جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
رييس فرهنگسراي قرآن از راه‌اندازي تلفن 144 براي بهره‌مندي شهروندان تهراني از تلاوت، ترجمه و تفسير آيات و سوره‌هاي قرآن مجيد خبر داد.

علي‌اكبر توپچي در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: در اين طرح كه امتياز آن را فرهنگسراي قرآن از سال 83 كسب كرده است، شهروندان تهراني مي‌توانند ضمن تماس با شماره 144، شماره آيه و سوره مورد نظر خود را وارد كرده و از تلاوت و ترجمه و تفسير آن آگاه شوند.


وي با بيان اينكه شهروندان در اين تماس از صوت زيباي قرآن توسط استاد محمدصديق منشاوي و استاد شهريار پرهيزگار بهره‌مند مي‌شوند، افزود: ترجمه آيات نيز از استاد الهي قمشه‌اي و با صداي استاد زكايي خوانده مي‌شود.

توپچي با اشاره قرار دادن تفسيرهاي حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي در اين طرح، اظهار داشت: كوتاه و كاربردي‌بودن و نيز نكته‌سنجي دليل انتخاب تفسيرهاي حجت‌الاسلام قرائتي است كه به دنبال هر آيه، پنج دقيقه نيز فايل صوتي تفاسير پخش مي‌شود.



رييس فرهنگسراي قرآن تصريح كرد: با همكاري شركت نداپرداز با تبديل شدن خطوط آنالوگ به ديجيتال، 30 خط تلفن به 60 كانال ارتباطي افزايش يافت كه شهروندان به راحتي مي‌توانند با تماس با اين خط از امكانات ذكر شده استفاده كنند.


به گفته توپچي، مراسم رونمايي از سرويس‌هاي جديد سيستم نداي قرآن، روز چهارشنبه 19 بهمن از ساعت 11 صبح با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي، امير خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مديران و معاونين اين سازمان، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و جمعي از اساتيد و قرآنيان شهر تهران در فرهنگسراي قرآن برگزار مي‌شود.

نظر شما