جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۵
کد خبر: ۴۸۴۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۸
گالري‌هاي تهران در هفته دوم بهمن نمايشگاه‌هاي متنوعي از آثار عکاسان، نقاشان و مجسمه‌سازان را ميزباني مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي حنا، جرجاني، افرند، گلستان، لازار، شکوه، ساربان و آن از روز جمعه 7 بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه خواهند بود و گالري‌هايي چون هما، شيرين، اعتماد، ماه، فروهر و موزه هنرهاي معاصر فلسطين از هفته‌ها و روزهاي گذشته نمايشگاه‌هايي را برپا کرده‌‌اند که در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.



انعکاس در گالري حنا

گالري حنا از روز جمعه 7 بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي با عنوان «انعکاس» از عکس‌هاي فريدون اميدي خواهد بود. اين نمايشگاه تا 21 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.
گالري حنا در خيابان کلاهدوز، خيابان جهانتاب، کوچه بيگلرپور شرقي، پلاک 19 واقع است.




عکس‌هاي کاظميان در جرجاني

نمايشگاه عکس‌هاي عسل کاظميان روز جمعه 7 بهمن‌ماه در گالري جرجاني افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 14 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و بازديدکنندگان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالري جرجاني واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بعد از پارک وي، خيابان خيام، پلاک 4 مراجعه کنند.



مود گالري افرند

گالري افرند از روز جمعه 7 بهمن‌ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي ساناز وثوق قنبري با عنوان «مود» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه 7 بهمن ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و از شنبه 8 بهمن تا جمعه 14 بهمن‌ماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 ميزبان بازديدکنندگان خواهد بود.
گالري افرند در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان جهان آرا، خيابان 19 (جلال حسيني)، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 واقع است.






نقاشي‌هاي آبرنگي در گلستان

گالري گلستان از روز جمعه 7 بهمن نمايشگاهي از نقاشي‌هاي محمد مديرزاده را ميزباني مي‌کند. آيدين آغداشلو درباره اين آثار مي‌گويد: «آبرنگ‌هاي مديرزاده مرز باريک ميان نقاشي انتزاعي و واقع گرا را نشانه مي‌زنند و در نهايت به مجموعه‌اي لطيف و همگون از اين تعامل و هم‌نشيني دست پيدا مي‌کنند.»

اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 12 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماساسس، پلاک 34 ديدن کنند. گالري گلستان پنج‌شنبه‌ها تعطيل است.




سلاطين در گالري آن

نمايشگاهي از مجسمه‌هاي کورش گلناري با عنوان «سلاطين» روز جمعه 7 بهمن در گالري آن افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا چهارشنبه ?? بهمن برپاست و علاقمندان مي‌توانند از يکشنبه تا جمعه ساعت 11 تا 20 به گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.





تصويرسازي‌ پارچه‌اي در ساربان

از روز جمعه 7 بهمن ماه نمايشگاهي از تصويرسازي‌هاي پارچه‌اي آنا کالاتوزيشولي از گرجستان با همکاري بنياد ناتلا نيکونووا و سفارت گرجستان در تهران در گالري ساربان برپا مي‌شود.

اين نمايشگاه به مدت 6 روز در گالري ساربان برپا خواهد شد و آنا کالاتوزيشويلي که آثارش بسيار تحت تاثير هنر ايراني قرار دارد، براي نخستين بار همزمان با برپايي اين نمايشگاه به ايران سفر خواهد کرد.
اين نمايشگاه شامل 26 قطعه تصويرسازي پارچه‌اي در ابعاد مختلف است که از 7 تا 12 بهمن ماه همه روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد عموم داير خواهد بود. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به گالري ساربان واقع در خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند. گالري ساربان سه شنبه 11 بهمن باز است.
از روز جمعه 14 بهمن ماه تا 24 بهمن ماه نيز نمايشگاهي از عکس‌هاي لاله اسکندري و سيامک اسکندري با عنوان «بازتاب» در گالري ساربان برپا خواهد شد. اين نخستين نمايشگاه عکس در گالري ساربان از افتتاح اين گالري تا کنون است که برگزار مي‌شود و ويژگي‌هاي خاص خود را خواهد داشت.




