جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
پس از گذشت هزار روز از آغاز بررسي پرونده سعيد ملک پور (مدير سايت غيراخلاقي آويزون) و يک بار لغو حکم اعدام وي، در نهايت ديوانعالي با تائيد رد نواقص پرونده حکم اعدام او را صادر کرد.

به گزارش«شهر»، در روزهاي پاياني سال 87 سپاه پاسداران و دستگاه قضا خبر انهدام سايتهاي غيراخلاقي فارسي زبان و دستگيري عوامل اصلي اين سايتها را منتشر کردند.


يکي از اين مجرمان، شخصي به نام "سعيد ملک پور" با نام مستعار "سياوش حسين خاني" گرداننده يکي از بزرگترين و مشهورترين سايتهاي پورنو فارسي به نام "آويزون" و حامي چندين سايت مستهجن معروف ديگر بود. که در خارج از کشور زندگي مي کرد و در مهرماه 1387 بازداشت شد.


سعيد ملک پور پس از طي مراحل قانوني در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامي به اتهام اهانت به مقدسات و اصول و ارزشهاي ديني، توهين و فحاشي به معصومين (ع) و اعتقادات اسلامي، گردآوري و انتشار محتواي ضداخلاقي و ضدديني خارجي، گردآوري، توليد و انتشار محتواي ضداخلاقي و ضدديني ايراني (به زبان فارسي)، آموزش مسائل غيراخلاقي و غيررسمي، توليد و انتشار محتواي روابط نامتعارف جنسي مانند روابط جنسي با محارم، ضربدري، همجنسگرايي، فتيشيسم و...، تحريک جوانان در مسائل جنسي و عضوگيري از آنان براي ايجاد گروه هاي اينترنتي، تهيه و انتشار تصاوير تجاوز به عنف و زورگيري از دختران و بانوان ايراني و انتشار تصاوير برهنه دختران و بانوان ايراني از طريق دوربين مخفي و هک وب کم از سوي قاضي مقيسه محاکمه و به اعدام محکوم شد.


بر اساس اين گزارش رسانه هاي بيگانه مانند بي بي سي فارسي، شبکه هاي فيس بوکي و دولتمردان کانادايي بازداشت اين متهم را غيرقانوني و مخالف اصل حقوق بشر اعلام کرده و جريان رسانه اي وسيعي به راه انداختند تاجائيکه پاي فاطمه افتخاري همسر سعيد ملک پور هم در مصاحبه هاي تلويزيوني رسانه هاي غربي و ضد ايراني باز شد. همسر اين متهم حتي با نخست وزير کانادا هم ديدار داشت و از وي درخواست کرد سعيد ملک پور را به عنوان يک شهروند کانادايي از زندانهاي ايران رها کند.


متهم اين پرونده در اعترافات خود اعلام کرده است: يکي از روشهايي که براي توليد تصاوير مستهجن و هرزه نگاري استفاده مي کرديم اين بود که وب کم افراد را با يکسري نرم افزارهايي که از کانادا يا انگليس خريداري کرديم، هک مي کرديم. وب کم مي تواند چيزهايي که در اتاق خواب است را نشان دهد. وقتي ما وب کم را هک مي کرديم طرف فکر مي کرد کامپيوترش خاموش است، ولي وب کمش روشن مي ماند يا ما روشن مي کرديم و مي توانستيم خيلي چيزها را ببينيم. خيلي چيزهاي مستهجن يا چيزهايي که مربوط به حريم خصوصي افراد بود، اين طوري در مي آورديم و روي سايت قرار مي داديم... بعد از اشاعه مرحله مستهجن نگاري و هرزه نگاري گفتيم بياييم، اعتقادات مذهبي را تمسخر کنيم. مراسم مذهبي و شمايل مذهبي بود که عکسهاي مستهجن روي آنها قرار مي داديم و حتي در نوشتار، مراسم مذهبي را مسخره مي کرديم و هدف نيز، ضربه زدن به اعتقادات مذهبي و دين مردم به خصوص جوانان بود. وقتي اعتقادات مذهبي يک جوان از بين برود، براي خيلي کارهاي ديگر آماده مي شود.


نکته قابل تامل اينجاست که خود متهم در مورد اعمال خودش مي گويد: اگر از بيرون بخواهم به سعيد ملک پور يا سياوش حسين خاني نگاه کنم هيچ رحمي نمي کنم. مي گويم مفسد في الارض است و بايد اعدام شود.


نيمه خردادماه حکم اعدام اين متهم و راهزن جنسي از سوي دادگاه انقلاب براي تائيد به ديوانعالي ارائه شد ولي ديوان حکم اعدام را لغو کرد. که علت آن نقص تحقيقات و لزوم مواجهه وي با بعضي از مرتبطان با سايتهاي مستهجن بود و پرونده دوباره به دادگاه انقلاب عودت شد.


در همين رابطه محمود عليزاده طباطبايي وکيل ملک پور هم اعلام کرد: برخورد ديوان عالي کشور در اين زمينه بسيار خوب و منطقي بوده است و حتي ما اميدواريم با دفاعيات مستدل ما در دادگاه، حکم برائت براي سعيد ملک پور صادر شود!


قاضي مقيسه پس از بررسي مجدد پرونده و رفع نقايض حکم اعدام را دوباره براي تائيد به ديوانعالي ارسال کرد تا اينکه پس از مدت هزار روز امروز محمد علي عارفي مدير روابط عمومي ديوانعالي کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: حکم اعدام سعيد ملک پور رفع نقايص شده و حکم اعدام به تائيد و ابرام دادنامه صادر شده از سوي دادگاه انقلاب رسيده است.

منبع: مهر

نظر شما