پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
افتتاح بيش از 10 نمايشگاه تازه
بيش از 10 گالري‌ در تهران از هفته آينده ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از هنرمندان تجسمي هستند و عکاسان بخش عمده‌اي از اين نمايشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

گالري‌هاي افرند، هما،‌ شماره 6، اثر، ماه، مهروا، گلستان، فروهر، سيحون، آتبين و اعتماد در هفته‌هاي آينده نمايشگاه‌هاي تازه‌اي را در حوزه هنرهاي تجسمي ميزباني مي‌کنند. گالري‌‌هاي آن، شيرين، نار، سين، ساربان، موزه هنرهاي معاصر تهران، ايده و راه ابريشم نيز از روزها و هفته‌‌هاي گذشته ميزبان نمايشگاه‌‌هايي هستند که همچنان ادامه خواهد داشت.




وضعيت تفکر در سيحون


نمايشگاه نقاشي‌هاي امير آقايي با عنوان «وضعيت تفکر» در حمايت از بيماران مبتلا به سرطان موسسه خيريه بهنام دهش‌پور عصر جمعه نهم دي‌ماه در گالري سيحون افتتاح مي‌شود.




پرويز براتي در يادداشتي بر اين نمايشگاه نوشته است: «تجربه‌آزمايي‌هاي اميرآقايي در نقاشي، به نظر، فراتر از ماجراجويي‌هاي معمول ِ بازيگران سينما و تلويزيون در عرصه نقاشي و عکاسي است. مهم‌تر از اين‌ها، انتخاب زبان انتزاع از يک سو و انتخاب فرم دايره از سوي ديگر است که مي‌تواند به جسارت اين نقاش در انتخاب ترکيب‌بندي تعبير شود. دايره - و نيز مربع- فرم‌هاي دشوار نقاشي هستند. دليل دشواري کشيدن دايره آن است که به شدت احساس حرکت را تداعي مي‌کند .اين حرکت البته بايد کاملاً حساب‌شده و دقيق باشد. متاسفانه در نقاشي‌هاي انتزاعي موجود، به دليل ساده‌انگاري اين شيوه نقاشي، شاهد عدم دقت در ترکيب‌بندي‌هايي هستيم که سوداي تداعي «حرکت» دارند.»




اين نمايشگاه تا 21 دي ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 18 براي بازديد از آن به گالري سيحون واقع در خيابان وزرا،‌کوچه چهارم، شماره 11 مراجعه کنند.






نقاشي‌هاي گليمي در گالري آتبين


گالري آتبين از عصر جمعه نهم دي ميزبان تازه‌ترين آثار مريم رحيمي نمين خواهد بود. اين سومين نمايشگاه انفرادي اين هنرمند در نگارخانه آتبين است و در آن 10 اثر با تكنيك اكريليك روي بوم و در ابعاد بزرگ به نمايش در مي‌آيد. رحيمي نمين اين‌بار هم نقاشي‌هايي بر اساس موتيف‌هاي گليم و دست‌بافته‌هاي ايراني خلق كرده است كه المان‌هايي از طبيعت مانند درختان و نيز نگاه نيمه انتزاعي هنرمند اين آثار را مختص او ساخته است. تاكيد نقاش بر نقوش ايراني و فريبندگي‌هاي هنرمندانه گليم‌ها، نوعي تلنگر بر نسل جوان امروز است كه ميراث مادري خود را از ياد برده است. اين نمايشگاه تا 20 دي داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از اين آثار در گالري آتبين واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 42 ديدن کنند.






ديوار‌ گروهي در افرند


مراسم افتتاح اين نمايشگاه که مجموعه‌اي از طراحي‌ها و نقاشي‌هاي 23 هنرمند را به نمايش خواهد گذاشت، روز جمعه نهم دي‌ماه از ساعت 16 تا 21 در گالري افرند برگزار مي‌شود.



ترانه صادقيان، نسرين ارغواني‌فرد، ميترا برميخته، نبيل توکلي، زهرا جعفري، علي دانشمند، سميرا دريا، مهرانگيز زينلي، مهرنوش سنقري، مرضيه شاد، امير شلماني، سمن صارمي، هديه عطااللهي، ناهيد علاقبند، غزل فتح‌اللهي، رضا فيض، بهادر قلي‌پور، زينب مدير، روزبه مشعشعي، الهه مقصودي، کيوان مهربخش، ميثم نژادرسولي و مهسا هدايتي هنرمندان اين نمايشگاه هستند که طراحي‌ها و نقاشي‌هايشان را ارائه مي‌کنند. نمايشگاه «ديوار» تا روز جمعه 16 دي‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه 13 دي، از ساعت 15 تا 19 براي بازديد از اين اثار به گالري افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد،‌خيابان جهان‌ارا، خيابان نوزدهم(جلال حسيني)، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 مراجعه کنند.






