هنرمند که سابقه تدريس در دانشگاه شهر بيرمنگهام را دارد، در حال حاضر در دانشگاه هنر اصفهان تدريس مي‌کند.



«پرتره هيچکس» در هما

گالري هما نيز از روز جمعه 18 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شيده تامي با عنوان «پرتره هيچکس» خواهد بود. اين نمايشگاه فيگوراتيو، تا 29 آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار در گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 مراجعه کنند.

شيده تامي از معدود زنان هنرمندي ست که از دهه 70 تا کنون به شکل حرفه اي در حوزه نقاشي و مجسمه فعاليت کرده‌اند. فريدون آو، هنرمند و هنرشناس شهير در مقدمه اين نمايش مي‌نويسد: «جرئت ، باور و سخت کاري معجوني قدرتمند است . شيده سبکي قوي و مصالحه ناپذير دارد . يا از آن خوشتان مي‌آيد و يا بدتان مي‌آيد . خيلي‌ها از کارهايش مرعوب مي‌شوند . اين همه شجاعت در يک نفر ترسناک هم هست. اما شايد اين چيزي است که هنر و هنرمند را مي‌سازد: شجاعت، باور و سخت‌کاري.»







سلامت در گالري الهه

الميرا سلامت از روز جمعه 18 آذرماه مجسمه‌هايش را به گالري الهه مي‌برد. اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 28 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين مجسمه‌‌ها به گالري الهه واقع در خيابان آفريقا (جردن)، خيابان گلفام، شماره 47 مراجعه کنند.




به ياد مميز در خانه هنرمندان



«يک نفر هميشه استثناء است» نام نمايشگاهي است از پوسترهاي منتخب طراحان گرافيک ايران که به ياد مرتضي مميز برگزار مي شود. اين نمايشگاه به بهانه ششمين سالروز درگذشت زنده‌ياد مرتضي مميز، روز جمعه 18 آذرماه ساعت 17 در تالار زمستان خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود و تا 30 آذر ادامه خواهد داشت.



همچنين بنياد مميز امسال نيز چون هرسال، در ششمين سالروز درگذشت زنده‌ياد مميز نمايشگاهي از آثار «نيکولاس تراکسلر» گرافيست برجسته سوئيسي با عنوان «بداهه‌سازي بصري» را برپا ‌خواهد کرد. اين مجموعه نيز روز جمعه 18 آذرماه در گالري مميز خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود. خانه هنرمندان ايران در خيابان کريمخان زند، خيابان ايرانشهر، کوچه برفروشان، باغ هنر واقع است.






نمايش عکس‌هاي تعزيه در تالار وحدت



نمايشگاه مجموعه‌اي از قديمي‌ترين عکس‌هاي تعزيه با عنوان «به تماشا...» به مناسبت ماه محرم از روز سه شنبه 8 آذر در تالار وحدت افتتاح شده است. اين عکس‌ها که 32 قطعه 100 در 70 سانتيمتري هستند، از کاخ موزه گلستان به امانت گرفته شده و بيشتر آن‌ها توسط عکاسان خارجي و تعدادي نيز توسط ناصرالدين شاه قاجار گرفته شده است. اين نمايشگاه که عکس‌هاي آن بيش از 100 سال قدمت دارند، به همت بنياد رودکي و با مشارکت کاخ موزه گلستان برگزار شده و به مدت يک ماه در تالار وحدت واقع در خيابان حاظ، خيابان استاد شهريار برپا خواهد بود. علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه از ساعت 10 تا 18 به تالار وحدت مراجعه کنند.





يادمان جعفر روحبخش در آرت سنتر

مجموعه آرت سنتر بار ديگر نمايشگاهي از آثار نقاشان معاصر ايران را به ياد جعفر روحبخش، يکي از چهره‌هاي شاخص مکتب سقاخانه، ‌برگزار کرده است. اين نمايشگاه که نمونه ديگري از آن در دي‌ماه سال گذشته در آرت سنتر برگزار شد، روز جمعه 11 آذرماه گشايش يافت.

جعفر روح‌بخش در سال 1317 شمسي در تهران متولد شد و تحصيلات خود را تا اخذ مدرک کارشناسي ارشد در رشته نقاشي ادامه داد. او كه از استادان رشته‌هاي طراحي، نقاشي و چاپ دانشگاه تهران بود در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي بسياري شرکت کرده و جوايزي نيز به دست آورد. وي که از چهره‌هاي شاخص مکتب سقاخانه در نقاشي معاصر ايران به شمار مي‌رود، در تاريخ هشتم ارديبهشت سال 1375 درگذشت.

