سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۸۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
صدها نفر از جوانان 73 کشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، ليبي، لبنان، يمن، بحرين و فلسطين صبح امروز (دوشنبه) در فضايي صميمانه و لبريز احساسات اسلامي و انقلابي، با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار پس از سخنان نمايندگان جوانان چندين کشور اسلامي منطقه، قيام ملتهاي مسلمان بر ضد ديکتاتوريهاي وابسته را پديده اي بسيار مبارک و بسيار مهم و مقدمه قيام عليه «ديکتاتوري جهاني شبکه فاسد و خبيث صهيونيستي و استکباري» خواندند و تأکيد کردند: در آفاق روشن اين حرکت مبارک، امت اسلامي، به حول و قوه الهي بار ديگر در اوج عزت و استقلال و اقتدار قرار خواهد گرفت.

 

 

 

در آغاز اين ديدار آقاي ضياءالدين مورو از جوانان انقلابي تونس با اشاره به ويژگي انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر انقلابهاي منطقه، گفت: اين انقلاب يک انقلاب مستقل و مردمي بود که هيچ حزب و گروه سياسي در شکل گيري آن نقش نداشتند.

 

 

 

وي با تأکيد بر اينکه سرنگوني حکومت بن علي، پايان کار نيست، خاطرنشان کرد: مردم تونس بر تحقق کامل اهداف انقلاب تأکيد دارند و جوانان انقلابي، موضوع فلسطين و آزادي آن را، مسئله اصلي انقلاب خود مي دانند.

 

 

 

ضياءالساوي از جوانان انقلابي مصر با اشاره به برخي فضاسازيها درباره هويت انقلاب مردم مصر گفت: مردم مصر اين انقلاب را از مساجد شروع کردند و شعارهاي آنها الله اکبر و شعارهاي اسلامي و ضد صهيونيستي بود.

 

 

 

وي افزود: هدف انقلاب مصر، فقط رسيدن به آزادي و عدالت اجتماعي نبود بلکه هدف نهايي، استقلال حقيقي مصر و رهايي از هم پيماني با امريکا و صهيونيزم است.

 

 

 

آقاي ضياءالساوي خاطرنشان کرد: سرنگوني حکومت مبارک اولين گام انقلاب مصر بود و مردم مصر مصمم به تحقق اهداف کامل اين انقلاب از جمله لغو پيمان ننگين کمپ ديويد و پاکسازي حکومت از بقاياي رژيم سابق هستند.

 

 

 

عبدالله عبده علاو از جوانان انقلابي يمن با اشاره به انگيزه هاي قوي اسلامي در انقلاب مردم يمن گفت: ما به ايران علم و فناوري، ايران نوآوريها و ايران مقاومت و ايستادگي آمده ايم تا از تجربيات انقلاب اسلامي براي مبارزه با امريکا و ظلم و استبداد استفاده کنيم.

 

 

 

احمد حسن حجيري از جوانان انقلابي بحرين نيز سخنان و اشعاري در وصف احساسات پاک و انقلابي مردم بحرين و غربت جوانان و شهداي اين انقلاب بيان کرد.

 

 

 

محمد علي محمد عواظ از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در سخناني با اشاره به محوريت موضوع فلسطين در همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تعيين روز جهاني قدس، خون تازه اي به کالبد آرمان هاي فلسطين دميده شد.

 

 

 

خالد السالم از جوانان انقلابي ليبي، انقلاب ليبي را انقلاب تکبير ناميد و گفت: اين انقلاب با تکبير آغاز شد و با تکبير هم ادامه خواهد يافت.

 

 

 

وي ضمن تأکيد بر لزوم استفاده مردم ليبي از تجربيات انقلاب اسلامي ايران در مقابله با امريکا، خاطرنشان کرد: انقلاب مردم ليبي از لحاظ مردمي بودن بسيار شبيه انقلاب اسلامي مردم ايران است.

 

 

 

خانم فاطمه مغنيه فرزند شهيد عماد مغنيه از رهبران حزب الله لبنان نيز به عنوان آخرين سخنران تأکيد کرد: پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) سرآغاز و منشأ بيداري اسلامي و انقلابهاي کنوني در منطقه است.

 

 

 

در اين ديدار پس از سخنان نمايندگان جوانان تونس، مصر، يمن، بحرين، فلسطين، ليبي و لبنان، حضرت آيت الله خامنه اي در سخناني، جوانان کشورهاي اسلامي را حاملان بشارتهاي بزرگ براي آينده امت اسلامي خواندند و افزودند: بيداري جوانان سرتاسر جهان اسلام، اميد به بيداري عمومي ملتهاي مسلمان را افزايش داده است.