تصويرسازي کتاب در شوراي کتاب کودک

نمايشگاهي از آثار تصويرگري محمدعلي بني اسدي به همراه بيش از ?? تصويرگر نامزد دريافت جايزه جهاني هانس کريستين آندرسن سال ???? از نهم بهمن در کتابخانه‌ تحقيقاتي شوراي کتاب کودک به نمايش درمي‌آيد.
در اين نمايشگاه بيش از 150 عنوان کتاب از تصويرگران برتر جهان به نمايش گذاشته مي‌شود. آثاري از محمدعلي بني‌اسدي يکي از نامزدان دريافت اين جايزه هم در ميان کتاب‌هاي اين نمايشگاه خواهد بود.

نمايشگاه آثار تصويرگران نامزد دريافت جايزه آندرسن 2012 به همت سحر ترهنده، داور ايراني اين جايزه در تاريخ نهم بهمن‌ماه، از ساعت 10 تا 18 در کتابخانه تحقيقاتي شوراي کتاب کودک برگزار مي‌شود.

جايزه هانس کريستين آندرسن که گاه جايزه نوبل کوچک هم خوانده مي‌شود، جايزه‌اي است بين‌المللي که هر دو سال يک بار از طرف دفتر بين‌المللي کتاب براي نسل جوان (IBBY) به مولفان در زمينه ادبيات کودک تعلق مي‌گيرد.
کتابخانه‌ تحقيقاتي شوراي کتاب کودک در خيابان انقلاب، خيابان ابوريحان، خيابان شهيد وحيد نظري، شماره 31 قرار دارد.






نمايشگاه خوشنويسي‌ قرآن و حافظ در شکوه

گالري شکوه از روز جمعه هفتم بهمن‌ماه ميزبان آثار دو خوشنويس خواهد بود که آيات قرآن کريم و اشعار معنوي لسان‌الغيب حافظ را خوشنويسي کرده‌اند. نستعليق‌هاي اميد بناکار شيرازي و شکسته نستعليق‌هاي رضا اميني در اين نمايشگاه به تماشا درمي‌آيد که هر يک از آن‌ها جملات و کلماتي آسماني را در قالب‌هاي مختلف خوشنويسي نظير سطر، سطرهاي دوره قاجار، کتيبه، غبارنويسي، چليپا و چليپاهاي گردان تحرير کرده‌اند.

اين نمايشگاه تا جمعه 14 بهمن داير خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري شکوه واقع در چهار راه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو، خيابان شهيد سليمي شمالي، کوچه امير نوري، پلاک 9 ديدن کنند.






بازگشايي گالري «لازار» با آثار 10 نقاش

گالري لازار که به دليل بيماري مدير آن، ژانت لازاريان، يک سال گذشته را تعطيل و نيمه تعطيل سپري کرد، جمعه 7 بهمن با نمايش آثار 10 نقاش فعاليت‌ خود را از سر مي‌گيرد.
در اين نمايشگاه آثاري از بهنوش فروتن، وحيد معيني، مهدي ابراهيميان، مهدي رضائيان، زهره ابراهيمي، پرستو احمدخانلو، شيرين پيله‌وري، مجتبي سيادتي، آلنوش شيروانيان و شاياندخت عابديني‌منش به نمايش گذاشته مي‌شود.
اين نمايشگاه تا 21 بهمن‌ماه داير خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند از اين آثار در گالري لازار واقع در دروس، خيابان يارمحمدي، بعد از تقاطع سوري، کوي قو، شماره 12 ديدن کنند.






هما و سمفوني شماره 23


نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مسعود عابدي با عنوان «سمفوني 23» روز جمعه 30 دي در گالري هما افتتاح شد.