بازديد از نمايشگاه يادمان اين هنرمند تا 22 آذر همه‌روزه از ساعت 12 تا 21 براي عموم امکان‌پذير است. مجموعه آرت سنتر همچنين از روز جمعه 11 آذرماه نمايشگاهي دونفره از مجسمه‌هاي برنزي رخساره و اميد بنايي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه نيز تا 22 آذرماه همه‌روزه از ساعت 12 تا 21 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

مجموعه آرت سنتر در خيابان شريعتي، ضلع شمال غربي پل صدر، پلاک 1716 واقع است.




«زنان ايراني» در گالري ماه

گالري ماه از روز جمعه 11 آذر ميزبان نمايشگاهي از تازه‌ترين آثار رضوان صادق‌زاده، مدرس و عضو هيئت علمي دانشگاه هنر ، است. اين نمايشگاه تا سه‌شنبه 22 آذر ادامه خواهد داشت. گالري ماه واقع در خيابان آفريقا کوچه گلستان شماره 89 يکشنبه‌‌ها تعطيل است. رضوان صادق‌زاده متولد سال 1343 در اردبيل و فارغ‌التحصيل رشته نقاشي در مقطع کارشناسي ارشد از دانشگاه هنر تهران است. وي همچنين عضو هيئت علمي دانشگاه هنر بوده و هم‌اکنون رياست دپارتمان نقاشي اين دانشگاه را بر عهده دارد. آثار صادق‌زاده عموما فيگوراتيو و متاثر از نقاشي ايراني است و اغلب زناني را از زوايايي مينياتوري در لباس‌هايي سرشار از رنگ و نقش تصوير مي‌کند که در فضايي ساده و آرام جاي گرفته‌اند. صادق‌زاده که تاکنون بيش از 10 نمايشگاه انفرادي و 50 نمايشگاه گروهي در ايران و خارج از کشور برگزار کرده، برگزيده‌ چهارمين دوسالانه‌ نقاشي تهران در سال 1378، برنده جايزه‌ نفر سوم نمايشگاه «سرزمين من» در لندن در سال 2000 و تقدير‌شده در دوسالانه‌ نقاشي جهان اسلام در موزه‌ هنرهاي معاصر تهران است.





عصر جمعه در گالري سين

گالري سين از روز جمعه 11 آذر ميزبان نمايشگاهي از عکس‌هاي زروان روحبخشان با عنوان «عصر جمعه: مکعب سفيد» است.

اين نمايشگاه به مدت دو هفته تا 22 آذر همه‌روزه از ساعت 15 تا 21 ميزبان علاقمندان خواهد بود. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.






نمايش عکس‌هاي سفره‌هاي حسيني در خانه هنرمندان

اولين نمايشگاه تخصصي عکس سفره‌هاي حسيني با آثار جمعي از هنرمندان سه‌شنبه هشتم آذر در محل خانه هنرمندان افتتاح شد. اين نمايشگاه که از سوي اين سايت به عنوان دبيرخانه دائمي مسابقات فرهنگي هنري سفره‌هاي ايراني اسلامي و با حمايت خانه هنرمندان ايران، به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) در نگارخانه ميرميران برپا شده است، شامل 17 تابلو عکس در ابعاد 90 ×60 است که از بين 72 عکس منتخب و برگزيده مسابقات دو دوره گذشته عکاسي از سفره‌هاي حسيني توسط شوراي هنري خانه هنرمندان ايران انتخاب شده‌اند. موضوع اين عکس‌ها به گوشه‌اي از آيين سوگواري ايرانيان در ايام محرم و صفر و نذورات ايشان به طور مشخص و اختصاصي مي‌پردازند. طراح و دبير اين نمايشگاه و مسابقات محمدصالح حجت‌الاسلامي است و داوري مسابقات مذکور را محمد مهدي رحيميان، مجتبي آقايي، يدالله عبدي، حسين بهرامي، فرامرز عامل بردبار، مهدي سروري و مهدي توکليان برعهده داشتند.

ابراهيم باقرلو، محمود بازدار، اکبر ترابي، مهدي جهانگيري، محمدصالح حجت‌الاسلامي، سيدعلي حسيني‌فر، رضا رادپور، سهيل زندآذر، حميد شعفي‌زاده، مرتضي صالحي، جواد عسگراوغلي، سيد ابوالفضل عدل، داوود کهن ترابي، حسن قائدي، منصوره معتمدي و غلامحسين محبي از جمله هنرمنداني هستند که آثارشان در اين نمايشگاه ارائه شده است. در روز اختتاميه اين نمايشگاه نيز دو تن از خاطره‌نويسان منتخب سال‌هاي گذشته خاطره ارسالي خود را در جمع حضار مي‌خوانند.