 

 

 

رهبر انقلاب، تاريخ بشر را بر سر يک پيچ بزرگ تاريخي و در آستانه تحولي عظيم برشمردند و تأکيد کردند: بشريت از همه مکاتب و ايدئولوژيهاي مادي اعم از مارکسيسم، ليبرال دمکراسي و ناسيوناليسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جديدي است که بزرگترين نشانه آن، توجه ملتها به خداي متعال، استمداد آنها از قدرت لايزال الهي و اتکاي ملتها به وحي است.

 

 

 

ايشان با اشاره به «تسلط شبکه ديکتاتوري پيچيده، خطرناک، فاسد و شيطاني صهيونيست‌ها و قدرتهاي استکباري» بر جهان افزودند: قيام ملتهاي منطقه عليه ديکتاتورهاي وابسته، جزئي از مبارزه بشريت با ديکتاتوري جهاني صهيونيستهاست و جامعه بشري با پشت سر گذاشتن پيچ بزرگ تاريخي، از سيطره اين ديکتاتوري خطرناک رها مي شود و اين تحول عظيم براساس وعده صادق پروردگار، به آزادي ملتها و حاکميت ارزشهاي معنوي و الهي منجر خواهد شد.

 

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به کساني که ممکن است پيروزي بر شبکه ديکتاتوري جهاني صهيونيستها را غيرممکن بدانند خاطرنشان کردند: قبلاً نيز اگر کسي از پيروزي جوانان مؤمن حزب الله بر ارتش رژيم صهيونيستي سخن مي گفت و يا از ذلت طاغوت مصر و تحولات عجيب شمال افريقا حرف مي زد خيلي ها باور نمي کردند همچنانکه استقامت، پيروزي و پيشرفت جمهوري اسلامي نيز براي برخي ها قابل باور نبود اما قدرت فائقه پروردگار، خود را در اين پيروزيها و تحولات شگفت نشان داد.

 

 

 

رهبر انقلاب اسلامي، حضور هوشيارانه و استقامت ملتها در ميدان را زمينه ساز تحقق بدون ترديد نصرتهاي الهي خواندند و افزودند: در پرتو تحقق وعده هاي پروردگار، صهيونيستها، شيطان بزرگ امريکا و قدرتهاي غربي امروز در مقابل بيداري اسلامي احساس ناتواني مي کنند و اين احساس ضعف و شکست هر روز بيشتر خواهد شد.

 

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي، تحولات کشورهاي اسلامي را «آغاز راه نجات و سعادت»، برشمردند و افزودند: مهم اين است که پيروزيهاي بدست آمده را پايان راه ندانيم و با ادامه مجاهدت و تکيه بر عزم و اراده ملتها، و اتکا و حسن ظن به خداي قادر متعال، مبارزه با زورگويان جهاني و عوامل آنها را ادامه دهيم.

 

 

 

ايشان با اشاره به پيشرفتهاي چشمگير علمي جمهوري اسلامي در عرصه هاي هسته اي، زيست فناوري، پزشکي و عرصه هاي ديگر افزودند: جوانان مؤمن اين سرزمين، در اوج ناباوري دشمنان و به رغم همه کارشکني هاي آنان، به پيشرفتهايي دست يافته اند که مي تواند براي جوانان همه ملتهاي اسلامي، درس آموز باشد.

 

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري تلاش مستبدان جهاني براي تلقين دو باور غلط در افکار عمومي ملتهاي مسلمان افزودند: دشمنان امت اسلامي با تزريق احساس ناتواني در ملتهاي مسلمان و تلقين غيرقابل شکست بودن قدرتهاي جهاني، حدود 2 قرن است که ملتهاي مسلمان را عقب نگه داشته اند اما امت اسلامي امروز بيدار شده و درک کرده است که هر دو تصور، صددرصد غلط است و ملتهاي مسلمان قادرند مجد و عظمت تمدن اسلامي را بار ديگر احيا کنند.

 

 

 

رهبر انقلاب اسلامي، قرن حاضر را قرن اسلام و معنويت برشمردند و افزودند: اسلام، عقلانيت و معنويت و عدالت را همراه يکديگر به ملتها هديه مي دهد و تعاليم پروردگار بر اسلامِ عقلانيت و تفکر و تدبر، اسلامِ توکل بر خدا، اسلامِ جهاد و اسلامِ کار و اقدام، تأکيد مي نمايد.

