جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۸۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
مديركل هنرهاي تجسمي در پيامي درگذشت استاد اسفنديار احمديه پدر انيميشن ايران و هنرمند پيشكسوت نقاشي را تسليت گفت.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي تجسمي، محمود شالويي در اين پيام تسليت نوشته است: استاد اسفنديار احمديه از هنرمندان پويا و پركاري بود كه سال‌ها به فعاليت هنري پرداخت و آثار فراواني از خود به يادگار گذاشت.


مديركل هنرهاي تجسمي در ادامه پيام آورده است: زندگي مردم كوچه و بازار و طبقات و اقشار مردمان جامعه ايران و حماسه هاي تاريخي و مذهبي مضمون عمده اي از آثار احمديه است و نام او با اين آثار ماندگار خواهد ماند. ضمن اينكه احمديه به عنوان باني هنر انيميشن در ايران جايگاه ديگري را نيز براي هميشه به خود اختصاص خواهد داد.


شالويي همچنين آورده است : در نمايشگاه هنرهاي اسلامي مونيخ كه سال گذشته برپا شده بود، نمايش تعدادي از آثار استاد احمديه در كنار آثار اساتيد برجسته ديگري از هنرمندان تجسمي ايران آنچنان مورد توجه قرار گرفت كه علاوه بر آشنايان با هنر ايراني، علاقه‌مندان جهاني را هم به خود جلب كرده بود.


در ادامه پيام شالويي آمده است: درگذشت اين هنرمند گرانقدر را به همسر وفادار، خانواده عزيز ايشان و عموم جامعه هنري تسليت مي‌گويم و رحمت و مغفرت واسعه را از درگاه خداوند براي وي مسالت مي‌نمايم.


مديركل هنرهاي تجسمي سال گذشته در منزل استاد اسفنديار احمديه با اين هنرمند ديدار و گفت و گو كرد.


اسفنديار احمديه متولد 1307 هنرمند نقاش و پدر انيميشن ايران روز گذشته دار فاني را وداع گفت.

نظر شما