نگين‌هاي نگارگري در صبا



اولين مرحله از «هشتمين دوسالانه ملي نگارگري ايران» در بخش اساتيد مدعو در نگارخانه‌هاي لرزاده و صبا برپاست. «هشتمين دوسالانه ملي نگارگري ايران» عصر سه شنبه اول آذر در موسسه صبا افتتاح شد. در بخش مدعوين دوسالانه هشتم، در نگارخانه لرزاده آثاري از استادان شاخص و صاحب سبك همچون هادي تجويدي، علي مطيع، محمد تجويدي، محمد باقر آقاميري، حسين عصمتي، اردشير مجرد تاكستاني، عباس جمالپور و مجيد مهرگان در قالب هاي نگارگري و تذهيب به چشم مي خورد. يكي از آثار نفيس اين بخش، تابلو مشهور «در مجلس سلطان محمود غزنوي» اثر استاد فقيد علي مطيع است. در نگارخانه صبا نيز آثاري از چهره‌هاي آشنا و شاخص هنر نگارگري و تذهيب در سال‌هاي اخير كه بسياري از آن‌ها صاحب شيوه هاي ابداعي و تركيب خاص خود نيز هستند، از جمله هادي آقاميري،‌ جليل جوكار، فريدون جوقان، امير طهماسبي و مهر زمان فخار منفرد ديده مي‌شود. اين آثار در قالب‌هاي شمسه، ترنج، نقوش بديع تركيبي، گل و مرغ و نگارگري به نمايش در آمده است.

بخش اساتيد مدعو هشتمين دوسالانه ملي نگارگري، با ارائه 62 اثر از سه نسل از صاحب نامان اين هنر، در چند دهه اخير نمايي از روند كيفي در نگارگري و تذهيب و هنرهاي وابسته به آن را پيش چشم همه علاقه‌مندان پيگير اين هنر نهاده است.



موسسه صبا تا 30 آذر ميزبان هشتمين دوسالانه ملي نگارگري ايران، در اين بخش خواهد بود. علاقه مندان براي بازديد مي‌توانند به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند.






صنايع دستي بوليوي و ونزوئلا در موسسه اکو

نمايشگاه آثار هنري و صنايع دستي کشورهاي بوليوي و ونزوئلا با عنوان «قلب فرهنگي جهان» در نگارخانه مؤسسه فرهنگي اکو برپاست.

اين نمايشگاه که با آثاري از هنرهاي سنتي و صنايع دستي کشورهاي بوليوي و ونزوئلا روز جمعه چهارم آذر ماه با حضور سفيران اين کشورها در ايران و رئيس مؤسسه فرهنگي اکو گشايش يافت، شامل آثار هنري همچون عکس، نقاشي، سازهاي سنتي، پارچه‌هاي ارزشمند، کلاه‌ها و سبدهاي حصيري است که با هدف معرفي و آشنايي با فرهنگ و هنر دو کشور بوليوي و ونزوئلا برگزار شده است. نمايشگاه آثار هنري و صنايع دستي کشورهاي بوليوي و ونزوئلا تا 18 آذرماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 10 تا 20 و روزهاي جمعه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان و علاقمندان خواهد بود. نگارخانه مؤسسه فرهنگي اکو در خيابان شهيد موحد دانش (اقدسيه)، کوچه ناز، پلاک 10 واقع است.






«خواب‌گردي» در راه ابريشم

گالري راه ابريشم از روز جمعه چهارم آذرماه ميزبان نمايشگاهي از آثار تصويرسازي پويا پرهيزکار است.

مراسم افتتاح اين نمايشگاه که عنوان آن «خواب گردي» است، روز جمعه 4 آذر برگزار شد و علاقمندان مي‌توانند تا 21 آذر در طول هفته از ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري راه ابريشم واقع در فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103 روزهاي جمعه تعطيل است.






شهرزاد منعم در اتاق 101



گالري «آن» از روز جمعه چهارم آذرماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شهرزاد منعم با عنوان «اتاق 101» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا روز سه‌شنبه 22 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 در گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، پلاک 40 از اين آثار بازديد کنند.





«عصر جمعه» مميز در گالري ايده

گزيده‌اي از تصويرسازي‌هاي دهه‌ چهل مرتضي مميز با عنوان «عصر جمعه» در گالري «ايده» به نمايش درآمده است. اين مجموعه از چهارم آذرماه و در آستانه ششمين سالروز درگذشت پير گرافيك ايران به نمايش گذاشته مي‌شود.



زنده ياد مميز اين تصويرسازي‌ها را در دهه‌ چهل براي کتاب هفته خلق کرده بود كه شامل سبک‌هاي متفاوتي از کارهاي اين هنرمند برجسته است و پرکاري و خلاقيت کم‌نظير مميز در اين تصويرسازي‌ها باعث شناخته شدن او شد.



اين نمايشگاه تا 18 آذرماه در گالري «ايده» به نشاني تهران، خيابان کريم‌خان زند، خردمند شمالي، خيابان هجدهم، شماره 26 برپا خواهد بود.





نظر شما