هما و آليس در سرزمين پارسي


گالري هما از روز جمعه 16 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از عکس‌هاي بابک کاظمي است. اين مجموعه با عنوان «آليس در سرزمين پارسي»‌ مجموعه‌اي از تازه‌ترين عکس‌هاي اين هنرمند متولد اهواز است که نمايش آن تا 27 دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 براي بازديد از آن به گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 مراجعه کنند. گالري هما هم‌اکنون ميزبان نمايشگاهي از مجسمه‌هاي فرشيد مثقالي است که تا 13 دي‌ماه ادامه خواهد داشت. فرشيد مثقالي يکي از شاخص‌ترين چهره‌هاي فرهنگي قرن بيستم ايران است و بسياري از هنرها از جمله عکس، گرافيک و تصويرگري معاصر و همچنين انيميشن با کوشش‌هاي او به سرانجام امروزين خود رسيده‌اند . گالري هما از روز جمعه دوم دي ماه مجموعه‌اي از مجسمه‌هاي اين هنرمند را براي علاقه‌مندان به نمايش خواهد گذاشت. مجسمه‌هاي مثقالي به زعم بسياري از هنرشناسان از شخصي‌ترين تجربيات در مجسمه‌سازي معاصر ايران محسوب مي‌شوند و به دليل چالش بزرگي که رودرروي سنت خشک مدرنيستي قرار داده‌اند از جايگاه ويژه‌اي در تاريخ هنر اين مرز و بوم برخوردارند.





پارنج در شماره 6


نمايشگاهي از عکس‌‌هاي مسيح شريف‌موسوي از روز جمعه نهم دي‌ماه در گالري شماره 6 برگزار مي‌شود. مراسم افتتاح اين نمايشگاه با عنوان «پارنج»، روز جمعه از ساعت 17 تا 20 برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌‌توانند براي بازديد از اين آثار تا 19 دي‌‌ماه همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 به گالري شماره 6 مراجعه کنند. گالري شماره 6 در خيابان خردمند شمالي، کوچه هجدهم، پلاک 6 ، طبقه همکف واقع است.




احساسات كاذب در اثر


رضا عظيميان از روز جمعه نهم دي‌ماه گزيده‌اي از تازه‌ترين مجموعه نقاشي‌هايش «دانلودها» را با عنوان «احساسات کاذب» به نمايش مي‌گذارد.


در اين مجموعه 10 اثر از عظيميان که دانشجوي رشته جامعه‌شناسي است به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نقاش 34 ساله در اين مجموعه به معضلات اجتماع مدرن و هويت انساني پرداخته است.


«احساسات كاذب» تا 28 دي در گالري اثر برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري اثر در خيابان ايرانشهر، کوچه برفروشان، رو‌به‌روي خانه هنرمندان، پلاك 16 واقع است.




مجسمه‌هاي چوبي در ماه


گالري ماه از روز جمعه 16 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از مجسمه‌هاي چوبي کامبيز شريف خواهد بود. مراسم افتتاح اين نمايشگاه روز 16 دي از ساعت 16 تا 21 برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا روز سه‌شنبه 27 دي ماه روزهاي شنبه، ‌سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 15 تا 19 و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 19 از اين نمايشگاه ديدن کنند. کامبيز شريف تاکنون نمايشگاه‌هاي انفرادي و گروهي متعددي را در ايران و فرانسه برگزار کرده است. وي عضو انجمن مجسمه سازان ايراني، نخستين برگزيده سومين دوسالانه مجسمه‌سازي و برگزيده افتخاري چهارمين دوسالانه مجسمه‌سازي است. گالري ماه واقع در خيابان آفريقا، کوچه گلستان، شماره 89، روز شنبه 24 دي‌ماه تعطيل است.




مهروا و شب‌هاي تهران


همچنين گالري مهروا از روز جمعه نهم دي‌ماه ميزبان نمايشگاه گروهي عکس با عنوان «شب‌هاي تهران»‌ است. اين نمايشگاه تا روز پنج شنبه 29 دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري مهروا در خيابان کريم‌خان زند، خيابان آبان، طبقه زيرين کافه 78 واقع است.




فيگوراتيو سمانه احمدي در گلستان


گالري گلستان از روز جمعه نهم دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي فيگوراتيو سمانه احمدي است. اين نمايشگاه تا روز 14 دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.




عکس‌هاي شخصي در فروهر


گالري فروهر از روز جمعه نهم دي ميزبان نمايشگاه عکس‌هاي رهام شيراز با عنوان «شخصي در عمومي» خواهد بود. اين نمايشگاه تا روز 26 دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 تا 20، پنجشنبه‌‌ها 12 تا 18 و جمعه‌ها 18 تا 20 به گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا(جردن)،‌نبش بلوار گلستان، پلاک 2 مراجعه کنند.




تعطيلات سال نو ميلادي در گالري اعتماد


هر دو شعبه گالري اعتماد در تهران و دوبي، اين روزها در آستانه سال نو ميلادي به تعطيلات مي‌روند، ولي پس از آن گالري اعتماد تهران در روز جمعه 16 دي از ساعت 14 تا 20 مراسم افتتاحيه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سحر صفاريان را برگزار مي‌کند. اين نمايشگاه تا 24 دي ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 21 از اين آثار در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 ديدن کنند.


