شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 از برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي فرهنگي هنري به مناسبت اربعين حسيني در اين منطقه خبر داد.

جعفر رييسيان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: كارگاه قصه‌هاي عاشورايي يكي از برنامه‌هايي است كه براي كودكان 4 تا 6 سال در نظر گرفته شده است. در اين كارگاه‌ها كه در 10 روز منتج به اربعين حسيني هر روز از ساعت 10 صبح در دارالقرآن مختار سليماني برگزار مي‌‌شود، كودكان با حضور كارشناس مربوطه وقايع مربوط به عاشورا و قيام امام حسين(ع) را بازگويي مي‌كنند.


رييس فرهنگسراي خاتم با اشاره به مسابقه نقاشي ويژه كودكان افزود: اين مسابقه با عنوان «تصويرگران كوچك، حماسه بزرگ كربلا را به تصوير مي‌كشند» در تمامي مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 برگزار مي‌شود و شركت‌كنندگان مي‌توانند تا 28 ماه صفر آثار خود را ارسال كنند.


وي تصريح كرد: كارگاه‌هاي شعر عاشورايي نيز با حضور اساتيد منطقه‌اي كه از ابتداي ماه محرم، پنجشنبه‌هاي هر هفته در فرهنگسراي خاتم برگزار مي‌شود اين هفته با بخش‌هاي ويژه‌اي به اربعين حسيني اختصاص دارد.


رييسيان‌زاده اجراي گروه تعزيه حضرت رقيه (س) ويژه بانوان را از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده به مناسبت اربعين حسيني عنوان كرد و ادامه داد: اين برنامه در پنج روز مانده به اربعين با موضوعاتي مانند اسارت و اتفاقات پس از عاشورا در دارالقرآن مختار سليماني ويژه بانوان برگزار مي‌شود.


به گفته وي، رقابت خوشنويسي با محوريت «اربعين حسيني» روز 15 دي همزمان با برپايي يک نمايشگاه خوشنويسي برگزار شد. در اين رقابت هنرجويان و اساتيد آثاري را با موضوع عاشورا و محرم خلق كردند. سبک اين آثار خوشنويسي نستعليق و برگرفته از احاديث و روايات ائمه اطهار (ع)، امام حسين (ع)، عاشورا و ماه محرم بود که با استقبال علاقه‌مندان به رشته تحرير درآمد.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 در پايان از اجراي بيش از 50 برنامه زمستاني در سطح اين منطقه خبر داد و گفت: جزييات بيشتر اين برنامه‌ها در روزهاي آينده اعلام مي‌شود.

نظر شما