پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران منتشر كرد:
کتاب‌هاي شهروند کوچولو 3 و 4 از سري محصولات آموزشي زمستان خانه‌هاي کودک شهر شکوفه‌‌ها توسط معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين دو کتاب از مجموعه «کودک امروز، شهروند فردا 3» توسط اداره آموزش معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران منتشر شده است. نويسنده اين مجموعه کتاب که پيش از اين شماره 1 و 2 آن منتشر شده، عظيمه حق‌گشايي است و کل مجموعه زير نظر شوراي نظارت شامل دکتر ابوالفضل بختياري،‌ دکتر مسعود حقيقي،‌عباس صابريان، دکتر حسين آقافرش‌فروش و حجت‌الاسلام محسن علي‌اکبريان تدوين شده است.


شاعر اين مجموعه سعيده موسوي‌زاده است و اجراي آن‌را گروه هنري مُلک برعهده دارد. کتاب‌هاي اين مجموعه با شمارگان 4000 نسخه و توسط موسسه نشر شهر چاپ و توزيع مي‌شوند.


هر دو کتاب «شهروند کوچولو 3» و «شهروند کوچولو 4» پس از پيش‌گفتار،‌ متني را در بردارند که شهري را به نام «شهر گوگولوها»‌ به کودکان معرفي مي‌کند و پس از اين متن، هر يک از کتاب‌ها شامل سه بخش يا سه گام هستند که اصول زندگي شهروندي را به واسطه متن و تصوير به کودکان آموزش مي‌دهد.
در «شهروند کوچولو 3» گام اول الگوي صحيح مصرف به‌ويژه مصرف منابع عمومي، گام دوم «شهر زيبا» و گام سوم «بهداشت فردي و تغذيه» نام دارد و در «شهروند کوچولو 4» ‌اين سه‌گام شامل عناوين «اصول ايمني»، «ورزش همگاني» ‌و «فرهنگ شهروندي» است.


آموزش از جمله راهبردهاي اساسي و هميشگي تحقق اهداف و ماموريت‌هاي اجتماعي و شهروندي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بوده است. ظرفيت گسترده امکانات آموزشي در اختيار سازمان در سرتاسر شهر،‌ مراکز وابسته به اين سازمان را بزرگ‌ترين و گسترده‌ترين شبکه‌هاي ارائه خدمات آموزشي غير رسمي در سطح کشور بدل کرده است.


در اين ميان بيش از 70 خانه کودک که توسط سازمان ايجاد و مديريت شده است، نشان از عمق توجه برنامه‌ريزان آموزشي به ضرورت و فوريت آموزش و تربيت نسل کودکان 4 تا 6 ساله در حوزه‌هاي شهروندي و اجتماعي با رويکرد ديني و بومي دارد.

 

 
برنامه‌ريزي آموزشي خانه‌هاي کودک به‌گونه‌اي است که علاوه بر تحقق اهداف نظام رسمي آموزشي اين گروه سني، ‌با شناسايي نقطه ضعف‌هاي سيستم‌هاي آموزشي موجود، توانمندسازي و افزايش مهارت‌هاي زندگي شهري و اجتماعي کودکان را در اولويت خود قرار داده است تا سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نقش خود را در تربيت شهروندان اخلاق‌مدار، مشارکت‌جو و مسئوليت‌پذير ايفا کند.


همچنين در طراحي نظام آموزشي خانه‌هاي کودک سعي شده است با جلب مشاوران مجرب و کارشناسان حاذق اين حوزه، ‌اهداف مترقي و کاملا متفاوت از ساير نظام‌‌ها و سيستم‌‌هاي آموزشي فعال کشور ارائه شود.


مجموعه کتاب‌هاي «شهروند کوچولو» نيز گامي در تحقق نظام جامع آموزشي خانه‌هاي کودک است.
دو کتاب «شهروند کوچولو 3» و «شهروند کوچولو 4» هر يک در 32 صفحه مصور رنگي در قطع رحلي کوچک منتشر شده‌‌اند و به قيمت 1800 تومان عرضه مي‌شوند.

نظر شما