مريم حق‌پرست در ايده

مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي مريم حق‌پرست اين روزها در گالري «ايده» به نمايش درآمده است. در اين نمايشگاه 24 اثر با تکنيک آبرنگ، گواش و آکريليک ارائه شده است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي مريم حق‌پرست تا 16 دي‌ماه در گالري ايده واقع در خيابان کريمخان، خيابان خردمند شمالي، کوچه 18، شماره 26 برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به اين گالري مراجعه کنند.



«سياه‌کلام» رضا پناهي در آن


گالري آن و بنيان فرهنگي آن از روز جمعه دوم دي‌ماه آثاري از رضا پناهي را در مجموعه‌اي با عنوان «سياه کلام» ميزباني مي‌کنند. اين نمايشگاه که در فاصله دو جمعه از دوم تا 23 دي‌ماه برپا خواهد بود،‌ همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها از ساعت 11 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان است و نشستي با هنرمند نيز در روز جمعه 16 دي‌ماه از ساعت 18 تا 20 در گالري آن برگزار خواهد شد.


نگارستان آن و بنيان فرهنگي هنري آن در ونک، خيابان سئول، شماره 44 و 40 واقعند.




عذاب و اکستازي در گالري شيرين


گالري شيرين از روز جمعه دوم دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي گروهي با عنوان «عذاب و اکستازي» است. اين نمايشگاه تا روز 14 دي ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين مجموعه همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 به گالري شيرين واقع در خيابان ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند.



ايراندوست در گالري نار


گالري نار از روز پنجشنبه يکم دي‌ماه نمايشگاهي از آثار حسين ايراندوست را ميزباني مي‌کند. علاقمندان مي‌توانند تا روز 13 دي‌ماه همه‌روزه به‌جز پنجشنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري نار مراجعه کنند. گالري نار در خيابان ولي‌عصر(عج)، بين محموديه و زعفرانيه، پاساژ رولکس واقع است.




زمستان در سين


گالري سين از دوم ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سروش دبيري با عنوان «پنجره‌‌ها»‌ است که تا 11 دي ادامه خواهد داشت. همچنين از 16 دي‌ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي ماني غلامي و مهدي احمدي، در گالري سين افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه توسط مهران راد جمع‌آوري شده است و تا 26 دي‌ماه از ساعت 15 تا 21 ميزبان علاقمندان خواهد بود. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.




گلشن خيال در ساربان


نمايشگاهي از نقاشي‌هاي حبيب‌اله صادقي با عنوان «گلشن خيال» از روز جمعه دوم دي ماه در گالري «ساربان» برپاست. حبيب‌اله صادقي که سال گذشته پس از 5 سال، تازه‌ترين آثار خود با عنوان «قطعه‌اي از بهشت» را در گالري ساربان به نمايش گذاشته بود، بخشي ديگر از آثار جديدش را که با همان نگاه خلق شده‌اند، به نمايش گذاشته است. اين آثار با تکنيک ترکيب مواد روي بوم خلق شده‌اند. «گلشن خيال» هشتمين نمايشگاه انفرادي حبيب‌اله صادقي به شمار مي‌رود. او پيش از اين بيش از 180 نمايشگاه داخلي و خارجي برگزار کرده است. نمايشگاه تازه وي نيز تا 16 دي‌ماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.


گالري ساربان در خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 واقع است.




«سوگ نگاره‌ها» در موزه هنرهاي معاصر تهران


نمايشگاهي از آثار هنرمندان معاصر با عنوان «سوگ نگاره‌ها» دوشنبه 28 آذرماه در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح شد. اين نمايشگاه در بخش اصلي آثار نقاشان معاصر ايران را پوشش مي‌دهد و به ارائه آثار نقاشي خلق شده با مضامين حماسه کربلا مي‌پردازد. در بخش ديگر نيز، آثاري در زمينه نگارگري و هنرهاي سنتي به نمايش گذاشته مي‌شود. مروري بر آثار نقاشي خيالي نگاري با نمايش آثاري از گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران نيز بخش ديگر نمايشگاه «سوگ نگاره‌ها» است.




يخ در راه ابريشم


نمايشگاه گروهي عکس با عنوان «يخ»،‌ مجموعه‌اي از آثار يحيي دهقانپور، مهران مهاجر، راميار منوچهرزاده،‌ مهردادنجم‌آبادي،‌علي ناجيان و حامد يغمائيان را از روز جمعه 25 آذرماه در گالري راه ابريشم به نمايش گذاشته است. علاقمندان مي‌توانند تا 12 دي‌ماه از شنبه تاچهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌‌ها از ساعت 17 تا 20 به گالري راه ابريشم واقعدر فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103 مراجعه کنند.



نظر شما