شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پيامي ضمن تسليت شهادت دانشمند جوان، شهيد احمدي‌روشن در حادثه تروريستي در تهران، اين ترور بزدلانه را نشانه‌ي به بن‌بست رسيدنِ استكبار جهاني به سردستگي آمريكا و صهيونيزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پيشرونده‌ي ايران اسلامي دانستند.

به گزارش«شهر»، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پيامي ضمن تسليت شهادت دانشمند جوان، شهيد احمدي‌روشن در حادثه تروريستي در تهران، اين ترور بزدلانه را نشانه‌ي به بن‌بست رسيدنِ استكبار جهاني به سردستگي آمريكا و صهيونيزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پيشرونده‌ي ايران اسلامي دانستند.

متن پيام به اين شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم

شهادت دانشمند نخبه‌ي جوان، شهيدمصطفي احمدي روشن، اندوه ديگري بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پيشرفت جمهوري اسلامي نهاد. ما همگي شريك غم پدر و مادر و همسر و فرزند اين جوان مظلوم و برجسته و سرافرازيم.

اين ترور بزدلانه كه عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند كرد به جنايت كثيف و پليد خود اعتراف كنند و مسئوليت آن را بپذيرند مانند ديگر جنايات شبكه‌ي تروريزم بين‌الملل دولتي، با طراحي يا همراهي سرويسهاي سيا و موساد عمل شده و نشانه‌ي به بن‌‌بست رسيدنِ استكبار جهاني به سردستگي آمريكا و صهيونيزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پيشرونده‌ي ايران اسلامي است. آنها در اين رفتار شنيع و قساوت‌آميز نيز شكست خواهند خورد و به اغراض پليد و شريرانه‌ي خود دست نخواهند يافت. رشد شتابنده‌ي علمي و فتح قله‌هاي دانش كه با همت و عزم جوانان مؤمن و غيور و توانائي چون مصطفاي شهيد رونق يافته، امروز قائم به هيچ فردي نيست، اين يك جنبش تاريخي و برخاسته از يك عزم خلل‌ناپذير ملي است. ما به كوري چشم سران اردوگاه استكبار و نظام سلطه، اين راه را با قوت و اراده‌ي راسخ دنبال خواهيم كرد و پيشرفت رشك‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهيم كشيد، و البته از مجازات مرتكبان اين جنايت و عاملان پشت صحنه‌ي آن هم هرگز چشم‌پوشي نخواهيم كرد.


اينجانب شهادت اين عزيز را به والدين و همسر و فرزندش و به جامعه‌ي علمي و دانشگاهي كشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمي فراگير، تبريك و تسليت ميگويم و براي آنان صبر و سكينه‌ي الهي و براي شهيد عزيزمان علو درجات اخروي را از خداوند متعال مسألت ميكنم و ياد شهيدان عليمحمدي و شهرياري و رضائي‌نژاد را گرامي ميدارم.

سيدعلي خامنه‌اي

22/ديماه/1390

نظر شما