اين نمايشگاه تا 9 بهمن ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 براي بازديد از آن به گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 مراجعه کنند.






نقاشي موسيقيايي در گالري شيرين

نمايشگاه نقاشي‌هاي لوريس چکناواريان روز جمعه 30 دي در گالري شيرين افتتاح شد. به گفته چکناواريان بيشتر اين نقاشي‌ها در سال گذشته خلق شده‌‌اند و از ميان 70 تابلو،‌ نزديک به 30 اثر در اين نمايشگاه ارائه مي‌شود. وي در اين تابلوها از موسيقي الهام گرفته‌ و آن‌چه را که هنگام شنيدن يک قطعه در ذهنش گذشته، تبديل به رنگ و فرم کرده‌‌ است.
نمايشگاه نقاشي‌هاي لوريس چکناواريان در گالري شيرين واقع در ولنجك، کوچه هجدهم، پلاک 9 برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.


دو نمايشگاه در اعتماد

گالري اعتماد از روز جمعه 30 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي آرين لواساني است. اين نمايشگاه تا 11 بهمن‌ماه همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها، از ساعت 15 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.
گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 واقع است.
همچنين شعبه دبي گالري اعتماد از روز سه شنبه 27 دي (17 ژانويه) ميزبان نمايشگاهي از آثار مهرداد محب‌علي است. در اين نمايشگاه آثاري فيگوراتيو به سبک هايپر رئاليسم به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا روز جمعه 28 بهمن (17 فوريه) ادامه خواهد داشت.




نيما بهنود در ماه

گالري ماه نيز از روز جمعه 30 دي‌ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نيما بهنود را ميزباني مي‌کند. علاقمندان مي‌توانند تا روز سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه همه‌روزه از ساعت 15 تا 19 از آثار به نمايش درآمده ديدن کنند.
گالري ماه واقع در خيابان آفريقا، کوچه گلستان، شماره 89، روزهاي يکشنبه تعطيل است و در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 19 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




آرت اکسپوي تهران در فروهر

گالري فروهر از روز جمعه 30 دي‌ماه نمايشگاهي گروهي را تحت عنوان «آرت اکسپو تهران»‌ ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه مجموعه‌اي از آثاري را به نمايش گذاشته است که پس از انتشار فراخواني از سوي گالري فروهر، براي شرکت در اين اکسپو انتخاب شده‌‌اند. اين آرت اکسپو تا 16 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌هااز ساعت 12 تا 20، پنج‌شنبه‌ها 12 تا 18 و جمعه‌ها 18 تا 20 از اين نمايشگاه در گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا، نبش خيابان گلستان، پلاک 2 ديدن کنند.



«غزه نماد مقاومت» در موزه فلسطين

نمايشگاه كاريكاتور «غزه، نماد مقاومت» از 28 دي ماه در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپاست. اين نمايشگاه شامل بيش از 60 اثر از هنرمندان ايراني چون محمدرضا دوست‌محمدي، محسن نوري نجفي، جلال رحمتي، محمدعلي رجبي، محمود نظري، داود كاظمي و بهرام ارجمندنيا است.

همچنين «الساندرو گاتو» از ايتاليا، «علي خليل» از بحرين، «آسكين آيرانكي اغلو» از تركيه، «انريكو لاكوسته» از كوبا، «جيتت كوستانا» از اندونزي ، «اميه حجا» از فلسطين و «روك لاند» از برزيل از ديگر شركت‌كنندگان اين نمايشگاه هستند.

نمايشگاه كاريكاتور «غزه، نماد مقاومت» با همكاري جمعيت دفاع از ملت فلسطين، خانه كاريكاتور، موزه هنرهاي معاصر فلسطين، بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان مردم نهاد مظلوم در كشور تركيه برگزار شده است.

علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 28 بهمن همه روزه به جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 19 و پنجشنبه‌ها 10 تا 15 به نشاني ميدان فلسطين، خيابان برادران شهيد مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره 74 مراجعه كنند.


نظر شما