 

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش استکبار براي جبران صدمات و ضربات ناشي از قيام ملتها در مصر و تونس و ليبي و ديگر کشورهاي اسلامي افزودند: دشمن مشغول طراحي و توطئه است و ملتهاي اسلامي بخصوص جوانان امت اسلامي که موتور بيداري اسلامي هستند بايد با هوشياري و مراقبت کامل و استفاده از تجربيات ديگران، اجازه ندهند شبکه استبداد جهاني، انقلابها را از آنها بربايد و راههاي حال و آينده را منحرف کند.

 

 

 

ايشان تجربيات 32 ساله جمهوري اسلامي در مقابله با انواع توطئه هاي امريکا و ديگر دشمنان اسلام را يادآور شدند و افزودند: مستکبران براي شکست جمهوري اسلامي هرکاري که از دستشان برآمده انجام داده اند اما تاکنون در همه مراحل از ملت ايران تودهني خورده اند و از اين به بعد نيز جز شکست و ناکامي چيزي نصيبشان نخواهد شد.

 

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي را از جمله مکايد دشمنان خواندند و افزودند: نهضت بيداري اسلامي، شيعه و سني نمي شناسد و پيروان همه مذاهب اسلامي، با وحدت و همدلي در ميدان مبارزه هستند.

 

 

 

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اصول مشترکِ فراوان ملتهاي اسلامي خاطرنشان کردند: ملتهاي مسلمان با يکديگر تمايزاتي نيز دارند و با توجه به تفاوتهاي جغرافيايي، تاريخي و اجتماعي هيچ الگوي واحدي براي همه کشورهاي اسلامي وجود ندارد اما مهم اين است که همه، با سيطره شيطاني صهيونيستها و امريکايي ها مخالفند و وجود غده سرطاني اسرائيلي را بر نمي تابند.

 

 

 

ايشان در ترسيم يک شاخص براي قضاوت درباره رويدادها و حوادث افزودند: هر جا فعاليتي و طرحي وجود دارد که به نفع اسرائيل و امريکاست، بايد هوشيار باشيم و آن را حرکتي بيگانه و مخالف منافع ملتها بدانيم و هر جا حرکتي اسلامي، ضد صهيونيستي، ضد استکباري، ضد استبدادي و ضد فساد هست، همه ملتهاي مسلمان در تأييد و تقويت آن ، همراه و همدل خواهند بود.

 

 

 

رهبر انقلاب به عنوان يک نمونه به تلاشهاي دستگاههاي رسانه اي جهان براي منزوي کردن مردم بحرين اشاره کردند و افزودند: رسانه هاي غربي و يا وابسته به غرب، مي خواهند با اختلاف افکني و خط کشي، مسئله بحرين را شيعه و سني کنند اما هيچ فرقي ميان حرکتهاي بيداري اسلامي در کشورهاي مختلف وجود ندارد.

 

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي، توکل و حسن ظن به خدا و حفظ وحدت را رمز پيروزي دانستند و با استناد به فرمان پروردگار به پيامبر درباره استقامت و پايداري افزودند: امت اسلامي در پرتو اين فرمان الهي، بدون توقف، راه خود را ادامه مي دهد.

 

 

 

ايشان آينده امت اسلامي را بسيار روشن برشمردند و با اشاره به امکانات انساني، مادي و غير مادي جهان اسلام تأکيد کردند: ملتهاي اسلامي با حفظ تفاوتها و تمايزها در زير چتر واحد دعوت الي الله قرار دارند و جوانان امت اسلامي، به اذن الهي، روزگار مجد و عزت و اقتدار امت اسلامي را شاهد خواهند بود و اين افتخارات عظيم را به نسلهاي بعد منتقل خواهند کرد.

 

 

 

در ابتداي اين ديدار دکتر ولايتي دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به حضور 1200 جوان انقلابي از 73 کشور جهان در همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي گفت: شرکت کنندگان در اين همايش در 6 کميسيون تخصصي به بررسي اين موضوعات پرداختند: "مباني نظري و فکري و عوامل پيشرفت بيداري اسلامي"، "حاکميت اسلام، الگوها، دستاوردها و جوانان"، "استکبار جهاني، آمريکا و صهيونيزم در مواجهه با موج بيداري اسلامي"، "جوانان، مقاومت فلسطين و بيداري اسلامي"، "آسيب‌شناسي فرصت ها و تهديدهاي پيش روي بيداري اسلامي" و "چشم انداز و افق هاي آينده بيداري اسلامي".

 

 

 

ولايتي افزود: شرکت کنندگان در همايش جوانان و بيداري اسلامي بر ضرورت مقابله با توطئه هاي استکبار جهاني بويژه تبليغات دروغين رسانه اي استکبار در مورد اهداف حرکتهاي اسلامي و همچنين تلاش براي گسترش گفتمان مردم سالاري ديني، عدالت طلبي و آزاديخواهي تأکيد کردند.

نظر شما