پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
در مراسم تجليل از شاعران بصيرت آفرين مطرح شد؛
شب گذشته در مراسمي در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد از تعدادي از شاعران بصيرت آفرين تجليل شدند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي مرکز مقاومت بسيج شهرداري تهران حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در سخناني به اهمييت نقش شاعران و هنرمندان در تبيين فرهنگ ولايت پرداخت .

رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هنر و بويژه شعرو شاعري نيز در نگاه ائمه معصومين (ع( جايگاه ويژه اي داشت تا جايي که حضرت اميرالمومنين (ع) پيراهني را که هزار روز در آن هزار رکعت خوانده بودند – جمعا يک ميليون رکعت نماز مي شود – به عنوان صله به شاعري داد که اهمييت جايگاه ولايت را در اشعار خود تبيين کرده بود.

حجت الاسلام قرائتي گفت: استناد به آيات و روايات ، پرهيز از زياده گويي و تملق و نيز تحقير نکردن ديگران براي بزرگ نشان دادن امر ولايت از ويژگي هاي شعر ولايي است.

امير جعفري فرمانده مرکز مقاومت بسيج شهرداري تهران نيز در اين مراسم به اهميت تبعيت از ولايت و ثمرات و نتايج آن در جامعه پرداخت.

در ادامه اين مراسم تعدادي از شاعران بصيرت آفرين که در جريان فتنه 88 با آثار خود به شفاف شدن فضاي غبارآلود آن روزها کمک کرده بودند اشعار خود را قرائت کردند.

در اين همايش همچنين از مرتضي اميري اسفندقه ، پروانه نجاتي ، قادر طهماسبي ، ولي ا... کلامي، محمدرضا موحديان، علي محمد مؤدب، کاظم رستمي، محمدمهدي سيار، سيدمحمد باباميري، ميلاد عرفان خالقي، محسن عرب خالقي، راضيه رجايي، حاج اصغر زنجاني و محمد حسين نعمتي به عنوان شاعران بصيرت آفرين تجليل و از نرم افزار شهيد مهدي رجب بيگي با حضور برادر اين شهيد بزرگوار رونمايي شد.

اين نرم افزار شامل تمام دست نوشته هاي باقي مانده از شهيد رجب بيگي شامل مقاله، تحليل ، شعر ، طنز و ... است که برخي از آنها با نام مستعار « م.فني » در برخي نشريات روزهاي اول انقلاب به چاپ رسيده است . به جز تصوير اين دست نوشته ها نسخه رايانه اي و قابل چاپ و درج در نشريات آن ها نيز در دسترس کاربران خواهد بود. دو فيلم مستند از زندگي شهيد رجب بيگي و يک مستند درباره شهداي لانه جاسوسي آمريکا يعني عزيزاني که در تسخير لانه شيطان نقش داشتند و بعدها به شهادت رسيدند نيز در اين نرم افزار گنجانده شده است.

نظر شما